اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان برگزاری نمایشگاه‌ های بهاره


قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نمایشگاه‌های بهاره از پنجم تا بیست و پنجم اسفندماه در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها به مدت 10 روز برگزار می شود.

خبرگزاری ایسنا: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نمایشگاه‌های بهاره از پنجم تا بیست و پنجم اسفندماه در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها به مدت 10 روز برگزار می شود.

مجتبی خسروتاج اظهار کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که بازدیدکنندگان به لحاظ مسائل ایمنی و بهداشتی در شرایط خوبی قرار گیرند و بر این اساس نمایشگاه‌های بهاره باید فاکتورهای لازم را رعایت کنند و در این نمایشگاه‌ها اقلام اساسی خوراکی و کالاهای مثل پوشاک، کیف و کفش نیز عرضه می‌شود.

خسروتاج ادامه داد: در تهران نیز در سه محل نمایشگاه‌ها بهاره برگزار می‌شود که قرار است یکی از این مراکز مصلی باشد.

نانوایی‌های آزادپز مشمول قیمت‌گذاری نیستند


قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تشکل‌ها حق نرخ‌گذاری ندارند و قیمت‌گذاری از طرف هیچ نهادی برای نانوایان آزادپز صورت نمی گیرد.

با بیان این‌که نانوایی‌های آزادپز مشمول قیمت‌گذاری نیستند، گفت: هیچ اتحادیه و سازمانی حق قیمت‌گذاری در این زمینه را ندارد و از طرفی نانوایان باید دستورالعمل‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مقررات مربوطه را رعایت کنند و فاکتور خرید آرد را داشته باشند و در زمینه قیمت‌گذاری براساس ضوابط مربوطه عمل کنند.

وی با انتقاد از این که علیرغم همه اطلاع‌رسانی که در رابطه با آزادپزی شده ولی برخی از اصحاب رسانه مطالب دیگری عنوان می کنند، گفت: در برنامه تلویزیونی که در این زمینه برگزار شد، بارها در رابطه با این موضوع صحبت شده و مصوبه جدیدی نیست.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در رابطه با نان یک موضوع بحث افزایش 30 درصدی انواع قیمت نان است که حدود 20 درصد آن مربوط به افزایش هزینه‌های مرتبط با نانوایان مثل دستمزد و یا هزینه حامل‌های انرژی است و حدود 10 درصد آن نیز مربوط به افزایش قیمت آرد است. بخش دیگر مصوبه این است که به تدریج و براساس درخواست نانوایان حدود 20 درصد از نانوایان می‌توانند آزادپز شوند.


ویدیو مرتبط :
برگزاری نمایشگاه های بهاره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان و مکان برگزاری نمایشگاه‌های بهاره


رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران گفت: یکی از راهکارهای تنظیم بازار شب عید ، برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالاست که از 7 تا 17 اسفند به مدت 10 روز در 4 نقطه شهر تهران برگزار می شود.

واحد مرکزی خبر: رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران گفت: یکی از راهکارهای تنظیم بازار شب عید ، برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالاست که از 7 تا 17 اسفند به مدت 10 روز در 4 نقطه شهر تهران برگزار می شود.

یداله صادقی خبر افزود: این نمایشگاه ها در شرق تهران در مجتمع حکیمیه ، جنوب شرق تهران در فرهنگسرای خاوران ، غرب تهران در پارک ارم و جنوب غرب تهران در بوستان ولایت برپا خواهد شد.

وی گفت: نمایشگاه مصلی که در مرکز شهر قرار دارد از 14 اسفند تا 24 اسفند به مدت 10 روز برپا خواهد بود.

صادقی افزود: در همه شهرستان های استان تهران هم حداقل یک نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را برگزار خواهیم کرد تا بخشی از نیازمندی های مردم در این نمایشگاه عرضه شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران ، پوشاک ، کیف ، کفش و کالاهای اساسی را از کالاهایی برشمرد که با تخفیف 15 تا 20 درصد در مقایسه با سطح بازار در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا عرضه می شود.

صادقی افزود: تلاش می کنیم غرفه ها را بیشتر کنیم و از نظر کیفی نیز ، نقاط ضعف را برطرف خواهیم کرد.

وی درباره امکانات جایگزین اسکناس در این نمایشگاه ها گفت: از دستگاه های خودپرداز و پایانه فروش pos استفاده می کنیم و خوشبختانه استفاده از کارت های الکترونیک در نمایشگاه ها در حال نهادینه شدن است.