اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان توزیع سری بعدی شام ایرانی


سری دوم شام ایرانی از اواسط اردیبهشت توزیع خواهد شد و ما امیدواریم سری دوم هم مثل سری اول خوب دیده شود

تماشا: استقبال بی نظیر مردم از سری اول مجموعه «شام ایرانی» بیژن بیرنگ باعث می شد فکر کنیم بلافاصله بعد از آن سری دوم با بازیگران زن توزیع خواهد شد تا طرفداران این برنامه زیاد منتظر نمانند اما با گذشت مدت زمان زیادی از شب چهارم شام ایرانی مردها، هنوز خبری از سری دوم نیست.



بیژن بیرنگ با ذکر این نکته که مشکلی برای مجوز وجود ندارد به تماشا می گوید: «سری دوم شام ایرانی از اواسط اردیبهشت توزیع خواهد شد و ما امیدواریم سری دوم هم مثل سری اول خوب دیده شود».

کارگردان شام ایرانی می گوید: «خوشبختانه این مجموعه دیده شد و موردپسند مردم قرار گرفت و با آماری بالغ بر 300 هزار بار دانلود باخبر شدیم در خارج از ایران هم از شام ایرانی استقبال شده است و از آنجا که دیده شدن بیشjر از فروش برای ما اهمیت داشت کپی را برای همه مردم آزاد گذاشتیم. البته در این وانفسای بازار ویدئو جای خوشحالی دارد که علاقه مندان به این مجموعه خرید را به کپی کردن ترجیح بدهند».

بیرنگ درباره ادامه کار این مجموعه توضیح می دهد: «به محض توزیع سری دوم این مجموعه که شقایق دهقان، بهاره رهنما، سحر زکریا و لادن طباطبایی در آن حضور دارند، فیلمبرداری سومین دوره این مجموعه نیز آغاز خواهد شد».

سری اول این برنامه که با نام های متفاوت در نقاط مختلف دنیا به نمایش درآمده هم اکنون با مشخصه «شام ایرانی»، توزیع شده و بیژن بیرنگ درصدد است این سوژه را ایرانیزه کرده تا در دل خانواده های ایرانی جا باز کند؛ خودش درباره این فرمت جهانی عقیده دارد: «هر کشوری بنا به فرهنگ خودش این برنامه را به نوعی به تصویر کشید ما هم از آن الهام گرفتیم و امیدواریم در روند کار راهمان را پیدا کنیم و بتوانیم بیشتر از انیکه درباره شباهت های این مجموعه با نسخه های جهانی اش صحبت کنیم به تفاوت میان دنیای زنان و مردان رسوخ کنیم و تفکراتشان را زیر ذره بین ببریم. در بین ما ایرانی ها مردان هیچ شانسی برای ورود به دنیای زن ها ندارند و زن ها نیز فرصتی برای حضور در جمع های مردانه پیدا نمی کنند. ما می خواهیم به این وسیله از لحاظ روانشناسی، جامعه شناسی، فرهنگی و تربیتی تفاوت این دو دنیا را به بهترین شکل نشان دهیم و با بالابردن شناخت مردان و زنان از همدیگر تاثیری در نتیجه گیری درست و از بین بردن نارضایتی هایی که در نتیجه ناآگاهی به وجود می آید قدمی برداریم.

او درباره مزایای خرید این مجموعه گفت: «اولین سری شام ایرانی بیننده زیادی داشت اما خریدار کم بود. ما خودمان از همان ابتدا اعلام کردیم که کپی این مجموعه با رضایت خودمان است ولی از انجا که می دانیم شرایط اقتصادی در کپی کردن لوح های فشرده بی تاثیر نیست تخفیفی در سری دوم به بعد این مجموعه در نظر گرفتیم تا هم حق تالیف رعایت شود و هم با حمایت های مردم با هم انگیزه بیشتری برای ادامه کار داشته باشیم».


ویدیو مرتبط :
دورهمی بازیگران و خواننده ایرانی در شام ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام زمان توزیع «بفرمایید شام ایرانی»


در اولین قسمت این برنامه رامبد جوان، اشكان خطیبی، مهدی پاكدل و سروش صحت با یكدیگر به رقابت می‌پردازند كه اشكان خطیبی میزبانی سه شركت كننده دیگر را برعهده دارد.

قسمت اول از مجموعه «بفرمایید شام ایرانی»به كارگردانی بیژن بیرنگ و تهیه‌كنندگی مؤسسه سینما 24، نیمه دوم مردادماه سال‌جاری در شبكه نمایش خانگی توزیع خواهد شد.  با پایان یافتن تدوین سری اول از مجموعه «بفرمایید شام ایرانی»، این برنامه برای اخذ پروانه نمایش ویدئویی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شده است.