اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان برگزاری نشست وزرای خارجه ایران و 1+5



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - زمان برگزاری نشست وزرای خارجه ایران و 1+5

مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در حال حاضر در وین اتریش در جریان است

نشست وزرای خارجه کشورهای مذاکره کننده در وین روز 24 نوامبر برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، یک منبع آگاه به خبرگزاری روسی ایتارتاس گفت: قرار است نشست تمامی وزرای خارجه کشورهای مذاکره کننده هسته ای در وین در روز دوشنبه برگزار شود.

مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در حال حاضر در وین اتریش در جریان است.

اخبار سیاست خارجی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
دیدار دوستانه وزرای امور خارجه ایران و عربستان در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان نشست بعدی وزرای‌خارجه ایران و ١+٥



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,مذاکرات  لوزان

نشست وزرای خارجه ایران و ١+٥ ساعت ٩ صبح به وقت محلی ١١:٣٠ به وقت تهران در لوزان برگزار می شود.

به گزارش فارس، هتل بو ریواژ شهر ساحلی لوزان ساعت ٩ صبح به وقت محلی ١١:٣٠ به وقت تهران میزبان وزرای خارجه ایران و ٦ کشور است.

این شهر از چهارشنبه شب و برای دومین بار طی دو هفته اخیر میزبان رایزنی ها برای حل موضوع هسته ای ایران و دستیابی به راه حل جامع هسته ای است.

ایران و آمریکا طی شش روز اخیر رایزنی های فشرده ای را در سطح وزرای خارجه ، معاونان و کارشناسان و همچنین بین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا داشتند.

وزرای خارجه فرانسه و آلمان هم روز شنبه به مذاکرات پیوستند و موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز شنبه شب راهی لوزان شد.

پیش از ظهر یکشنبه وزیر خارجه چین و عصر لاوروف وزیر خارجه روسیه به گفتگوها پیوستند و آخرین وزیر خارجه شش کشور هاموند بود که یکشنبه شب وارد لوزان شد.

وزرای خارجه ٥ کشور طی شنبه و یکشنبه رایزنی های فشرده ای به صورت دوجانبه با ظریف و کری و همچنین سه جانبه با کری و دیگر اعضای ١+٥ داشتند.

سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در گفتگویی با اشاره به ادامه مذاکرات در روز دوشنبه گفت: صبح دوشنبه قرار است جلسه اصلی ایران و 1+5 با حضور همه وزرای خارجه تشکیل شود. قرار بود این نشست یکشنبه شب برگزار شود که بدلیل تاخیر یکی از وزرا برنامه به دوشنبه موکول شد.

عراقچی نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 در روز دوشنبه را بسیار تعیین کننده دانست که می‌توان در پایان جلسه یا ادامه آن به یک جمع بندی نزدیک شد یا نه و افزود: ممکن است کل دوشنبه و سه شنبه وقت بگیرد و ما تا هر زمان که نیاز باشد پشت میز مذاکره خواهیم بود.

وی ادامه داد: اراده سیاسی جمهوری اسلامی برای ادامه مذاکره و رسیدن به یک راه حل است و اراده‌ای قوی وجود دارد. ما تا هر زمان که نیاز باشد در این مذاکرات حضور خواهیم داشت و طرف‌های ما نیز از اراده لازم برخوردارند اما رسیدن به یک توافق کار سختی است.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه به دنبال توافقی هستیم که برای همه خوب باشد، گفت: وقتی توافق حاصل می‌شود هر طرف باید بتواند از این توافق در کشور خود دفاع کند و بتواند اعلام کند که به خواسته‌های خود رسیده است.


  اخبار سیاست  خارجی  -  فارس