اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان خروج دیپلمات‌های ایرانی از عربستان


منبع آگاه در وزارت خارجه گفت: دیپلماتهای ایرانی امشب خاک عربستان را به قصد ایران ترک می کنند.

خبرگزاری میزان: یک منبع آگاه در وزارت خارجه کشورمان گفت: دیپلماتهای ایرانی امشب خاک عربستان را  به قصد ایران ترک می کنند.

پس از تجمع اعتراض آمیز شنبه شب ۱۲ دی ماه مقابل سفارت عربستان در پی اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان و ورود برخی از معترضان به داخل این سفارتخانه و وارد آمدن خساراتی به این سفارتخانه، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در ساعات پایانی یکشنبه در نشستی خبری از قطع روابط ریاض با تهران خبر داد و به دیپلمات‌های ایرانی مستقر در عربستان مهلت داد تا ظرف 48 ساعت خاک این کشور را ترک کنند.


ویدیو مرتبط :
فرضیه ربایش دیپلمات ایرانی در عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوشنبه زمان صدور حکم متهم ایرانی ترور سفیر عربستان / درخواست مجازات 25 سال زندان



دوشنبه زمان صدور حکم متهم ایرانی ترور سفیر عربستان / درخواست مجازات 25 سال زندان

مقامت آمریکایی اضافه کرده اند: ارباب سیر می دانست که اگر برنامه اش برای حمله علیه الجبیر در رستورانی در واشنگتن را عملی می کرد چنین اقدامی، تلفات انسانی زیادی را به دنبال داشت.

حکم دادگاه آمریکا برای شهروند ایرانی آمریکایی متهم به تلاش برای ترور سفیر عربستان سعودی، فردا دوشنبه اعلام می شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه سعودی الوطن، دادستانی دادگاه جنایی نیویورک برای این متهم به نام "منصور ارباب سیر"، مجازات 25 سال زندان را درخواست کرده است.

در آخرین جلسه دادگاه که روز جمعه گذشته برگزار شد؛ نمایندگان دادستانی اعلام کردند: اقدام یک ایرانی آمریکایی برای ترور "عادل الجبیر" سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، "جنایت بسیار خطرناک" است.

 

ترور سفیر عربستان,ارباب سیر, ترور سفیر عربستان سعودی

 

"ارباب سیر" یک شهروند آمریکایی ایرانی است که گذرنامه ایرانی هم در اختیار دارد. او در ماه اکتبر گذشته اعتراف کرد مامور شده بود در فصل بهار تا پاییز 2011 به بهانه های مختلف به مکزیک برود تا مقدمات ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را فراهم کند.

مقامات آمریکایی می گویند او تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر و مجرمان در مکزیک را برای ترور الجبیر اجیر کرده بود که از قضا آنها ماموران مخفی دولت آمریکا بودند.

ارباب سیر قرار بود برای ترور الجبیر مبلغ 1.5 میلیون دلار به مجرمان مکزیکی بپردازد و در همین راستا، 100 هزار دلار به عنوان پیش پرداخت، ارائه کرده بود.

 

ترور سفیر عربستان,ارباب سیر, ترور سفیر عربستان سعودی

 

مقامات آمریکایی اضافه کرده اند: ارباب سیر می دانست که اگر برنامه اش برای حمله علیه الجبیر را در رستورانی در واشنگتن عملی کند چنین اقدامی، تلفات انسانی زیادی را به دنبال داشت.

دادستانی همچنین گفته است که ارباب سیر به یک منبع دولتی سری آمریکا گفته بود که کشته شدن انسان های عادی و بی گناه از جمله افرادی از اعضای کنگره آمریکا در عملیات ترور الجبیر، "اهمیت چندانی ندارد".

دادستانی اضافه کرده است: در صورت عملی شدن برنامه ترور سفیر عربستان سعودی، نه تنها او و تعداد زیادی از افراد عادی و بی گناه کشته می شدند بلکه این حادثه تاثیر زیادی بر روابط بین المل و دیپلماتیک در آمریکا داشت.

ارباب سیر در 29 سپتامبر 2011 در فرودگاه بین المللی کندی نیویورک دستگیر شد.

وی به همراه یک متهم ایرانی دیگر به نام غلام شکوری که هنوز بازداشت نشده است؛ در این پرونده متهم شده اند.

دولت ایران هر گونه ارتباط با این موضوع را به صورت جدی رد کرده است./عصرایران