اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان شروع بارش‌ها در تهران



اخبار ,اخبار اجتماعی ,وضع هوای تهران

 

اخبار اجتماعی -  زمان شروع بارش‌ها در تهران

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: روز چهارشنبه شمال شرق و مناطق مرتفع تهران بارش برف و مناطق جنوبی و مرکزی شاهد بارش باران خواهند بود.

مهندس احمد وظیفه افزود: تا روز دوشنبه شرایط نسبی سکون هوا وجود داشته و آلاینده‌ها کم و بیش در جو تهران باقی خواهند ماند اما انتظار ما این است که با ورود سامانه بارشی به کشور از روز سه‌شنبه و جریان وزش باد آلاینده‌ها رفع شود.

وی ادامه داد: شهرهای اصفهان و تبریز نیز که از نظر آلودگی هوا در وضعیت بدی قرار دارند همانند تهران تا روز یکشنبه شرایط سکون هوا و افزایش آلاینده‌ها را تجربه خواهند کرد اما با ورود این سامانه جدید و بارندگی اندک از میزان آلودگی این شهرها نیز کاسته خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بارندگی‌ها از جنوب و جنوب غربی کشور آغاز شده و بتدریج شهرهای تبریز، خوزستان،‌ ایلام و چهارمحال و بختیاری و شمال غرب کشور را فرا خواهند گرفت و بتدریج در روز چهارشنبه به تهران و مرکز کشور خواهد رسید.

وی در خصوص شکل بارش‌ها نیز به ایسنا گفت: قاعدتا با سرمایی که اکنون در کشور داریم و تراز دمایی جو که پایین‌تر از صفر است بارش‌ها به صورت برف خواهند بود اما در شهر تهران به دلیل اینکه دمای صفر فقط در ابتدای صبح وجود داشته و بعد از آن تابش آفتاب را داریم بارندگی‌ها اغلب به شکل باران خواهند بود. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بارش شدید تگرگ در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان شروع تعطیلات نوروزی مدارس تهران


تاكنون برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس در نظر گرفته نشده است چرا كه آموزش و پرورش تابع قوانین كشوری است و تا زمانی كه ادارات دایر باشند مدارس نیز فعالیت آموزشی خود را خواهند داشت.

ایبسنا: مدیركل سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینكه مدارس این شهر تا پایان آخرین روز اداری دایر است، گفت: آموزش و پرورش تابع قوانین كشوری است و تا زمانی كه ادارات دولتی دایر باشد مدارس نیز به فعالیت آموزشی ادامه خواهند داد.

سید علی یزدیخواه ، درباره اینكه ممكن است مدارس در روزهای 27 و 28 اسفندماه تعطیل باشند، گفت: تاكنون برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس در نظر گرفته نشده است چرا كه آموزش و پرورش تابع قوانین كشوری است و تا زمانی كه ادارات دایر باشند مدارس نیز فعالیت آموزشی خود را خواهند داشت.

وی درباره اخذ مرخصی فرهنگیان و كارمندان آموزش و پرورش نیز گفت: كارمندان ادارات می‌توانند بر اساس مصوبه‌ای كه هیات دولت اعلام كرده دو روز آخر سال را مرخصی بگیرند اما با توجه به اینكه تدریس و مدرسه تعطیل‌بردار نیست لذا معلمان نمی‌توانند در این قالب كلاسها را تعطیل كنند.

یزدیخواه همچنین تصریح كرد: آموزش و پرورش دستگاهی است كه شرایط خاص خود را دارد و تنها در صورتی كه هیات دولت دو روز پایانی سال را تعطیلی اعلام كند ما نیز تابع قوانین كشوری خواهیم بود.