اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان پوشش بیمه‌ای داروهای ناباروری اعلام شد



اخبار,اخبار اجتماعی,اقلام دارویی تحت پوشش بیمه سلامت


 اخبار اجتماعی - زمان پوشش بیمه‌ای داروهای ناباروری اعلام شد

 مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه طی هفته جاری دو جلسه در خصوص زمان پوشش بیمه‌ای داروهای ناباروری برگزار خواهد شد، گفت: پیش بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبارات تا پایان خرداد داروهای جدید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی اظهار داشت: در راستای سیاست های حمایتی از افزایش جمعیت 170  اقلام دارویی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و در آینده نزدیک نیز گستره خدمات پوششی بیمه سلامت افزایش می‌یابد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد با اشاره افزایش 65 درصدی بودجه بیمه سلامت در سال جاری گفت: این افزایش بودجه شامل بیمه سلامت روستائیان، عشایر، اقشار آسیب پذیر جامعه و شهرهای زیر 20 هزار نفر است.

وی گفت:دولت یازدهم توجه ویژه‌ای را به موضع درمان و بیمه دارد و در این راستا تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته است که اجرای طرح بیمه سلامت همگانی یکی از این برنامه‌ها است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: در حال حاضر نیز حدود 5 میلیون برای دریافت بیمه سلامت همگانی ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی می‌شود در آینده نیز تعداد این افراد افزایش یابد.

محسنی بندپی بیان داشت: یکی از برنامه‌های سازمان بیمه سلامت ایران، پوشش داروهای ناباروری است که در این راستا در هفته جاری دو جلسه با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

وی گفت: یکی از این جلسات،جلسه شورای سیاستگذاری دارو است که پیش بینی می‌شود در صورت موافقت تا پایان خرداد و در صورت تأمین اعتبارات،داروهای جدید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
 اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
خبر 20:30 مربوط به پرداخت 50درصد هزینه داروهای ناباروری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام زمان واریز مابه التفاوت قیمت داروهای بیماران صعب العلاج



یارانه دارو, مابه التفاوت قیمت داروهای بیماران صعب العلاج

اعلام زمان واریز مابه التفاوت قیمت داروهای بیماران صعب العلاج

پس از آنکه وزیر بهداشت از فراخوان پرداخت مابه التفاوت قیمت داروهای گران شده بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد، زمان واریز این مبلغ به حساب این قبیل بیماران اعلام شد.

دکتر شمسعلی رضازاده معاون داروی سازمان غذا و دارو به خبرنگار مهر گفت: تامین دارو و پرداخت یارانه بیماران صعب العلاج در دستور کار قرار دارد و از ماه آینده پرداخت آن از طرف سازمان غذا و دارو به بیمه ها صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با این پرداخت، بخش عمده ای از هزینه های بیماران صعب العلاج پوشش داده خواهد شد.

رضازاده گفت: بر اساس سیاستهای کلی دولت جمهوری اسلامی ایران هدف این است که کمترین هزینه به خانواده های بیماران صعب العلاج تحمیل شود و مشکلات مالی آنها را اذیت نکند.

 

این در حالی است که به دنبال حذف ارز مرجع برای تامین داروهای وارداتی بیماران خاص و صعب العلاج، بودجه ای در حدود 2200 میلیارد تومان به عنوان یارانه مابه التفاوت قیمت این قبیل داروها، اختصاص داده شده است.

 

در همین ارتباط دکتر محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت، در ارتباط با نحوه پرداخت این مابه التفاوت به بیماران خاص و صعب العلاج، گفت: این قبیل بیماران از طریق تماس با سامانه 1490 و همچنین بررسی پرونده‌ آنها در بیمه و وزارت بهداشت، این مابه‌التفاوت به آنها برگردانده می‌شود.

وی افزود: اگر بیمه‌ها حدود 10 تا 30 درصد قیمت دارو را پرداخت می‌کردند و پس از گران شدن این تفاوت را قائل نشدند وزارت بهداشت مابه ‌التفات گرانی دارو را به بیماران می دهد.

 

وزیر بهداشت در ارتباط با اینکه این پرداخت شامل چه فرجه زمانی می شود، گفت: کسانی که پس از 25 اردیبهشت داروی گرانقیمت خریداری کرده اند، مابه‌التفاوت قیمت دارو به حساب آنها واریز می شود./مهر