اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان کاهش مجدد هزینه‌ های بستری


قائم مقام وزیر بهداشت گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت تا کنون حدود یکهزار میلیارد تومان در زمینه هزینه‌هایی که مردم مستقیم از جیبشان در بیمارستان‌های وزارت بهداشت هزینه می‌کردند، صرفه‌جویی شده است.

خبرگزاری ایسنا: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت تا کنون حدود یکهزار میلیارد تومان در زمینه هزینه‌هایی که مردم مستقیم از جیبشان در بیمارستان‌های وزارت بهداشت هزینه می‌کردند، صرفه‌جویی شده است.

دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر هزینه پرداختی از جیب مردم بابت خدمات بستری در بیمارستان‌های وزارت بهداشت به کمتر از هشت درصد رسیده است.

وی ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی‌مان آن است که از زمان اجرای طرح تحول تا کنون، تنها در بیمارستان‌های وزارت بهداشت، حدود هزار میلیارد تومان از جیب مردم صرفه‌جویی شده است. البته با در نظر گرفتن سایر موارد و خدمات، رقم صرفه‌جویی در هزینه‌های مردم، بسیار بالاتر از این عدد خواهد بود.

حریرچی با بیان اینکه اکنون در شهرها تنها 10 درصد هزینه‌های بستری و در روستاها پنج درصد این هزینه‌ها از بیمار دریافت می‌شود، افزود: با اجرای کتاب جدید تعرفه‌ها با اینکه مردم خدمات بیشتر و با کیفیت‌تری دریافت خواهند کرد، اما طوری عمل می‌کنیم که طبق تاکید مقام معظم رهبری، رقم خالص پرداختی از جیب‌ مردم افزایش نیابد.

وی گفت: به این ترتیب تدبیر ما آن است که بعد از اجرای کتاب جدید تعرفه‌ها 10 درصد فرانشیز بستری در شهرها به شش درصد و پنج درصد فرانشیز در روستاها به سه درصد کاهش می‌یابد.


ویدیو مرتبط :
کاهش در هزینه و زمان جراحی ها با پرینتر سه بعدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش مجدد هزینه بستری بعد از عید قربان


وزیر بهداشت، از کاهش مجدد هزینه‌ بستری در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: پس از عید قربان هزینه‌ بستری با دفترچه بیمه روستایی از 5 به 3 درصد و بیماران دارای دفترچه های بیمه شهری از 10 به 6 درصد کاهش می یابد.

خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت، از کاهش مجدد هزینه‌ بستری در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: پس از عید قربان هزینه‌ بستری با دفترچه بیمه روستایی از 5 به 3 درصد و بیماران دارای دفترچه های بیمه شهری از 10 به 6 درصد کاهش می یابد.

دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور که در سالن امام جواد ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: به دنبال ملاقات دیدار اعضای دولت با مقام معظم رهبری در هفته دولت، مقام معظم رهبری تاکید داشتند که قدرمطلق پرداختی‌های مردم در حوزه سلامت، افزایش پیدا نکند. در این راستا رئیس جمهور به میزان 150 میلیارد تومان را علاوه بر اعتبارات قبلی، به وزارت بهداشت تخصیص داد.

وی در این باره افزود: بر این اساس بیماران دارای دفترچه روستایی که اکنون در قالب طرح تحول نظام سلامت حدود 5 درصد هزینه‌های بستری‌ را می‌پردازند، پس از عید قربان این هزینه‌ها به حدود سه درصد کاهش خواهد یافت. همچنین بیماران بستری شهری که تا کنون 10 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کردند بعد از عید قربان حدود 6 درصد هزینه‌ها را خواهند پرداخت.

وزیر بهداشت به ابلاغ کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات پزشکی اشاره کرد و گفت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت و همچنین چشم اندازهایی که برای این حوزه در نظر گرفته شده است لازم بود که جهت اجرای صحیح این برنامه‌ها اصلاحات اساسی صورت گیرد. بر این اساس ارزشگذاری نسبی خدمات را ابلاغ کردیم. از این مسیر اتفاقات خوبی در حوزه پزشکی خواهد افتاد که به تدریج ارزش آن را متوجه خواهیم شد.

وی گفت: به این ترتیب عدالت در ارزشگذاری نسبی خدمات در حوزه‌های مختلف و همچنین عدالت بین رشته‌ای به وجود می‌آید. با تصمیم قاطعی که در این زمینه وجود دارد، اجرای این کتاب از ابتدای مهر ماه عملیاتی خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: در این راستا طی 8 ماه گذشته همکاریهای جدی میان سازمانهای بیمه‌ای، سازمان نظام پزشکی، انجمنهای علمی تخصصی و وزارت بهداشت وجود داشته و کارشناسی‌های بسیاری انجام شده است. انتظار جدی ما از جامعه پزشکی آن است که همگان تعرفه‌ها و قانون را رعایت کنند. به این ترتیب در مجموع از نیمه آبان ماه به نحوی عمل خواهد شد که شاهد رفتاری نباشیم که مردم را آزار دهد.