اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان ثبت نام حج تمتع اعلام شد


براساس اعلام شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری، ثبت‌نام زائران در کاروان‌های حج 95 از دهه فجر (بهمن‌ماه) آغاز می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: براساس اعلام شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری، ثبت‌نام زائران در کاروان‌های حج 95 از دهه فجر (بهمن‌ماه) آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت، اولویت‌های حج تمتع امسال نیز همزمان با میلاد پیامبر (ص)، هشتم دی‌ماه (17 ربیع‌الاول) اعلام می‌شود. آخرین اولویتی که تا کنون برای حج تمتع اعلام شده، اسفند سال 1384 بوده است. سهمیه حج ایران در سال گذشته 64 هزار نفر بود که طبق اظهارات رییس سازمان حج و زیارت، عربستان هنوز سهیمه حج امسال ایران را تعیین نکرده است.

عربستان در حج امسال اعلام کرد، قانون کاهش 20درصد سهمیه کشورها برای حج واجب که به خاطر طرح توسعه مسجدالحرام حدود سه سال اجرا شده بود، برای سال 95 لغو شده و سهیمه کشورها افزایش خواهد یافت.

ثبت‌نام حج تمتع 95 درحالی تا حدود یک ماه دیگر آغاز می‌شود که پرونده حج 94 هنوز بسته نشده است. ایران همچنان از سرنوشت 10 زائر خود که در فاجعه منا مفقود شدند، اطلاعی در دست ندارد.

از 461 زائر ایرانی که در آن فاجعه جان باختند، پیکر 382 زائر به ایران بازگشت و 69 نفر در عربستان دفن شدند که تا کنون 40 خانواده با ماندن پیکرها در قبرستان مکه اعلام موافقت کرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
معرفی سایت ثبت رایگان خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان ثبت نام حج تمتع سال94 اعلام شد



اخبار,اخباراجتماعی,سازمان حج و زیارت

 

 اخبار اجتماعی  - ثبت نام حج تمتع سال آینده از 10 روز دیگر آغاز می شود

رئیس سازمان حج و زیارت از فراخوان مشمولان حج تمتع سال آینده از 19 دی ماه مصادف با 17 ربیع الاول خبر داد و گفت: قیمت‌ها هفته آینده اعلام می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم اعزام‌ها در سال جاری 2 روز زودتر از سال گذشته آغاز شود.

سعید اوحدی گفت: 17 ربیع الاول در تقویم کاری سازمان حج و زیارت، زمان فراخوان مشمولان اعزام به حج تمتع سال 94 در نظر گرفته شده و در تاریخ یاد شده، مشمولان حج آتی طی اطلاعیه‌ای برای نام نویسی در کاروان‌ها فراخوان خواهند شد.


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: 100 درصد قراردادهای مربوط به اسکان، تغذیه و حمل و نقل زائران ایرانی حج تمتع سال آینده در مکه مکرمه و مدینه منوره منعقد شده است و از این بابت مشکلی وجود ندارد. اوحدی اظهار داشت: قیمت‌های تمتع سال آینده هنوز قطعی نشده است و تا پایان هفته آینده قیمت‌ها نیز اعلام می‌شود.


اوحدی گفت: امسال نیز مانند سال گذشته، فراخوان زائران ایرانی حج تمتع، 4 ماه زودتر از سال‌های گذشته انجام می‌شود و با توجه به محدودیت هتل‌ها در مدینه و با توجه به اینکه سرعت تخریب هتل‌ها بالاتر از سرعت ساخت آنهاست، پیش بینی می‌کنیم امسال اعزام‌ها 2 روز زودتر آغاز شود، سال گذشته اعزام‌ها از 10 ذی القعده آغاز شد و امسال از 8 ذی القعده شروع می‌شود.


رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه از دیدار با وزیر حج عربستان در سوم بهمن ماه خبر داد و گفت: در این دیدار، تفاهم‌نامه حج تمتع سال آینده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان امضا خواهد شد و در حج تمتع سال آینده حدود 64 هزار زائر ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف شدند، سال جاری نیز همین تعداد از ایرانیان عازم حج تمتع شدند.


اوحدی گفت: قرار است از امسال 17 ربیع الاول میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) در تقویم کاری سازمان حج و زیارت به عنوان زمان فراخوان از مشمولان حج تمتع هر سال تثبیت شود.


او ادامه داد: با تشکیل 6 کارگروه برای حج تمتع تلاش شده است با آسیب شناسی کاستی‌های سال گذشته و دریافت پیشنهادات جدید وضعیت خدمات رسانی به زائران در حج سال جاری را ارتقا دهیم.

 اخبار اجتماعی  - فارس