اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان واریز سهمیه بنزین فروردین ماه اعلام شد


با موافقت دولت و به منظور تامین سوخت مورد نیاز شب عید مردم، سهمیه بنزین فروردین 1391 تا پنج شنبه 25 اسفند ماه به کارتهای سوخت واریز می‌شود.

مهر:  60 لیتر سهمیه بنزین فروردین ماه با قیمت نیمه یارانه ای 400 تومانی تا ساعت 24 پنج شنبه 25 اسفند ماه به کارتهای هوشمند سوخت واریز می‌شود.

با موافقت دولت و به منظور تامین سوخت مورد نیاز شب عید مردم، سهمیه بنزین فروردین 1391 تا پنج شنبه 25 اسفند ماه به کارتهای سوخت واریز می‌شود.

بر این اساس پیگیری‌ها حاکی از آن است که تا پایان فروردین ماه سال آینده هیچگونه تغییری در قیمت و سهمیه بنزین خودروها اعمال نخواهد شد.
 
عبدالله جلالی قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور پیشتر در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر هیچ سناریویی برای افزایش قیمت و یا تغییرات جدید در سهمیه بنزین خودروها برای سال 1391 نهایی نشده است، گفت: تاکنون سناریوهای مختلفی در ستاد هدفمندی یارانه ها بررسی شده اما تاکنون جمع بندی نهایی درباره تغییرات جدید بنزینی حاصل نشده است.
 
این مقام مسئول همچنین درباره اختصاص و یا منتفی شدن سهمیه ویژه بنزین نوروزی، تصریح کرد: هم اکنون مطالعات کارشناسی اختصاص سهمیه نوروزی در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام شده و پیشنهاد برای تصمیم نهایی به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است.
 
برای نخستین ماه سال جدید بنزین سهمیه ای خودروهای شخصی 60 لیتر و با نرخ نیمه یارانه ای 400 تومان تعیین شده است. همچنین در فروردین ماه سالجاری، برای موتورسیکلتها 25 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای و برای خودروهای شخصی 500 لیتر سهمیه بنزین آزاد (700 تومانی) پیش بینی شده است.
 
در همین حال سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است ضمن آنکه برای فروردین ماه سال اینده هم هیچگونه محدودیت زمانی برای استفاده از سهمیه بنزین 100 تومانی ذخیره شده در کارتها تعیین نشده است.
 
در حال حاضر بنزین 100 تومانی ذخیره سازی شده در کارتهای هوشمند سوخت خودروهای شخصی به حدود 100 میلیون لیتر کاهش یافته و از این رو شمارش معکوس برای به پایان رسیدن ذخیره بنزین 100 تومانی کارتها و عرضه بنزین 2 نرخی آغاز شده است.
 
از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه نزدیک به 60 میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که استفاده از این فرآورده استراتژیک نفتی نسبت در مدت مشابه سال گذشته با حدود پنج درصد کاهش مواجه شده است.
 
پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، بنزین معمولی یارانه ای 400 تومان، بنزین معمولی آزاد 700 تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در سطح جایگاههای کشور عرضه شده است. 


ویدیو مرتبط :
امشب، واریز یارانه نقدی فروردین ماه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام زمان واریز سهمیه بنزین تیره ماه


60 لیتر سهمیه بنزین تیرماه دارندگان کارت سوخت خودروهای شخصی، ساعت 24 امشب در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.

خبرگزاری مهر: 60 لیتر سهمیه بنزین تیرماه دارندگان کارت سوخت خودروهای شخصی، ساعت 24 امشب در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.

این سهمیه مطابق با ماههای گذشته در نظر گرفته شده است و علاوه بر خودروهای شخصی، دیگر وسایل نقلیه عمومی نیز سهمیه‌ای مشابه ماه های گذشته دریافت خواهند کرد.

هیچ گونه تغییری در قیمت و میزان سهمیه سوخت در تیرماه وجود ندارد، همچنین در تیر ماه 500 لیتر سهمیه بنزین با نرخ آزاد 700 تومانی در کارت های سوخت خودروها واریز می شود که در صورت اتمام سهمیه 400 تومانی قابل استفاده خواهد بود.