اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان تحویل S400 روسیه به چین


یک مقام ارشد نظامی روسیه از آمادگی این کشور برای تحویل سامانه دفاع موشکی S-۴۰۰ به چین تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

خبرگزاری مهر: یک مقام ارشد نظامی روسیه از آمادگی این کشور برای تحویل سامانه دفاع موشکی S-۴۰۰ به چین تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد نظامی روسیه روز سه شنبه از آمادگی کشورش برای تحویل سامانه موشکی S-۴۰۰ به چین تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

گفتنی است، سامانه موشکی S-۴۰۰، جدیدترین و پیشرفته ترین سیستم دفاع موشکی زمین به هوا است که موشک های آن تا ۲۴۸ مایل برد داشته و قادر به هدف گیری تمامی اهداف هوایی از جمله موشک های کروز و بالستیک نیز است.


ویدیو مرتبط :
توان نظامی روسیه 2015 - S400

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان تحویل اس-300 روسیه به ایران


مشاور پوتین به بحث ارسال سامانه پدافند موشکی اس-300 به ایران هم اشاره کرد؛ سامانه‌ای که مشمول تحریم‌های بین المللی ایران نمی‌شد ولی روس‌ها به صورت داوطلبانه ارسال آن را برای خریدار ایرانی متوقف کرده بودند و چندی پیش با دستور پوتین، این تعلیق داوطلبانه پایان یافت.

خبرگزاری فارس: پس از اعلام خبر بمباران مواضع داعش به نفع نیروهای ارتش آزاد سوریه، مشاور نظامی پوتین اعلام کرد که کمک‌ها به همین بمباران‌ها محدود شده و قرار نیست به این گروه سلاح روسی داده شود.

امروز مقامات وزارت دفاع روسیه اعلام کردند که جنگنده‌های این کشور در میدان نبرد یکی از گروه‌های مخالف دولت مرکزی این کشور یعنی «ارتش آزاد» و داعش، طرف اولی را گرفته و مواضع داعش را به نفع ارتش آزادی‌ها بمباران کرده‌اند.

پس از اعلام این خبر، «ولادیمیر کوژین» مشاور نظامی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه سعی کرد موضع کشورش در قبال گروه‌‌های تروریستی را روشن کند و گفت: «روسیه مستقیماً به ارتش آزاد سوریه، سلاح نمی‌دهد.»

چند روز پیش گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه در ریاض گرد هم آمدند تا آنطور که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، «معارضان سوری بتوانند دور یک میز جمع شده و به وحدت برسند.»

روسیه اما به حضور برخی گروه‌های ترویستی از جمله «جیش الاسلام» اعتراض داشت؛ حالا اما بنظر می‌رسد مسکو تصمیم گرفته در میدان نبرد هم علاوه بر ارتش قانونی سوریه، متحدان دیگری برای خود دست و پا کند.

مشاور پوتین به بحث ارسال سامانه پدافند موشکی اس-300 به ایران هم اشاره کرد؛ سامانه‌ای که مشمول تحریم‌های بین المللی ایران نمی‌شد ولی روس‌ها به صورت داوطلبانه ارسال آن را برای خریدار ایرانی متوقف کرده بودند و چندی پیش با دستور پوتین، این تعلیق داوطلبانه پایان یافت.

کوژین بدون اشاره به روز یا ماهی خاص، گفت: «ارسال اس-300 به ایران از سال 2016 آغاز خواهد شد.» وی همچنین تأیید کرد که ایران در حال عمل به وظایف خود ذیل قرارداد خرید این سامانه است.