اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان قطعی سفر روحانی به باکو


رییس‌جمهور ایران در راس هیأتی بلندپایه بیست و یک آبان ماه به باکو می‌رود.

خبرگزاری ایسنا: رییس‌جمهور ایران در راس هیأتی بلندپایه بیست و یک آبان ماه به باکو می‌رود.

حسن روحانی در این سفر با مقامات عالی‌رتبه جمهور آذربایجان از جمله الهام علی‌اف، رییس‌جمهور این کشور درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌یی دیدار و گفت‌و‌گو می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست هیات دولت برای آماده سازی سفر رییس‌جمهور کشورمان از سفرش به به باکو خبر داد و گفت: در این سفر حدود 10 سند با طرف مقابل برای همکاری نهایی امضا می‌شود.

او در ادامه به موضوعات مهم دستور کار سفر رییس‌جمهوری به باکو اشاره کرد و توضیح داد: موضوع انتقال خرید برق از آن کشور،‌ نحوه استفاده از رودخانه‌های مرزی،‌ ساماندهی وضعیت گمرک، مساله گاز و انرژی، موضوع گردشگری و مساله تجارت از موضوعات دستور کار رییس‌جمهوری در سفر به باکو خواهد بود و با توجه به این که در حال حاضر حدود 500 میلیون دلار تجارت در این حوزه اتفاق می‌افتد و ظرفیت افزایش آن وجود دارد مساله تجارت بین دو کشور نیز موضوع قابل اهمیت به حساب می‌آید.

وزیر ارتباطات با اشاره به سفر رییس‌جمهور آذربایجان به ایران و تشکیل کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان اظهار کرد: فضای خوبی برای همکاری بین دو کشور وجود خواهد داشت.

واعظی با اشاره به این که دکتر روحانی در مجلس آذربایجان نیز سخنرانی خواهد داشت گفت: تعداد زیادی از تجار بخش خصوصی و صنعت گران در این سفر هیأت را همراهی خواهند کرد و علاوه بر تهران جلساتی با استانداری‌ها و اتاق‌های بازرگانی در آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی‌، اردبیل و گیلان داشته‌ایم که آن‌ها نیز در این سفر شرکت می‌کنند و رییس‌جمهوری دو کشور در جلساتی برای فعالیت بیش‌تر بخش خصوصی دو کشور سخن خواهند گفت.


ویدیو مرتبط :
سفر به شهر زیبای باکو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشخص شدن زمان سفر روحانی به آلمان



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سفر روحانی به آلمان

 

اخبار سیاست خارجی -  احتمال سفر روحانی به آلمان در ماه آینده

هفته نامه آلمانی اشپیگل در خبری از احتمال حضور حسن روحانی رئیس‌جمهوری، در برلین در اواخر ماه ژانویه خبر داد.

به گزارش شبكه ایران این رسانه در مطلب خود با بیان اینکه آلمان از همتایان اروپایی خود در برقراری روابط با ایران عقب مانده است، نوشت: در حالی که برخی کشورهای اروپایی به دولت جدید ایران روی خوش نشان می‌دهند، به نظر می‌رسد آلمان از همتایان غربی خود عقب افتاده است.

 

اشپیگل در ادامه با اعلام خبر دعوت از رئیس‌جمهوری ایران برای شرکت در پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ، نوشت: احتمال می‌رود روحانی در اواخر ژانویه در آلمان حضور یابد زیرا از او برای شرکت در پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت شده است.

اخبار سیاست خارجی -  شبکه ایران