اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان توزیع بنزین یورو 4 برای تهرانی ها



اخبار,اخبار اجتماعی,بنزین یورو 4


 اخبار اجتماعی - بنزین تهرانی‌ها از این هفته یورو ۴ می‌شود

عرضه بنزین یورو ۴ در تمام جایگاه‌های شهر تهران از هفته جاری بدون تغییر قیمت صورت می‌گیرد.

براساس اعلام مسئولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران از هفته جاری در همه جایگاه های عرضه بنزین تهران سوخت یورو4 عرضه می شود.

بر این اساس حدود روزانه 11 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در تهران عرضه می شود که انتظار می رود با عرضه این حجم سوخت تاحدود زیادی از مشکل آلودگی هوا کاهش یابد.

هم اکنون به غیر از تهران در شهرهای اراک و کرج نیز بنزین یورو4 عرضه می شود و قرار است در شهر اصفهان نیز از اوایل سال آینده عرضه بنزین یورو4 آغاز شود.

* عرضه بنزین یورو4 با قیمت های سابق
اگرچه هزینه تولید بنزین یورو4 بیشتر از هزینه تولید بنزین معمولی است،اما براساس تصمیمات صورت گرفته قیمت عرضه هر لیتر بنزین یورو4 هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت و اگر قرار باشد قیمت این نوع بنزین افزایش پیدا کند قطعا در گام دوم هدفمند کردن یارانه ها خواهد بود.

این گزارش اضافه می کند: با اتمام طرح های افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه های کشور قرار است از سال آینده دیگر در مجتمع های پتروشیمی بنزین تولید نشود و اگر نیاز به بنزین بیشتر احساس شد این مشکل از طریق واردات بنزین برطرف شود.

* متوسط مصرف 70 میلیون لیتری بنزین در کشور
از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین معمولی و سوپر ایران با ثبت رشد هشت درصدی از مرز 70 میلیون لیتر در روز عبور کرد که پیش بینی می‌شود با نزدیک شدن به فصل گرما و تعطیلات نوروز مصرف بنزین رشد فزاینده داشته باشد.

از این رو دولت به منظور مدیریت مصرف بنزین در سال 93 دو سناریو شامل افزایش قیمت و ساماندهی سهمیه‌های بنزین نیمه یارانه‌ای را در دستور کار قرارداده است، اما با تصمیم مجلس قطعا تغییر در قیمت بنزین از تیرماه 93 به بعد صورت می گیرد.
 
                                     ..............................................


ابتکار کوتاه نمی‌آید؛ توزیع بنزین پتروشیمی متوقف می‌شود

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس تصمیم هیات دولت تولید و پخش بنزین پتروشیمی متوقف می شود.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار اظهار داشت: در آخرین جلسه هیات دولت که با موضوع آلودگی هوا برگزار شد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی در مورد آلودگی هوا و آثار منفی آن بر سلامت افراد ارایه کرد.
 
وی افزود: در راستای این گزارش قرار شد در کنار اجرای اقدامات طرح کاهش آلودگی هوا برخی برنامه های فوری نیز مانند سرعت بخشیدن به تولید بنزین یورو 4 و حذف بنزین پتروشیمی اجرا شود.
 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد بنزین پتروشیمی توضیح داد: متاسفانه بعد از سال 1388 بنزین با ترکیبات پتروشیمی به میزان بالاتر از حد استاندارد و بنزن خطرناک در کشور تولید و عرضه می شد که در جلسه اخیر هیات دولت تصمیم بر حذف کامل آن گرفته شده است.
 
ابتکار اظهار داشت: این تصمیم مورد توافق دولت، سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر نفت قرار گرفت و مقرر شد عرضه بنزین آلاینده و مشکل دار با بنزن بالا به طور کامل حذف شود.
 
معاون رییس جمهور با بیان اینکه این یک تصمیم ملی است، افزود: اجرای این تصمیم به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد و جزئیات این تصمیم جمع بندی و در نشستی مشترک با دولت نهایی خواهد شد که بعد از آن زمان بندی دقیق اجرای آن اعلام می شود.
اخبار اجتماعی - فارس,ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
آغاز توزیع بنزین یورو ۴ از خردادماه در شیراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان توزیع بنزین یورو ۴ در تهران



اخبار,بنزین یورو ۴,اخبار اقتصادی

 

اخبار اقتصادی -  زمان توزیع بنزین یورو ۴  در تهران

رئیس سازمان محیط زیست گفت: از هفته آینده بنزین یورو ۴ در تمامی جایگاه‌های سوخت تهران توزیع می‌شود.

 معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه خبر خوشی در حوزه محیط زیست دارید، اظهار داشت:‌ از هفته آینده در تمامی جایگاه‌های تهران سوخت بنزین یورو 4 توزیع می‌شود.
رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به افزایش روزهای ناسالم، خاطرنشان کرد: توزیع سراسری بنزین یورو 4 در جایگاه‌های سوخت تهران اتفاق مبارکی در محیط زیست است که حتی می‌توان برای این امر جشن گرفت.

اخبار اقتصادی - فارس