اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان ثبت نام داوطلبین انتخابات 92 اعلام شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

زمان ثبت نام داوطلبین انتخابات 92 اعلام شد

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور از آموزش‌هایی برای کلیه واجدین شرایط رای در سطح کشور خبر داد و گفت: برگزاری همزمان دو انتخابات نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی و هماهنگی‌ ویژه است.

به گزارش ایسنا، حسنعلی نوری در نشست خبری صبح روز پنجشنبه در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی توجیهی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهرها تا پایان اسفندماه امسال در رده بخشداران و فرمانداران به پایان خواهد رسید.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شامل جزیی‌ترین موارد از جمله سایز عکس‌های کاندیداها در تبلیغات نیز می‌شود و همه این هماهنگی‌ها به کمتر شدن تنش‌ها کمک خواهد شد.

وی با بیان این‌که «برگزاری رایانه‌ای انتخابات در سامانه خاصی طراحی شده است» خاطرنشان کرد: حذف تعرفه کاغذی و انجام رای‌گیری الکترونیکی را در این دوره شاهد خواهیم بود.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با اشاره به این‌که «محل شعب اخذ رای برای هر دو انتخابات ثابت است» تصریح کرد: به طور مثال نیازی نیست که رای‌دهندگان برای انتخاب شورای شهر به شعبی و برای انتخاب رییس‌جمهور به شعبه‌ای دیگر مراجعه کنند.

وی زمان ثبت نام داوطلبین ریاست جمهوری را 17 اردیبهشت و شورای شهر را 26 فروردین ماه و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان را نیز در 15 فروردین اعلام کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که آیا تاکنون تخلفی صورت گرفته است؟ گفت: بیشتر این تخلفات در زمینه‌ تبلیغات زودهنگام نمود پیدا می‌کند که طبیعتا چنین رخدادی به منزله عدم پایبندی به قانون یک کاندیداست.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: روستاهایی که شامل 20 خانوار شوند و جمعیت آنان به 100 نفر برسد و مایل به تشکیل شعبه باشند یک حوزه‌ انتخاباتی برای آنان تشکیل خواهد شد.

وی سواد کاندیداهای شورای شهر را در روستاهای تا 200 خانوار در سطح خواندن و نوشتن، و در شهرهای تا 20 هزار جمعیت را فوق‌دیپلم و شهرهای بالا 20 هزار نفر را لیسانس و معادل لیسانس اعلام کرد.

وی با تاکید بر این‌که «به لطف خدا در زمینه اخذ رای از گذشته تاکنون ناامنی وجود نداشته است» گفت: نیروی انتظامی مسوولیت تامین امنیت شعب اخذ رای را دارد که از بسیج و نیروی‌های دیگر نیز در صورت لزوم کمک می‌گیرد.

نوری تاکید کرد: دولت تاکنون برنامه‌ای برای کمک مالی به داوطلبین و دادن تسهیلات پولی به آنان نداشته و ندارد و سعی می‌کنیم همواره از ریخت و پاش‌های بی‌مورد جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم بصیر ایران پس از فتنه 88 ، در انتخابات مجلس نهم حضور خیره کننده‌ای را داشتند و ان‌شاءالله در این دوره نیز با حضور پررنگی روبه رو خواهیم بود./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
_ روز آخر ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری-

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج تکمیل ظرفیت آزمون ارشد 92 امروز اعلام می‌شود/ظرفیت و زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان



زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون ارشد 92

نتایج تکمیل ظرفیت آزمون ارشد 92 امروز اعلام می‌شود/ظرفیت و زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج نهایی مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 92 از ساعت 18 امروز 20 آبان ماه خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به اعلام نتایج نهایی مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی 92 از ساعت 18 امروز از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org گفت: 17 هزار و 786 نفر در این مرحله پذیرفته شده‌اند که از این تعداد 8442 نفر زن و مابقی مردان می‌باشند.

وی با بیان اینکه فهرست اسامی 4044 معرفی شده چند برابر ظرفیت رشته‌های شرایط خاص و یا بورسیه امروز اعلام می‌شود، اظهار کرد: این دسته از پذیرفته شدگان باید با در دست داشتن مدارک لازم برای شرکت در سایر مراحل گزینش به محل‌های معرفی شده مراجعه کنند.

توکلی در خصوص زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نهایی مرحله تکمیل ظرفیت خاطر نشان کرد: ثبت نام این دسته از داوطلبان در روزهای دوشنبه 27 و یا سه شنبه 28 آبان ماه انجام می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: البته داوطلبان باید به وب سایت دانشگاه‌های پذیرفته شده برای اطلاع بیشتر از زمان ثبت نام و مدارک لازم مراجعه کنند.
/ایسنا