اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان توزیع کارت آزمون كاردانی به كارشناسی



اخبار,اخبار دانشگاه ,آزمون كاردانی به كارشناسی

 

اخبار دانشگاه - برگزاری آزمون در پنجشنبه؛
توزیع کارت آزمون كاردانی به كارشناسی آغاز شد/ انتخاب رشته از فردا

کارت شركت در آزمون كاردانی به كارشناسی ناپیوسته سال 93 از امروز سه شنبه 21 مردادماه در سایت سازمان سنجش آموزش كشور قرار دارد و داوطلبان با درج مشخصات شخصی خود می توانند از کارت خود پرینت تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان شركت كننده در آزمون كاردانی به كارشناسی ناپیوسته سال 1393 (اعم از متقاضیان رشته‌های تحصیلی با‌ آزمون و متقاضیان رشته‌های تحصیلی پذیرش براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) را نیز می توانند از امروز در سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه‌های راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1) و راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) آزمون مربوط و همچنین اطلاعیه 20 خرداد 93 سازمان سنجش از روز چهارشنبه 22 مرداد تا روز دوشنبه 27 مرداد ماه به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به انتخاب كد رشته‌محل‌های مورد علاقه خود به‌صورت اینترنتی اقدام کنند.

داوطلبانی كه علاقمند به گزینش در رشته‌های تحصیلی با‌ آزمون و رشته‌های تحصیلی پذیرش براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» دانشگاه آزاد اسلامی هستند لازم است به منظور انتخاب رشته‌های تحصیلی از روز شنبه 25 مرداد تا شنبه 31 شهریورماه به سایت اینترنتی مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

آزمون كاردانی به كارشناسی ناپیوسته سال 93 برای تمامی داوطلبان در صبح روز پنجشنبه 23 مرداد در 54 شهرستان برگزار می شود.

برای پذیرش در كدرشته های تحصیلی: حشره شناسی پزشكی و مبارزه با ناقلین، ایمنی صنعتی و محیط كار، مراقبت پرواز، نقشه برداری، شهرسازی، صنایع نساجی، مهندسی اجرایی عمران، آبیاری، محیط زیست، احیا و بهره برداری از مناطق بیابانی، پرورش گاو و گاومیش، جنگلداری، شیلات، چوب شناسی و صنایع چوب، علوم و صنایع غذایی، گیاه پزشكی، مرتع و آبخیزداری، بازیافت، آمار، آموزش ریاضی، آموزش حرفه و فن، آموزش دینی و عربی، زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، آموزش علوم تجربی، آموزش كودكان استثنایی، آموزش مطالعات اجتماعی، تربیت مربی امور تربیتی، باستان شناسی، تربیت معلم قرآن كریم، علوم انتظامی، علم و اطلاعات و دانش شناسی/كتابداری و اطلاع رسانی، مدیریت، حقوق قضایی، صنایع دستی، مرمت و احیای بناهای تاریخی، موسیقی، طراحی پوشاک، موزه داری و علمی –كاربردی بهداشت موادغذایی با منشا دامی آزمون برگزار نخواهد شد و پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

برای داوطلبانی كه در این رشته‌های تحصیلی ثبت‌نام کرده اند، کارت شرکت در آزمون صادر نخواهد شد. این داوطلبان ضرورت دارد جهت انتخاب رشته‌محلهای تحصیلی از تاریخ 22 تا 27 مرداد ماه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون کلیه داوطلبان بر مبنای استان و شهرستان محل اقامت فعلی آنان (برای تعیین حوزه امتحانی) كه در بند 29 تقاضانامه ثبت‌نام مشخص كرده‌اند در سایت سازمان سنجش درج شده است.

به همراه داشتن ماشین حسابهای مجاز منحصراً با یكی از مارکهای Citizen SR 275 -10 و W-BKSHARP 509-7 و 4600PARS -4 و 3600CASIO -1 و  Citizen SR 270X -11 و Citizen SR 270 II-8 و
531-ELSHARP-5 و 82-CASIO FX -2 و IICitizen SR 135 T -9 و BK-WSHARP 506 -6 و 618-FCATIGA -3 برای حضور در جلسه آزمون بلامانع است. چنانچه داوطلبی غیر از ماشین حساب‌های فوق‌الذكر، ماشین‌حساب نوع دیگر به همراه داشته باشد به عنوان مختلف تلقی و برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای ورودی با وی رفتار خواهد شد.
اخبار دانشگاه - مهر

 


ویدیو مرتبط :
آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان توزیع كارت آزمون كارشناسی ارشد



 


 

کارت آزمون کارشناسی ارشد

 

 

 

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد كه توزیع كارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان كارشناسی ارشد سال 1390 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی كشور از روز دوشنبه، 25 بهمن ماه به صورت اینترنتی آغاز خواهد شد.

'ابراهیم خدایی'‌ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org پس از وارد كردن اطلاعات كارت اعتباری ثبت نام و یا شماره پرونده و كدرهگیری ، نسبت به مشاهده و گرفتن پرینت از كارت ورود به جلسه خود، اقدام كنند.

وی یادآور شد: داوطلبانی كه برای شركت در دو رشته امتحانی، ثبت نام كرده اند، دو كارت ورود به جلسه آزمون، دریافت خواهند كرد.

خدایی با بیان اینكه تهیه كارت اینترنتی داوطلبان كارشناسی ارشد تا یك ساعت قبل از برگزاری آزمون آنان، امكان پذیر است به داوطلبان توصیه كرد گرفتن پرینت از كارت خود را به ساعت های پایانی، موكول نكنند و حداقل یك روز قبل آزمون، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، محل حوزه امتحانی خود را شناسایی كنند.

وی درمورد آن دسته از داوطلبانی كه اطلاعات كارت ورود به جلسه با اطلاعات واقعی آنان مغایرت دارد ، نیز توضیح داد: چنانچه داوطلبان در مورد اطلاعات مربوط به جنس، معلولیت و یا زبان امتحانی خود در كارت ورود به جلسه، مغایرتی مشاهده كردند باید قبل از برگزاری آزمون، به نمایندگان سازمان سنجش، مستقر در حوزه های رفع نقص، مراجعه كنند و در سایر موارد، تا 29 بهمن ماه فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، به صورت اینترنتی، مغایرت های موجود را اصلاح كنند.

به گفته خدایی، اطلاعیه مربوط به جزییات توزیع كارت، نشانی حوزه های رفع نقص و نحوه شركت در آزمون كارشناسی ارشد بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، قرار گرفته و در نشریه پیك سنجش روز دوشنبه، 18 بهمن ماه نیز منتشر شده است و در تاریخ دوشنبه، 25 بهمن ماه نیز مجددا انتشار خواهد یافت.

معاون سازمان سنجش ، آمار داوطلبان واقعی آزمون كارشناسی ارشد سال 1390 را 871 هزار و 806 نفر ذكر كرد و گفت: برای برگزاری این آزمون در سه روز متوالی، تعداد یك میلیون و 41 هزار صندلی، پیش بینی شده كه این افزایش نسبت به تعداد واقعی داوطلبان، مربوط به داوطلبانی است كه در دو رشته ، امتحان می دهند و آزمون برخی از رشته ها نیز در دو روز برگزار می شود.

آزمون كارشناسی ارشد سال 1390 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی كشور در روزهای 27، 28 و 29 بهمن ماه 1389 برگزار خواهد شد. .../تحلیل:ایرنا