اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان قطع یارانه نقدی افراد «فاقد کارت ملی»


قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که یارانه اشخاص بدون کارت ملی طبق آخرین تصمیم به طور قطع حذف خواهد شد گفت: هنوز حذف یارانه افراد فاقد کارت شناسایی ملی اعمال نشده و این امر طبق آخرین تصمیم قطعی از پایان بهمن ماه و در اسفند اعمال خواهد شد.

خبرگزاری فارس: سیدابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که چرا دولت در لایحه بودجه سال 95 کل کشور روند اجرایی نحوه حذف یارانه اقشار پردرآمد را پیش‌بینی نکرده است، اظهار داشت: هنوز تصمیمی در این باره در دولت گرفته نشده و پیشنهادات مختلفی برای ارائه تبصره یارانه دولت در کمیسیون‌های مختلف ریاست جمهوری مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه قاعدتاً‌ برای سال 95 پیرامون هدفمندسازی یارانه‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد، افزود: قطعاً‌ دولت به دنبال این است که تنها افراد نیازمند و کسانی که تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های معیشت ندارند و یا بیماری‌های صعب‌العلاج دارند، یارانه دریافت کنند.

فیروزآبادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه منابع حذف یارانه اقشار پردرآمد چه شد، تصریح کرد: این منابع در حد گسترده‌ای نبود چرا که حذف یارانه‌ها با دقت بالا و به شکلی محتاطانه انجام شد، بنابراین منابع زیادی به دست نیامد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تا کنون 2.5 میلیون نفر طبق آخرین آمار از لیست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند در پاسخ به سوال فارس درباره ادامه این روند گفت: این روند ادامه‌‌دار خواهد بود و افرادی که کارت شناسایی ملی ندارند از هفته پایانی بهمن‌ماه حذف خواهند شد.

وی با اشاره به جزئیات این امر تأکید کرد: هنوز حذف یارانه افراد فاقد کارت شناسایی ملی اعمال نشده و این امر طبق آخرین تصمیم قطعی از پایان بهمن ماه و در اسفند اعمال خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
500 هزار یارانه بگیر بدون کارت ملی در آستانه قطع یارانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال قطع یارانه افراد فاقد کارت ملی



اخبار,اخبار اقتصادی ,حذف یارانه ها

 

اخبار اقتصادی - احتمال قطع یارانه افراد فاقد کارت ملی

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از احتمال قطع یارانه افراد فاقد کارت ملی خبر داد.

آقای ناظمی اردکانی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: کسانی که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده اند باید تا پایان امسال کارت ملی خود را دریافت کنند زیرا طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، اگر این افراد، کارت ملی دریافت نکنند یارانه آنان احتمالا قطع می شود.

وی افزود: پیش از این در این باره به طور کافی اطلاع رسانی شده است و افراد فاقد کارت ملی تا پایان سال فرصت دارند.

ناظمی اردکانی همچنین اشاره ای به آخرین وضع کارت هوشمند ملی کرد و گفت: خوشبختانه زیرساخت کارت ملی هوشمند فراهم شده است و دیگر کارت ملی فعلی صادر نمی شود بنابراین افراد فاقد کارت ملی و یا کسانی که تازه درخواست کارت ملی کنند کارت هوشمند ملی دریافت خواهند کرد.

وی درباره زمان فراخوان برای دریافت کارت هوشمند ملی همه ایرانیان افزود: پیش از این بدنه کارت هوشمند ملی از خارج تولید و وارد می شد که خوشبختانه اکنون در داخل ظرفیت فنی و علمی تولید آن ایجاد شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال ادامه داد: امیدواریم با بودجه ای که در سال آینده برای تولید و صدور این کارت در اختیار ما قرار می گیرد بتوانیم با قرارداد با شرکت های داخلی، بخشی از این مهم را عملیاتی کنیم.

ناظمی اردکانی مهمترین نقش کارت هوشمند ملی را نقش زیرساخت در توسعه دولت الکترونیک دانست و گفت: با استفاده از کارت هوشمند ملی امکان شناسایی افراد در فضای مجازی و ارائه خدمت به آنان از طریق دستگاه های اجرایی و دولتی با اطمینان خاطر وجود خواهد داشت.

صبح امروز رئیس و کارکنان سازمان ثبت احوال کشور به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان با حضور در  مرقد مطهر امام (ره) به آرمان های امام راحل ادای احترام کردند.
اخبار اقتصادی - واحد مرکزی خبر