اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان محاکمه خبرنگار واشنگتن‌ پست در ایران


اولین جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون رضائیان، خبرنگار بازداشت‌شده واشنگتن‌پست و همراهان این فرد در تاریخ ۵ خرداد در دادگاه انقلاب برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر سخنگوی قوه قضاییه در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده خبرنگار بازداشت شده واشنگتن پست، اظهار داشت: اولین جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون آدم کاظم رضاییان در روز سه‌شنبه مورخ 5 خرداد 94 در دادگاه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

مسئول دفتر سخنگوی قوه قضاییه خاطر نشان کرد: همچنین در این جلسه به اتهامات 2 متهم همراه خبرنگار بازداشت شده واشنگتن پست نیز رسیدگی می‌شود.

صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب


در تاریخ 24 دی ماه امثال دادستان عمومی و انقلاب تهران عنوان کرد: پرونده جیسون رضاییان خبرنگار واشنگتن پست با صدور کیفرخواست و اتمام تحقیقات به دادگاه انقلاب رفت.

جعفری دولت آبادی با اعلام این مطلب افزود: بر خلاف ادعاهای برخی مجامع حقوق بشری در خصوص تضییع حقوق متهمان در ملاقات با خانواده های خود، مادر جیسون رضائیان که اخیرا برای دیدار فرزندش به ایران سفر کرده بود، دو نوبت با نامبرده ملاقات کرد.

دادستان تهران اضافه کرد مادر متهم مذکور هم چنین ملاقات کوتاهی نیز با بازپرس پرونده فرزندش داشت.

دستگیری و اظهار نظر مسئولان قضایی

در تاریخ 2 مرداد سال گذشته روزنامه واشنگتن پست آمریکا مدعی شد که جیسون رضائیان خبرنگار این نشریه در تهران به همراه همسرش یگانه صالحی بازداشت شده‌اند.

مسئولان این روزنامه عنوان کرده بودند که این دو نفر روز سه‌شنبه (31 تیر) بازداشت شده‌اند.

بر اساس این ادعای واشنگتن پست، دو تبعه امریکایی دیگر که به عنوان عکاس-خبرنگار با آنها در ایران فعالیت داشته‌اند نیز در بازداشت هستند که نامی از این دو نفر برده نشده است.

انتشار اخبار ضد و نقیض درباره این خبرنگاران و ادعای روزنامه امریکایی ادامه داشت تا اینکه رییس کل دادگستری استان تهران در واکنش به برخی خبرها مبنی بر بازداشت خبرنگار واشنگتن پست و همراهانش گفت: هنوز این موضوع در مرحله تحقیقات است.

وی افزود: تصور می کنم درباره این موضوع باید بعد از بررسی های فنی و بازجویی اطلاع رسانی به عمل آید.

غلامحسین اسماعیلی ادامه داد: بعد از بازجویی ها و بررسی های فنی می توانیم در این مورد به صورت کامل اطلاع رسانی کنیم.

اما تنها چند روز قبل از این اظهار نظر دادستان سابق کل کشور غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به خبرنگاران درباره آخرین وضعیت خبرنگاران بازداشت شده گفت: درباره این پرونده اطلاعی ندارم و باید اجازه دهید زمان همه چیز را مشخص کند.

پرونده جیسون زوایای مختلف و گسترده‌ای دارد

غلامحسین اسماعیلی در تاریخ 31 فروردین و در حاشیه اولین گردهمایی رابطین فرهنگی دادگستری کل استان تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده خبرنگار واشنگتن پست گفت: این پرونده به یکی از شعبات دادگاه انقلاب ارجاع شده و در حال رسیدگی است.

وی در خصوص علت تاخیر در رسیدگی این پرونده گفت: این پرونده زوایای مختلفی دارد و حجم آن زیاد است اما قطعاً در فرصت مناسب رای مقتضی صادر می‌شود.


ویدیو مرتبط :
اعتراض واشنگتن پست به مسابقه کاریکاتور ترامپ در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تایید بازداشت خبرنگار واشنگتن پست در ایران



 

اخبار,بازداشت خبرنگار واشنگتن پست


اخبار سیاست خارجی - تایید بازداشت خبرنگار واشنگتن پست در ایران

وی افزود: فکر می‌کنم برای اطلاع رسانی درباره این موضوع باید بررسی‌های فنی به عمل آید تا در این مورد اطلاع رسانی کنیم.

رئیس دادگستری استان تهران بازداشت خبرنگار واشنگتن پست را تایید کرد.

به گزارش تسنیم، غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در سخنانی ضمن تایید خبر بازداشت خبرنگار واشنگتن پست و همراهانش گفت: هنوز در این زمینه در مرحله تحقیقات مقدماتی هستیم.

وی افزود: فکر می‌کنم برای اطلاع رسانی درباره این موضوع باید بررسی‌های فنی به عمل آید تا در این مورد اطلاع رسانی کنیم.

رئیس دادگستری تهران در ادامه اظهار کرد: مجموعه امنیتی و اطلاعاتی ما اشراف کاملی داشته و تحرکات عیادی دشمن در کشور را زیر نظر دارند.

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: مجموعه امنیتی و اطلاعاتی کشور ما اجازه نمی‌دهد که کشور عزیز و اسلامی ما به جولانگاه آنها مبدل شود و در اثر همین هوشیاری و بصیرت، ما امن‌ترین کشور منطقه هستیم.

اخبار سیاست خارجی - تسنیم