اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان بازگشت حجاج /تغییر برنامه استقبال در فرودگاه امام(ره)



اخبار,اخباراجتماعی,سازمان حج و زیارت

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان این‌که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بازگشت حجاج ایرانی به کشور از صبح دوشنبه 6 مهرماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: با توجه به حوادث رخ داده، برنامه فرودگاه برای استقبال از حجاج تغییر می‌کند.

حمیدرضا سیدی در گفت‌وگو با  ایسنا، تصریح کرد: براساس اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان حج و زیارت نخستین پرواز بازگشت حجاج ایرانی در ساعت 11 صبح روز دوشنبه به زمین خواهد نشست و فرودگاه امام خمینی (ره) نیز برای پذیرش این پروازها آمادگی لازم را دارد.

وی با بیان این‌که با توجه به حوادث اتفاق‌ افتاده در منا برنامه استقبال از حجاج با تغییرات جدی همراه خواهد بود، اظهار کرد: به منظور احترام به جان‌باختگان و حادثه‌دیدگان این واقعه تلخ برنامه استقبال ما تعدیل شده و در آن برنامه‌ای برای جشن و سرور وجود نخواهد داشت.

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) درباره‌ی نحوه برنامه‌ریزی برای بازگرداندن اجساد جان‌باختگان و مجروحان حادثه منا نیز عنوان کرد: با توجه به این‌که معمولا روال اداری پیگیری این مسائل در کشور عربستان طولانی می‌شود، سازمان حج و زیارت هنوز برنامه دقیق خود برای بازگرداندن این افراد را اعلام نکرده است.

سیدی ادامه داد: البته با توجه به دستور مستقیم دولت فرودگاه امام خمینی (ره) و همچنین دو شرکت هواپیمایی‌ ایران‌ ایر و ماهان که مسوول بازگرداندن حجاج هستند با آمادگی کامل آماده پذیرش برنامه‌های سازمان حج و زیارت هستند و به محض نهایی شدن برنامه‌ها تمام امکانات برای بازگرداندن این افراد بسیج خواهد شد.

وی با بیان این‌که هنوز درخواستی برای پرواز فوق‌العاده به منظور بازگرداندن حجاج نداشته‌ایم، اظهار کرد: فرودگاه امام خمینی (ره) آمادگی این را دارد که در صورت ارائه‌ی چنین درخواست‌هایی امکانات خود را در اختیار حجاج قرار دهد. البته این امکان نیز وجود دارد که برای بازگرداندن اجساد هواپیمایی مخصوص به سمت عربستان فرستاده شود که نهایی شدن آن نیز منوط به برنامه‌های سازمان حج و زیارت می‌شود.

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) از مستقبلین حجاج رسما درخواست کرد که با کمترین تعداد خودرو و سرنشین وارد این فرودگاه شوند.

وی گفت: با توجه به افزایش برنامه‌های پروازی در فرودگاه امام خمینی (ره) و البته بالارفتن پروازهای عادی در کنار پروازهای حج قطعا حجم ترافیک در اطراف این فرودگاه بالا خواهد رفت؛ از این‌رو در صورتی که مستقبلین حجاج تنها با یک خودرو وارد فضای فرودگاه شوند، همزمان معطلی خودشان به شدت پایین می‌آید و هم برای مجموعه فرودگاه این امکان به وجود می‌آید که بیشترین خدمات را به حادثه‌دیدگان اخیر ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین اطلاعات اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت، تعداد زائران ایرانی کشته شده در فاجعه منا تاکنون به 133 نفر و تعداد مجروحان به 99 نفر رسیده است. آمار مفقودین نیز تاکنون 354 نفر است.


 اخبار  اجتماعی  -  ایسنا  


ویدیو مرتبط :
افتتاح ترمینال حجاج فرودگاه امام خمینی(ره)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقبال گرم از ستارگان فوتبال در فرودگاه امام (ره)



اخبار,اخبار ورزشی ,تیم ملی ایران

 

اخبار ورزشی - استقبال گرم از ستارگان فوتبال در فرودگاه امام (ره)

ملی پوشان فوتبال به همراه کادر فنی با پروازی که مستقیم از برزیل به تهران آمد، ساعت چهار بامداد وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شدند.

ستارگان فوتبال ایران بامداد روز شنبه با استقبال گرم وزیر وزارت ورزش و جوانان، برخی از مسوولان و هواداران علاقه مند به فوتبال، از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد میهن اسلامی شدند.

به گزارش ایرنا، ملی پوشان فوتبال به همراه کادر فنی با پروازی که مستقیم از برزیل به تهران آمد، ساعت چهار بامداد وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شدند.

طبق گفته کاشانی مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شماری زیادی از مردم از شهرهای تهران، کرج، کاشان، قم، اراک، اصفهان و قزوین برای استقبال ملی پوشان تیم فوتبال کشورمان از ساعات پیش خود را به محل سالن تشریفات «سی آی پی» رسانده بودند.

طبق هماهنگی وزارت ورزش و جوانان با مدیریت فرودگاه بین المللی امام راحل، کاروان تیم ملی فوتبال از طریق سالن ویژه در ˈسی آی پی ˈ وارد شدند و مورد استقبال پرشور مردم و مسوولان قرار گرفتند.

با توجه به برنامه اعلام شده توسط عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان، پس از آیین استقبال از کاروان اعزامی به مسابقات جام جهانی فوتبال 2014 برزیل و استراحت آنها، ملی پوشان با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان دیدار خواهند داشت.

تیم ملی فوتبال ایران، چهارشنبه شب گذشته (چهارم خرداد ماه ) با شکست سه بر یک مقابل تیم بوسنی، شانس صعود به مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی 2014 برزیل را از دست داد.

شاگردان کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران 26 خرداد ماه در نخستین دیدار خود در جام جهانی 2014 برزیل مقابل نیجریه به تساوی بدون گل رسیدند و 31 خرداد ماه گذشته در مصافی غرورانگیز مقابل تیم نامدار آرژانتین با گل دقیقه 1+90 لیونل مسی تن به شکست دادند 

اخبار ورزشی - ایرنا