اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان ثبت نام داوطلبان باقی مانده آزمون سراسری



اخبار ,اخبار دانشگاه ,آزمون سراسری

 

اخبار دانشگاه - ثبت نام داوطلبان باقی مانده آزمون سراسری از روز سوم اسفندماه

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسری که به دلایل مختلف تاکنون در آزمون سراسری سال 93 ثبت نام نکرده اند، از روز شنبه سوم اسفندماه 92 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و در روز سه شنبه ششم اسنفدماه 92 پایان می پذیرد.

حسین توکلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده مرحله اول ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسری سال 93 برای پذیرش دانشجو در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و بین الملل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین برای رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزشی غیردولتی و غیر انتفاعی از روز 16 دی 92 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و با تمدیدهای صورت گرفته در 29 دی ماه 92 پایان پذیرفت.

وی افزود: در مرحله اول تعداد897 هزار و 508 نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد 541 هزار و 904 نفر یعنی 38/ 60 درصد داوطلبان زن و 355 هزار 604 نفر یعنی 62/39 درصد داوطلبان مرد هستند.

توکلی تصریح کرد: در مرحله دوم داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 93 ثبت نام نکرده اند می توانند در این مهلت تعیین شده برای شرکت در آزمون سراسری ثبت نام کنند.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش تاکید کرد: داوطلبانی که قبلا در آزمون سراسری سال 93 ثبت نام کردند، نیز می توانند برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود از روز شنبه سوم اسفندماه تا سه شنبه ششم اسفندماه با مراجعه به سایت سازمان و برابر دستورالعمل های موجود نسبت به اصلاح مورد در تقاضا نامه ثبت نامی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: کارت ورودی شرکت در آزمون داوطلبان و برگ راهنمای مربوطه از روز یکشنبه یکم تیرماه 93 بر روی سایت سازمان قرار داده خواهد شد و براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون سال 1393 در صبح و بعدازظهر پنجشنبه، جمعه و صبح شنبه 5، 6 و 7 تیرماه 1393 در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

توکلی گفت: نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در هفته دوم مرداد 93 بر روی سایت سازمان قرار می گیرد و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند، ضرورت دارد پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی از سایت سازمان، در هفته سوم مرداد ماه 93 نسبت به انتخاب کد رشته محل های انتخابی از گروه های آزمایشی مجاز اقدام و رشته های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه ثبت کنند.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز آزمون سراسری سال 1393 در نیمه دوم شهریور ماه 93 از طریق سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

کارنامه نهایی داوطلبانی که انتخاب رشته کرده اند در اوایل مهرماه بر روی سایت سازمان قرار می گیرد و فهرست نهایی اسامی چند برابر ظرفیت رشته های نیمه متمرکز در نیمه اول مهرماه منتشر خواهد شد و نهایتا فهرست اسامی قبول شدگان رشته های نیمه متمرکز اواخر دی ماه 1393 و یا اوایل بهمن ماه منتشر می شود.

اخبار دانشگاه - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
در زمان باقی مانده چطور پیشرفت کنیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان ومهلت ثبت نام داوطلبان آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اعلام شد



آزمون کاردانی پیوسته ,ه دانشگاه آزاد,اخبار,اخبار کنکور ,

 

زمان ومهلت ثبت نام داوطلبان آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زمان و مهلت ثبت نام داوطلبان آزمون کاردانی پیوسته سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آزمون «دانشگاه آزاد اسلامی» ثبت نام داوطلبان آزمون کاردانی پیوسته این دانشگاه از ساعت 8 یکشنبه 10 / 2 /91 از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.azmoon.org آغاز می‏شود. این گزارش می‏افزاید مهلت ثبت نام آزمون یاد شده تا ساعت 24 چهارشنبه 20 / 2 /91 ادامه یافته و داوطلبان در این مدت می‏توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مذکور به مشاهده و دریافت دفترچه راهنما اقدام کنند. فروش کارت اعتباری ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی از طریق پایگاه فوق انجام خواهد شد و به طور همزمان داوطلبان امکان تهیه کارت اعتباری از طریق خودپردازهای بانک ملی ایران درسراسر کشور را خواهند داشت./انتخاب