اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون ارشد



اخبار,اخباردانشگاه ,کارشناسی ارشد ناپیوسته

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ منتشر شد و دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی ساعت ۱۸ امروز چهارشنبه منتشر می شود.

نتایج اولیه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه کلیه داوطلبان از ساعت ۲۰ روز گذشته (سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۴) بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

از تعداد ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب حاضر در آزمون تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند به عبارت دیگر ۶۵.۵۳ درصد حاضرین مجاز شدند. از تعداد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تعداد ۲۱۳ هزار و ۹۸۲ نفر زن و ۲۱۵ هزار و ۷۰۶ نفر مرد هستند. ۴۹.۸۰ درصد مجازین زن و ۵۰.۲۰ درصد مجازین مرد هستند.

براساس این گزارش، از تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته ۱۴۲ هزار و ۶۷۶ داوطلب برای دوره‌های روزانه و سایر دوره‌ها تعداد ۲۸۷ هزار و ۱۲ داوطلب منحصرا به انتخاب رشته های تحصیلی سایر دوره‌ها (به جز دوره روزانه) مجاز هستند.

تعداد ۳۰ هزار و ۸۴۶ داوطلب در دو کد رشته مجاز به انتخاب رشته شدند. از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۶۱ داوطلب زن و ۱۶ هزار و ۶۸۵ داوطلب مرد هستند.

همچنین دفترچه انتخاب رشته از ساعت ۱۸ امروز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند ضرورت دارد بر اساس برنامه از روز چهارشنبه پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته های تحصیلی و اطلاعیه های سازمان سنجش نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل از کدرشته های امتحانی مجاز اقدام کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند از روز دوشنبه ۲۸ تا پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه به سایت سنجش مراجعه کنند و فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کنند. پس از تایید کد رشته های انتخابی کد ۱۵ رقمی در به داوطلب داده می شود و در غیر اینصورت انتخاب رشته تکمیل نخواهد بود.

فهرست اسامی قبول شدگان نهایی در دهه اول شهریورماه اعلام می شود و ظرفیت پذیرش جمعا ۱۲۳ هزار و ۴۵۲ نفر خواهد بود.

  اخبار  دانشگاه  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
مشاوره انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد مهندسی صنایع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد تمدید شد/ اعلام زمان انتشار اصلاحات دفترچه



اخبار,اخبار دانشگاه ,انتخاب رشته کنکور ارشد

 

اخبار دانشگاه - مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد تمدید شد/ اعلام زمان انتشار اصلاحات دفترچه

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به تمدید مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز در کنکور کارشناسی ارشد سال 93 گفت: داوطلبان تا ساعت 24 روز چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته و یا اصلاح فرم خود اقدام کنند.

حسین توکلی در گفتگو  با خبرنگار مهر افزود: مهلت انتخاب رشته به مدت سه روز تمدید شده است و با توجه به انتشار اطلاعیه اصلاحات و تغییرات کنکور کارشناسی ارشد 93 در بعدازظهر امروز، داوطلبان فرصت دارند تا روز چهارشنبه نسبت به اضافه کردن و یا اصلاح کد رشته های انتخابی در فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 93 از ساعت 18 امروز بر روی سایت سنجش قرار می گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: تا ساعت 8 صبح امروز یکشنبه 28 اردیبهشت ماه تعداد 128 هزار و 400 نفر نسبت به انتخاب رشته کدرشته های مجاز اقدام کردند.
اخبار دانشگاه - مهر