اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان پرداخت یارانه نقدی مرحله ششم


مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: با تصویب شب گذشته كارگروه اصلی طرح تحول و در پی درخواست كتبی شورای عالی بانك‌ها پرداخت یارانه نقدی از هفته دوم مرداد شروع می‌شود.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: با تصویب شب گذشته كارگروه اصلی طرح تحول و در پی درخواست كتبی شورای عالی بانك‌ها پرداخت یارانه نقدی از هفته دوم مرداد شروع می‌شود.

بهروز مرادی افزود: تغییر زمان پرداخت یارانه ‌ها در كارگروه اصلی طرح تحول اقتصادی تصویب شد و دلیل آن بود كه شورای عالی بانك‌ها به ریاست آقای خاوری یك درخواست كتبی داشت و بارها در جلسات عنوان كردند كه پرداخت یارانه نقدی در اول هر ماه زمان مناسبی نیست و شبكه بانكی برای دادن خدمات بهتر به مردم بین هشتم تا پانزدهم هر ماه زمان مناسب در اختیار داشت.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: در این نوبت ششم با توجه به تأكیداتی كه شورای عالی بانك‌ها داشتند و تصویب كارگروه طرح تحول مصوب شد هفته دوم مردادماه یعنی از هشتم تا پانزدهم مرداد یارانه نقدی جدید پرداخت ‌شود.

مرادی در پاسخ به این پرسش كه آیا میزان پرداخت یارانه نقدی تغییر كرده است گفت: سرانه یارانه هر نفر برای هر ماه همان 45 هزار و 500 تومان خواهد بود و هیچ تغییری در مقدار یارانه صورت نگرفته است.

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
استمرار پرداخت نقدی و غیر نقدی یارانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعویق زمان واریز مرحله ششم یارانه نقدی


سید شمس الدین حسینی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره زمان واریز مرحله ششم یارانه نقدی گفت: به دلیل تداخل فعالیتهای بانکی و فشردگی بار فعالیتها در آغاز ماه، احتمالا زمان دیگری را برای واریز یارانه ها در نظر بگیریم. سید شمس الدین حسینی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره زمان واریز مرحله ششم یارانه نقدی گفت: به دلیل تداخل فعالیتهای بانکی و فشردگی بار فعالیتها در آغاز ماه، احتمالا زمان دیگری را برای واریز یارانه ها در نظر بگیریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از احتمال موکول شدن واریز مرحله ششم یارانه نقدی از ابتدای مردادماه به هفته دوم این ماه خبر داد.

سید شمس الدین حسینی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفتگو با خبرنگار مهر درباره زمان واریز مرحله ششم یارانه نقدی گفت: به دلیل تداخل فعالیتهای بانکی و فشردگی بار فعالیتها در آغاز ماه، احتمالا زمان دیگری را برای واریز یارانه ها در نظر بگیریم.

وی در پاسخ به این سئوال که زمان دقیق آن کی خواهد بود؟ گفت: "احتمالا هفته دوم ماه آینده."

مبلغ یارانه نقدی هر نفر بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته، 45 هزار و 500 تومان برای هر نفر است. از این مبلغ 40 هزار و 500 تومان مربوط به یارانه انرژی و پنج هزار تومان مربوط به یارانه نان است.

براساس جدیدترین آمارهای به ثبت رسیده در سایت مرکز آمار ایران، متقاضیان دریافت یارانه نقدی به بیش از 74 میلیون نفر رسیده است. در همین حال، براساس اطلاعاتی که در سامانه وزارت رفاه و تامین اجتماعی به ثبت رسیده است، حدود 72.5 میلیون نفر یارانه نقدی می‌گیرند.

از زمان ثبت اطلاعات در مرکز آمار ایران تا ثبت آن در سایت رفاهی برای دریافت یارانه مدتی طول می کشد و اختلاف آمار به این دلیل است. آخرین برآوردها نشان می‌دهد که در حال حاضر جمعیت ایران از مرز 75 میلیون و 300 هزار نفر گذشته است.

منبع: خبرگزاری مهر