اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان برگزاری آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق‌تخصصی پزشکی



اخبار ,اخبار دانشگاه ,آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق‌تخصصی پزشکی

 

اخبار دانشگاه - آخرین مهلت ثبت نام 20 مرداد؛
آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق‌تخصصی پزشکی شهریورماه برگزار می‌ شود

ثبت نام شصت و یکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و بیست و هشتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی از 5 مرداد آغاز شده است و تا 20 مردادماه ادامه دارد، این آزمون ها در نیمه شهریورماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون های کتبی دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی همزمان در ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 13 شهریور ماه سال جاری در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

همچنین آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی و دانشنامه فوق تخصصی نیز در روزهای 17 و 18 شهریور ماه بر اساس برنامه زمانبندی که در زمان توزیع کارت به داوطلبان اعلام می شود، برگزار می شود.

دستیاران دوره تخصصی که تا آبان ماه سال جاری دوره دستیاری آنها به پایان می رسد و در آزمون گواهینامه تخصصی تیرماه 93 موفق به کسب قبولی شده اند می توانند به صورت مشروط در این آزمون شرکت کنند. دستیاران دوره فوق تخصصی نیز که تا 15 آذر 93 دوره دستیاری آنها به پایان می رسد، مجاز به شرکت در آزمون هستند.

آزمون های دانشنامه پزشکی در دو قسمت شفاهی و کتبی برگزار می شود و حدنصاب نمره قبولی جهت کسب مدرک دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی 70 درصد کل نمره آزمون کتبی و 70 درصد کل نمره آزمون شفاهی است.

نتایج نهایی آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی تا پایان شهریورماه اعلام می شود.

به گزارش مهر، آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی از بالاترین آزمون های کشوری هستند که برای فارغ التحصیلان دوره های دستیاری تخصصی و فوق تخصصی دانشگاههای علوم پزشکی برگزار می شود و افراد پذیرفته شده در آزمون دانشنامه می توانند به عنوان اعضای هیئت علمی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور مشغول به خدمت می شوند.
اخبار دانشگاه - مهر

 


ویدیو مرتبط :
برگزاری کلاس زبان تخصصی برای دانش آموزان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان و جزئیات کامل آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی



اخبار ,اخبار دانشگاه ,آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی

 

اخبار دانشگاه - آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی فردا برگزار می شود/ جزئیات کامل آزمون

آزمون های کتبی بیست و هشتمین دوره دانشنامه فوق تخصصی و شصت و یكمین دوره دانشنامه تخصصی پزشکی بالینی با حضور بیش از 3 هزار و 700 داوطلب فردا پنجشنبه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون های کتبی پنجشنبه برگزار می شود و پس از آن افرادی که حد نصاب لازم را کسب کنند به آزمون های شفاهی معرفی می شوند.

جزئیات بیست و هشتمین آزمون دوره دانشنامه فوق تخصصی
آزمون کتبی بیست و هشتمین دوره دانشنامه فوق تخصصی در كلیه رشته ها با حضور 311 داوطلب شامل 88 نفر زن و 223 نفر مرد راس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه 93 در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

آزمون كتبی این دوره شامل 100 سؤال چهار جوابی است و مدت پاسخگویی به آن 140 دقیقه است. رشته های نفرولوژی و جراحی پلاستیك، ترمیمی و سوختگی كه دارای 150 سئوال و 210 دقیقه وقت است. سوال اخلاق پزشكی بر تعداد سؤالات قبل افزوده می شود و نمره آن بصورت مثبت در آزمون مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

برای پاسخ های نادرست نمره منفی در نظر گرفته نشده است. دفترچه سؤالات داوطلبان پس از پایان آزمون در اختیار آنان قرار می گیرد. حداقل نمره قبولی در هر مرحله آزمون 70 درصد نمره كل همان مرحله خواهد بود.

داوطلبان آزمون دانشنامه فوق تخصصی در صورت كسب 60 درصد نمره آزمون كتبی موفق به كسب گواهینامه فوق تخصصی خواهند شد. کلید سؤالات ساعت 14 روز برگزاری آزمون در 13 شهریورماه از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.

هرگونه اعتراض به سؤال در زمان برگزاری آزمون پاسخ داده نخواهد شد و پس از برگزاری آزمون شركت كنندگان می توانند اعتراضات خود را از ساعت 14 روز پنجشنبه 13 شهریور تا ساعت 8 صبح روز جمعه 14 شهریور از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش با وارد کردن كد رهگیری خود ارائه کنند.

نتایج آزمون کتبی دانشنامه فوق تخصصی ساعت 23 روز جمعه 14 شهریورماه در سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.

نتایج اعلام شده پس از رسیدگی به اعتراضات، قطعی و غیرقابل تجدیدنظر است. لازم است قبول شدگان آزمون كتبی دانشنامه فوق تخصصی با توجه به جدول زمانبندی آزمون شفاهی با مراجعه به محلهایی كه برای هر رشته فوق تخصصی براساس راهنمای آزمون شفاهی پیوست به تفكیك رشته، محل آزمون و ساعت برگزاری آزمون مشخص شده است، مراجعه کرده و در آزمون شفاهی رشته مربوطه شركت کند.

مهلت تعیین شده تنها فرصت رسیدگی به اعتراضات آزمون کتبی است و بعد از اعلام نتایج تحت هیچ شرایطی اعتراضات دریافت و رسیدگی نخواهد شد.

صرفاً قبول شدگان آزمون كتبی دانشنامه می توانند در آزمون شفاهی شركت کنند.

نتایج نهایی آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی بالینی ساعت 23 روز چهارشنبه 19 شهریورماه در سایت اینترنتی مركز سنجش آموزش پزشكی به آدرس http://sanjeshp.ir اعلام می شود.

جزئیات شصت و یکمین آزمون دانشنامه تخصصی
آزمون کتبی شصت و یکمین آزمون دانشنامه تخصصی در 26 رشته تخصصی با حضور 3421 داوطلب شامل 1570 نفر زن و 1851 نفر مرد راس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه 93 در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

آزمون كتبی این دوره شامل 150 سؤال چهار جوابی است و مدت پاسخگویی به آن 210 دقیقه است. رشته آسیب شناسی دارای 200 سئوال و 240 دقیقه وقت است. سوال اخلاق پزشكی بر تعداد سؤالات قبل افزوده می شود و نمره آن بصورت مثبت در آزمون مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

حداقل نمره قبولی برای اخذ دانشنامه تخصصی (در مرحله كتبی و شفاهی) نمره 105 از 150 است. در رشته آسیب شناسی با 200 سؤال (مشترك آناتومیكال و كلینیكال) برای دستیاران حدنصاب نمره قبولی در هر مرحله آزمون كتبی و شفاهی دانشنامه 70 درصد کل نمره در نظر گرفته شده است.

كلیه شركت كنندگان آزمون دانشنامه تخصصی رشته های پرتودرمانی و پزشكی اجتماعی لازم است در آزمون كتبی و شفاهی ماشین حساب به لحاظ محاسبه آمار
حیاتی همراه داشته باشند.

کلید سؤالات ساعت 14 روز آزمون 13 شهریورماه از طریق سایت اینترنتی مركز سنجش آموزش پزشكی اعلام خواهد شد. پس از برگزاری آزمون شركت كنندگان می توانند اعتراضات خود را از ساعت 14 روز 13 شهریور تا ساعت 23 روز 14 شهریور از طریق سایت اینترنتی مركز سنجش آموزش پزشكی ارسال کنند.

نتایج آزمون کتبی تمامی رشته های تخصصی ساعت 23 روز شنبه 15 شهریورماه منتشر می شود. قبول شدگان آزمون كتبی دانشنامه با توجه به جدول زمانبندی آزمون شفاهی با مراجعه به محلهایی كه برای هر رشته تخصصی براساس راهنمای آزمون شفاهی پیوست به تفكیك رشته، محل آزمون و ساعت برگزاری آزمون مشخص شده است، مراجعه کرده و در آزمون شفاهی رشته مربوطه شركت کنند.

كلیه دستیاران رشته تخصصی جراحی مغز و اعصاب دانش آموخته سال 93 در صورت كسب قبولی در مرحله كتبی آزمون جهت شركت در مرحله شفاهی آزمون دانشنامه تخصصی سالجاری موظف هستند Logbook تدوین شده توسط هیات ممتحنه دانشنامه تخصصی رشته مربوطه را تكمیل و در جلسه آزمون شفاهی ارائه کنند.

در این دوره با توجه به مصوبات شورای آموزش پزشكی و تخصصی و تصمیمات شورای دبیران كلیه شركت كنندگان مرحله كتبی رشته تخصصی جراحی عمومی ملزم به شركت در آزمون مرحله شفاهی رشته مربوطه مطابق جدول زمانبندی پیوست هستند (اعم از كسب و یا عدم كسب حدنصاب قبولی در مرحله كتبی آزمون دانشنامه). اعلام نتایج آزمون كتبی این گروه از داوطلبان منوط به شركت در آزمون شفاهی خواهد بود.

نمره كسب شده این گروه از داوطلبان در آزمون شفاهی صرفاً در صورت كسب قبولی در آزمون كتبی دانشنامه قابل بررسی است. با توجه به مراتب فوق آزمون شفاهی PMP در رشته جراحی عمومی روز شنبه 15 شهریورماه ساعت 8 صبح در محل دانشكده پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی آغاز خواهد شد.(داوطلبان باید ساعت 7 صبح در محل حاضر باشند).

نتایج نهایی آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی بالینی ساعت 23 روز چهارشنبه 19 شهریورماه در سایت اینترنتی مركز سنجش آموزش پزشكی به آدرس http://sanjeshp.ir اعلام می شود.

کلیه جانبازان بالای 25 درصد جهت استفاده از وقت اضافی در مرحله آزمون كتبی باید اصل كارت جانبازی خود را به همراه تصویر آن در زمان برگزاری آزمون در ابتدای جلسه به مراقب مربوطه ارائه کنند. افرادی كه مدرك مذكور را همراه نداشته باشند مشمول مقررات مربوطه شناخته نمی شوند.

همراه داشتن هرگونه جزوه، كتاب، كیف، موبایل، حافظه جانبی و سایر وسایل ارتباطی، الكترونیكی و كامپیوتری در محل آزمون كتبی تخلف و تقلب محسوب می شود و با آن برابر قوانین و مقررات برخورد قاطع خواهد شد.

بر اساس مصوبات پنجاه وسومین نشست شورای آموزش پزشكی و تخصصی كشور رسیدگی به اعتراضات واصله توسط هیئت ممتحنه یا نمایندگان آن و دبیرخانه انجام می گیرد و هیچ مرجع دیگری از نظر علمی صلاحیت داوری در مورد سؤالات را ندارد و هیئت های ممتحنه دانشنامه فوق تخصصی هر رشته و دانشنامه تخصصی هر رشته مرجع نهایی علمی آزمون هستند.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نفرات برتر رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی صبح روز پنجشنبه 20 شهریورماه در مركز همایش بین المللی امام خمینی (ره)، دانشكده پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی برگزار می شود.

آزمون های دانشنامه بالاترین آزمون های کشوری هستند که افرادی که در این آزمون ها موفق می شوند می توانند به عضویت هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی دربیایند.
اخبار دانشگاه - مهر