اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان صدور دفترچه بیمه رایگان سلامت


سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی در خصوص زمان صدور دفترچه بیمه متقاضیانی که تاکنون برای بیمه رایگان ثبت نام کرده اند نیز گفت: متقاضیان از اول خرداد ماه می توانند به دفاتر پیشخوان دولت ( محل ثبت نام) مراجعه و دفترچه بیمه خود را دریافت کنند اما تا آن زمان اگر به بستری در بیمارستان نیازداشتند باید از ادارات بیمه سلامت معرفی نامه بگیرند.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی اعلام کرد: از آنجا که دفترچه بیمه ثبت نام کنندگان بیمه رایگان هنوز صادر نشده است، این افراد درصورت نیازبه بستری دربیمارستان های طرف قرارداد می توانند از ادارات بیمه سلامت در استان ها و شهرستان ها معرفی نامه بگیرند.

«سید مهدی میر شاه ولد » روز دوشنبه همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا با بیان اینکه در زمان حاضر 557 بیمارستان دولتی با سازمان بیمه سلامت ایران قرارداد دارند، گفت : تمام بیمه شدگان شهری بیمه سلامت ایران همچون سایر بیمه شدگان ، زمان ترخیص از بیمارستان فقط 10 درصد فرانشیز پرداخت می کنند و اگر بیمه شدگان بیمه سلامت ایران ، روستایی باشند این فرانشیز ، پنج درصد خواهد بود.

میر شاه ولد در خصوص زمان صدور دفترچه بیمه متقاضیانی که تاکنون برای بیمه رایگان ثبت نام کرده اند نیز گفت: متقاضیان از اول خرداد ماه می توانند به دفاتر پیشخوان دولت ( محل ثبت نام) مراجعه و دفترچه بیمه خود را دریافت کنند اما تا آن زمان اگر به بستری در بیمارستان نیازداشتند باید از ادارات بیمه سلامت معرفی نامه بگیرند.

* تعداد ثبت نام بیمه رایگان به مرز سه میلیون نفر رسید

میر شاه ولد همچنین به تعداد ثبت نام بیمه رایگان سلامت تا زمان حاضر - 15 اردیبهشت ماه - اشاره کرد و گفت : تا کنون دو میلیون و 970 هزار نفر در قالب یک میلیون و 250 هزار خانوار بیمه رایگان را ثبت نام کرده اند.

ثبت نام بیمه رایگان که از اول اردیبهشت ماه جاری شروع شده بود قرار است تا پایان این ماه ادامه یابد.بر اساس اطلاعات به دست آمده از بانک اطلاعاتی صندوق های بیمه ای بین شش تا 10 میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند.

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همچنین گفت: استعلام ثبت نام شده های بیمه رایگان نیز در حال انجام است.

بر اساس اطلاعیه بیمه سلامت ایران ، اگر برای این بیمه ثابت شود که فرد متقاضی بیمه رایگان، تحت پوشش بیمه دیگری قرار دارد آن فرد از سیستم بیمه رایگان حذف می شود.


ویدیو مرتبط :
آموزش صدور ثالث جدید - صدور بیمه نامه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شروط و نحوه صدور دفترچه‌بیمه‌ همگانی رایگان/مدت اعتبار دفترچه بیمه سلامت همگانی



اخبار,اخبار اجتماعی,دفترچه‌بیمه‌ همگانی


اخبار اجتماعی - شروط و نحوه صدور دفترچه‌بیمه‌ همگانی رایگان

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان به پرسش‌های مردمی درباره پوشش بیمه همگانی پاسخ داد و درباره سهم مردم برای ثبت نام بیمه پایه و دریافت دفترچه گفت: ثبت نام و برخورداری از پوشش بیمه همگانی برای عشایر، روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، افراد حاشیه نشین یارانه بگیر و انصراف دهندگان از یارانه رایگان است.

به گزارش ایسنا، دکتر انوشیروان محسنی بندپی ضمن قدردانی از ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری، از آمادگی کامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان برای اجرای بند بند این سیاست‌ها خبر داد.
 
وی در ادامه به یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها مبنی بر بیمه همگانی اشاره و اظهار کرد: اقشاری در کشور هستند که به دلایل مختلف تا کنون تحت پوشش هیچ گونه بیمه‌ای قرار نگرفته‌اند، این در حالیست که قانونگذار از سال 73 پوشش بیمه همگانی را اجباری کرده است و در راستای تحقق نظام عادلانه پرداخت و کاهش پرداخت از جیب مردم دولت از حدود همان 20 سال گذشته مکلف بوده بیمه را همگانی کند در حالی که تا کنون اجرایی نشده است.
 
رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان با بیان اینکه 80 درصد افراد فاقد بیمه، جزو اقشار کم درآمد و بیکار هستند و یا در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند اظهار کرد: پرداخت هزینه درمان برای این افراد، فلاکت بار است.
 
بندپی درباره شرایط صدور دفترچه‌های بیمه اظهار کرد: شرط اول داشتن هویت ایرانی و شرط دوم نداشتن هرگونه دفترچه بیمه است.
 
وی افزود: نام‌نویسی اولیه از طریق سایت سازمان تحت عنوان http://www.bimesalamat.ir صورت می‌پذیرد.در مراحل بعدی زمان ارائه دفترچه های بیمه را از طریق دفاتر پیشخوان دولت اعلام می‌کنیم. ثبت نام بلافاصله پس از پایان ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و از ساعت 24 اول اردیبهشت‌ ماه انجام می‌شود.
 
سهم مردم برای ثبت نام بیمه همگانی
رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان درباره سهم مردم برای ثبت نام بیمه همگانی اظهار کرد: پوشش بیمه عشایر، روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، افراد حاشیه نشین یارانه بگیر و انصراف دهندگان از یارانه رایگان است.
 
بندپی درباره میزان حق بیمه پایه درمان نیز گفت: در مراجعه به مراکز درمانی همانند سایر بیمه‌هاست و تفاوتی ندارد. برای روستائیان پوشش کامل بیمه پایه را با توجه به نظام ارجاع داریم و حق بیمه آن پنج درصد است. این حق بیمه برای کارکنان دولت و شهر نشین‌ها 10 درصد است.
 
بیمارستان‌ها مکلف شده‌اند ملزومات پزشکی را در اختیار بیمه شده قرار دهند
وی ادامه داد: از سال جاری دیگر هیچ لیستی برای تهیه ملزومات پزشکی چون ارتوپدی و غیره به دست بیمار یا همراهش داده نمی‌شود و بیمارستان مکلف است ملزومات را در اختیار بیمه شده قرار داده و در همان بیمارستان اقدامات لازم را برای وی انجام دهد. در نهایت می‌توان گفت حداکثر پرداختی بیمار در بیمارستان نباید بیش از 10 درصد در بخش بستری و بیش از 30 درصد در بخش سرپایی باشد. بیمه‌شدگان روستایی و عشایر نیز بیش از پنج درصد پرداخت نمی‌کنند.
 
رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان تاکید کرد: این امکان در پی برخورداری حوزه سلامت از منابع فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به وجود آمده است.
 
لیست جدید بیمه برای کاهش قیمت داروهای گران تا آخر اردیبهشت
بندپی که شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حضور یافته بود با اشاره به تخصیص 2000 میلیارد تومان یارانه دارو به سازمان غذا و دارو از ارائه لیست جدید داروهای بیماران صعب العلاج سرطانی تا آخر اردیبهشت خبر داد و گفت: در حال رایزنی هستیم که با تهیه یک لیست جدید از داروهای صعب‌العلاج گران قیمت و گسترش پوشش بیمه‌ای آن، میزان پرداختی از جیب بیمار را کاهش دهیم.
 
رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان افزود: در سال گذشته 9 قلم داروی نازایی را تا 50 درصد و 170 قلم داروی گران قیمت را 70 تا 90 درصد پوشش دادیم. 

 

                                      ..........................................................

 

 اعتبار دفترچه بیمه سلامت همگانی یکساله خواهد بود
 سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی گفت: اعتبار دفترچه بیمه سلامت همگانی یکساله خواهد بود.

«سید مهدی میرشاه ولد» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه صدور دفترچه بیمه یاد شده پس از ثبت نام اولیه انجام می شود، گفت: متقاضیان بر اساس اطلاعیه آتی سازمان بیمه سلامت ایران می توانند دفترچه بیمه خود را از دفاتر پیشخوان دولت یا نمایندگی های این سازمان دریافت کنند.

میر شاه ولد با اشاره به این که در مرحله اول ثبت نام اولیه که از اول اردیبهشت آغاز خواهد شد ، اطلاعات فردی متقاضی و افراد تحت تکفل وارد فرم ثبت نام اینترنتی می شود، افزود، به محض اینکه اطلاعات ثبت و جمع آوری شد ، زمان دریافت دفترچه های بیمه برای حائزین شرایط از طریق پیامک به متقاضی اعلام می شود.

این مقام مسوول در سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت : هر چند متفاضیان بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان بیمه می شوند اما دولت بابت هر متقاضی 258 هزار تومان به بیمه پرداخت می کند.

وی گفت : ثبت نام اولیه متقاضیان طرح پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان بعد از ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه ها صورت می گیرد و فقط افرادی که فاقد هر گونه پوشش بیمه سلامت یا درمان هستند می توانند نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند.

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی و مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت :ثبت نام یاد شده در سامانه اینترنتی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی www.bimehsalamat.ir انجام خواهد شد.

اخبار اجتماعی - ایسنا ,ایرنا