اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمزمه افزایش قیمت خودرو بازار را تکان نداد


اگرچه خودروسازان تلاش می‌کنند تا با طرح موضوع افزایش قیمت، بازار را تحریک به خرید و فروش خودرو کنند؛ اما زمزمه افزایش نرخ خودرو نیز نتوانست بازار را تکان دهد و رکود همچنان بر معاملات خودرو سیطره دارد.

خبرگزاری مهر: اگرچه خودروسازان تلاش می‌کنند تا با طرح موضوع افزایش قیمت، بازار را تحریک به خرید و فروش خودرو کنند؛ اما زمزمه افزایش نرخ خودرو نیز نتوانست بازار را تکان دهد و رکود همچنان بر معاملات خودرو سیطره دارد.

خودروسازان چند ماهی هست که تلاش دارند با طرح موضوع افزایش قیمت و ارایه درخواست های خود به شورای رقابت، مردم را به خرید و فروش خودرو ترغیب کنند، اما آنگونه که عکس‌العمل بازار نشان می‌دهد و فعالان بازار خودرو می‌گویند، رکود همچنان بر سر معاملات خودرو سایه انداخته و آنگونه که هر ساله بازار از رونق برخوردار بوده، امسال این گونه نیست.

البته خود خودروسازان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که افزایش قیمت نمی‌تواند در شرایط فعلی راهکار مناسبی برای تامین نقدینگی آنها باشد، بلکه باید با فروش بیشتر منابع مالی خود را تامین کنند. آنگونه که خود مدیران عامل خودروسازی‌ها نیز می‌گویند که اکنون افزایش قیمت، رکود بازار را بیشتر تعمیق می‌کند.

اما به هرحال، اکنون بازار در رکود به سر می‌برد و معاملات چندان رونق ندارد؛ البته برخی فعالان بازار خودرو می‌گویند که مردم منتظر مدل های جدیدی از خودرو هستند که مطابق با وعده خودروسازان قرار است در سال جاری به بازار بیاید، ضمن اینکه موضوع انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی نیز شاید یکی از دلایلی است که مردم در معاملات خودرو باشد. به هرحال گزارش های میدانی مهر خبر از پابرجا بودن رکود در بازار خودرو دارد. خودروهایی که روزها تابلوی فروش را بر سر خود می گذارند و کنار خیابان می ایستند؛ بلکه مشتری بیابند.

جزئیات قیمت انواع خودرو در بازار:

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۹ میلیون تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۱ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس، ۳۰میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲در بازار ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۶میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۵ میلیون تومان، رانا ۳۲میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۶میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۵۶میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سمند LX معادل ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۳۰میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون تومان است.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۶ میلیون تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. خودروی برلیانس نیز ۹۹ میلیون تومان فروخته می شود.


ویدیو مرتبط :
زمزمه افزایش قیمت خودرو دوباره سر زبان ها افتاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با زمزمه افزایش قیمت بازار خودرو رو به رونق گذاشت



 بازار خودرو ,قیمت انواع خودروهای داخلی

با زمزمه افزایش قیمت بازار خودرو رو به رونق گذاشت

طی هفته جاری بازارخرید و فروش خودرو با رونق در معاملات خودروهای داخلی روبه رو شده و زمزمه های افزایش قیمت خودروهای وارداتی نیز به گوش می رسد.

این هفته بازار خودرو در مقایسه با هفته‌های گذشته تا حدودی با رغبت خریداران روبه رو بود برهمین اساس از همان روزهای نخست هفته جاری برخی از خودروهای داخلی 500 تا یک میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده بودند.

 

در این میان خودروهای خارجی نیز از نوسان قیمت مصون نبوده و با کاهش قیمت به مشتریان عرضه می‌شدند. البته طی روزهای اخیر در پی مصوباتی در حوزه ستاد مدیریت مصرف سوخت و سازمان های مختلف خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت خودروهای خارجی نیز به گوش می رسد.


حسین زمانی افشار رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل در همین ارتباط  با اشاره به اینکه هنوز بازار نسبت به مصوبه اخیر ستاد مدیریت مصرف سوخت عکس العملی نشان نداده است، اظهارداشت: با در نظر گرفتن این نکته که امروز پایان هفته بوده و معاملات کاهش پیدا می‌کند باید منتظر ماند و دید بازار بعد از تعطیلات آخر هفته چه واکنشی را به این تصمیم نشان خواهد داد.


 اخیراً با موافقت هیأت دولت، ستاد مدیریت مصرف سوخت در جهت تسریع در اسقاط خودروهای فرسوده و کاهش آلودگی هوا در کشور هزینه کمک بلاعوض دولتی برای اسقاط خودروهای فرسوده را با افزایش ده میلیون ریالی به ازای هر برگه اسقاط به بیست و پنج میلیون ریال رسانده است و البته مقرر گردیده  این افزایش از محل عوارض شماره گذاری خودروهای وارداتی تامین شود.


قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار امروز به شرح زیر است:

نوع خودرو  قیمت در بازار
پژو 206 تیپ 2  35 میلیون تومان
 پژو 405 دوگانه سوز    27 میلیون و 700 هزار تومان
پژو 207 دنده ای  46 میلیون و 500 هزار تومان
 پراید 111 17 میلیون و 300 هزار تومان
 پراید131 16 میلیون و 300 هزار تومان
تندر90 E1 32 میلیون تومان
پژو 405 27 میلیون و 500 هزار تومان
 تیبا 20 میلیون تومان
 سمندLxدو گانه سوز   28میلیون تومان
پژو 206 اس.دی V9 51 میلیون تومان
پژو 206 اس.دی V8 37 میلیون و 200 هزار تومان
پژو پارس سال   34 میلیون و 500 هزار تومان

تسنیم