اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان سفر روحانی به تاجیکستان مشخص شد



اخبار,اخبارسیاست خارجی,سفر روحانی به تاجیکستان

 

 اخبار سیاست خارجی -  روحانی سه‌شنبه عصر در تاجیکستان

 سخنگوی وزارت امور خارجه تاجیکستان گفت: رئیس جمهوری ایران سه‌شنبه عصر وارد تاجیکستان خواهد شد و روز چهارشنبه در حاشیه ملاقات با «امامعلی رحمان» نیروگاه سنگتوده 2 نیز از طریق ویدیو کنفرانس رسماً افتتاح خواهد شد.

به گزارش فارس، «عبدالفیض عطایف» سخنگوی وزارت امور خارجه تاجیکستان گفت: سفر روحانی به این کشور اولین سفر رسمی رئیس جمهوری جدید ایران است و دوشنبه امیدواری‌های زیادی برای توسعه مناسبات با ایران دارد.

وی گفت: حسن روحانی عصر روز سه‌شنبه وارد دوشنبه خواهد شد و صبح روز چهارشنبه مورد استقبال رسمی امامعلی رحمان در کاخ ملت قرار خواهد گرفت.

عطایف تاکید کرد: امضاء چند سند همکاری در زمینه‌های مختلف از برنامه‌های اصلی سفر رئیس جمهوری ایران به تاجیکستان است.

همچنین حضور در کنار تندیس «اسماعیل سامانی» و نثار گل به پاسداشت بنیانگذار اولین دولت ملی تاجیک‌ها از دیگر برنامه‌های روز نخست سفر رئیس جمهوری ایران به تاجیکستان است.

وی همچنین گفت: دیدار و مذاکره با رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان، نخست وزیر و ملاقات سه جانبه روسای جمهوری ایران، افغانستان و تاجیکستان نیز از دیگر بخش‌های سفر ایشان به دوشنبه است.

روحانی در روز سوم این سفر، با نمایندگان محافل و انجمن‌های علمی تاجیکستان در محل آکادمی علوم این کشور دیدار و سخنرانی می‌کند.

این مقام وزارت امور خارجه تاجیکستان در پاسخ به سوالی در مورد شرکت روحانی در مراسم راه اندازی فاز دوم نیروگاه «سنگتوده 2 » در 120 کیلومتری جنوب تاجیکستان گفت: افتتاحیه چرخه دوم این نیروگاه از طریق ویدیو کنفرانس با حضور 2 رئیس جمهور از دوشنبه صورت خواهد گرفت.


  اخبارسیاست خارجی - فارس


ویدیو مرتبط :
جلوه هایی از سفر مولوی عبدالحمید به تاجیکستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشخص شدن زمان سفر روحانی به آلمان



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سفر روحانی به آلمان

 

اخبار سیاست خارجی -  احتمال سفر روحانی به آلمان در ماه آینده

هفته نامه آلمانی اشپیگل در خبری از احتمال حضور حسن روحانی رئیس‌جمهوری، در برلین در اواخر ماه ژانویه خبر داد.

به گزارش شبكه ایران این رسانه در مطلب خود با بیان اینکه آلمان از همتایان اروپایی خود در برقراری روابط با ایران عقب مانده است، نوشت: در حالی که برخی کشورهای اروپایی به دولت جدید ایران روی خوش نشان می‌دهند، به نظر می‌رسد آلمان از همتایان غربی خود عقب افتاده است.

 

اشپیگل در ادامه با اعلام خبر دعوت از رئیس‌جمهوری ایران برای شرکت در پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ، نوشت: احتمال می‌رود روحانی در اواخر ژانویه در آلمان حضور یابد زیرا از او برای شرکت در پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت شده است.

اخبار سیاست خارجی -  شبکه ایران