اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان پیش‌ فروش بلیت قطار


معاون راه‌آهن از آغاز دور جدید پیش‌فروش بلیت قطار حد فاصل یازدهم مرداد تا دهم شهریور ماه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون راه‌آهن از آغاز دور جدید پیش‌فروش بلیت قطار حد فاصل یازدهم مرداد تا دهم شهریور ماه خبر داد.

 علی کاظمی‌منش با اعلام این مطلب در مورد دور جدید پیش‌فروش بلیت قطار گفت: دور جدید پیش‌فروش بلیت‌های قطار از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه - 26 تیر - آغاز خواهد شد.

وی افزود: پیش‌فروش بلیت قطارهای شرکت رجاء از ساعت 8 صبح و پیش‌فروش بلیت قطارهای 10 شرکت حمل و نقل مسافری ریلی در سامانه جامع برنامه‌ریزی و نظارت بر فروش بلیت قطار راه‌آهن از ساعت 10 صبح همان روز آغاز می‌شود.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی یا سایت اینترنتی www.raja.ir بلیت تهیه کنند.

کاظمی‌منش گفت:‌ بلیت‌های عرضه شده برای کلیه قطارهای مسافری داخلی حد فاصل یازدهم مرداد تا دهم شهریور است. همچنین بلیت قطارهای بین‌المللی از ساعت 10 صبح سه‌شنبه - 25 تیر ماه - فروخته می شود.


ویدیو مرتبط :
بلیت قطار پردیس بلیط قطار پردیس بلیت قطار رجا خرید بلیت قطار فروش بلیت قطار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان فروش اینترنتی بلیت قطار‌های نوروزی



اخبار,اخباراقتصادی,فروش اینترنتی بلیت قطار

 

فروش اینترنتی بلیت نوروزی قطارها از ساعت ۱۹ امروز آغاز می‌شود که برای‌ محورهای شمال، شمال غرب و محور آذربایجان است، همچنین پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطار برای محورهای خراسان، تهران و مشهد از ساعت ۱۹ روز ۶ بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش فارس، فروش بلیت قطار نوروزی برای تاریخ‌های ‌‌25 اسفند 93 به مدت 20 روز تا 15 فروردین 94 است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های راه‌آهن، فروش بلیت‌های نوروزی از امروز تا 6 بهمن‌ماه به صورت اینترنتی و از روز آینده پنجم بهمن‌ماه به صورت فروش آنلاین از طریق دفاتر فروش بلیت انجام می‌شود.

فروش اینترنتی بلیت قطار از ساعت 19 ‌امروز آغاز می‌شود؛ ‌پیش فروش بلیت نوروزی قطارها از طریق آژانس‌های فروش بلیت هم از روز یکشنبه پنجم بهمن ساعت 7 صبح برای محورهای شمال، شمال غرب و آذربایجان آغاز می‌شود.

‌پیش فروش بلیت به صورت اینترنتی برای محورهای شمال، شمال غرب و محور آذربایجان از امروز شنبه 4 بهمن‌ماه 93 ساعت 19 آغاز می‌شود.

‌همچنین پیش فروش بلیت اینترنتی برای محور جنوب، جنوب شرق، بندرعباس، زاهدان، کرمان، اصفهان، شیراز و اهواز از روز 5 بهمن ساعت 19 آغاز می‌شود.

‌پیش فروش اینترنتی بلیت قطار برای محور خراسان، تهران و مشهد نیز از روز 6 بهمن از ساعت 19 آغاز خواهد شد.

همه قطارهای کمربندی از سایر شهرها به مقصد مشهد، در روز پیش فروش اینترنتی بلیت هر محور انجام خواهد گرفت.

پیش فروش بلیت نوروزی قطارها از طریق آژانس‌های فروش بلیت از روز یکشنبه 5 بهمن ساعت 7 صبح برای محورهای شمال، شمال غرب و آذربایجان آغاز می‌شود.

‌پیش فروش بلیت قطار برای محور جنوب و جنوب شرق از ساعت 7 صبح روز 6 بهمن‌ماه جاری و برای محور خراسان، تهران و مشهد روز سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه 93 از ساعت 7 صبح و از طریق دفاتر فروش بلیت انجام می‌شود.

همچنین در مسیرهای تهران-‌آنکارا، و تبریز-وان هم پیش فروش بلیت نوروزی از روز چهارشنبه 8 بهمن ساعت 8:30 صبح از طریق دفاتر فروش بلیت انجام می‌شود.

مسافران توجه کنند که ‌صدور بلیت بر اساس شماره کد ملی انجام می‌شود‌؛ با توجه به اتصال سامانه فروش بلیت قطار سامانه ثبت احوال در سال جاری، هر فرد‌ تنها با کد ملی می‌تواند نسبت به خریداری بلیت اقدام کند، بنابراین همراه داشتن کارت ملی برای مسافران متقاضی در هنگام خرید بلیت الزامی است؛ با توجه به کنترل بلیت به وسیله دستگاه بارکدخوان در ایستگاه‌های مسافری، مسافران توجه کنند که فقط از طریق مراکز رسمی فروش بلیت در آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز، اقدام به خرید بلیت کنند.

در این دوره پیش‌فروش بلیت قطار، ‌‌50 درصد سهمیه بلیت قطارها به فروش اینترنتی و 50 درصد هم به فروش از طریق آژانس‌ها اختصاص یافته است.

‌مسافران می‌توانند با شماره تلفن 5149 از تهران و 5149-021 از تمام نقاط ایران نسبت به کسب اطلاع از حرکت قطارها و طرح شکایات و پیشنهادات خود اقدام کنند‌.

* بازگشت وجه پرداختی بابت بلیت در صورت تأخیر قطار‌ها‌
‌طبق اعلام مسئولان راه‌آهن، جدولی تعیین شده است تا بر حسب ساعت تأخیر از 50 تا 100 درصد نرخ بلیت به مسافران بازگردانده می‌شود مثلاً اگر در قطارهای تهران-‌مشهد سه ساعت تاخیر رخ دهد 50 درصد از وجه بلیت برگشت داده می‌شود و اگر 5 ساعت به 3 ساعت اضافه شود 100 درصد پول به مسافر بر گردانده می‌شود.

‌متوسط تاخیر در قطارهای مسافری 30 تا 40 دقیقه است؛ مسافران در صورت بروز تاخیر تا یک ماه می توانند با مراجعه به آژانس ها پول بلیت خود اقدام کنند.

‌طبق اعلام مسئولان راه‌آهن در نوروز سال گذشته تعداد 56 قطار یا 53 رام در مسیر تهران- مشهد وجود داشت که این تعداد در نوروز 94 به 54 رام یا 60 قطار افزایش داده شده که نشان از رشد 7 درصدی دارد؛ تعداد قطارهای منتهی به مشهد از دیگر شهرها نیز در سال جاری افزایش یافته است؛ ‌برنامه حرکت قطارهای در مسیرهای زنجان-‌مشهد، قزوین-‌مشهد و قم-مشهد نیز به صورت روزانه شده است.

‌یک میلیون و 960 هزار صندلی در نوروز سال 94 آماده ارائه خدمات به مسافران است؛ این تعداد در مقایسه با نوروز سال قبل 5 درصد افزایش داشته است‌

فروش بلیت همه قطارهای مسافری نوروز 1394 حد فاصل مورخ 25 اسفندماه 1393 تا 15 فروردین ماه 1394،‌ که از طریق مراکز فروش بلیت قطار سراسر کشور انجام خواهد شد‌؛ به شرح زیر است:

1- روز یکشنبه پنجم بهمن‌ماه از ساعت 7صبح فروش بلیت مسیر‌های محور شمال، شمال غرب، آذربایجان و همه قطارهای کمربندی این محورها

2- روز دوشنبه 6 بهمن‌ماه از ساعت 7صبح فروش بلیت قطار مسیر‌های محور جنوب، جنوب شرق، هرمزگان، شیراز،‌کرمان‌، یزد‌، اصفهان و زاهدان و همه قطارهای کمربندی این محورها

3- روز سه شنبه هفتم بهمن‌ماه از ساعت7 صبح فروش بلیت قطار مسیر‌های محور خراسان و قطار طبس و خواف و شاهرود

زمان فروش بلیت‌های اینترنتی در روزهای چهارم تا 6 بهمن‌ماه به تفکیک مسیر و روزهای مختلف همانند بند‌های فوق ( 1 تا 3) در ساعت 19 انجام می‌شود.

زمان فروش بلیت قطارهای بین‌المللی ‌روز چهارشنبه هشتم بهمن‌ماه ‌ساعت 8:30 صبح تعیین شده است.

 

 اخبار اقتصادی  - فارس