اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان افتتاح بزرگترین پل غیر خودرویی کشور


مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد در آستانه عید غدیر خم از افتتاح پل طبیعت، بزرگترین پل غیر خودرویی کشور در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با حضور شهردار تهران خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد در آستانه عید غدیر خم از افتتاح پل طبیعت، بزرگترین پل غیر خودرویی کشور در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با حضور شهردار تهران خبر داد.

اردشیر نوریان ضمن بیان این خبر خاطرنشان کرد: پل طبیعت یکی از شاخص ترین پروژه های مدیریت شهری پایتخت است که به عنوان سازه برتر فولادی و بزرگترین پل غیرخودرویی کشور توانمندی و استعداد متخصصان ایرانی را  به رخ همگان می کشد.

وی با اشاره به ویژگی های این پروژه تصریح کرد: در پیچیده ترین شرایط فنی و اجرایی 14 هزار قطعه فولادی به وزن 2هزار تن پل طبیعت را در ارتفاع 40 متری از سطح زمین در دل زیباترین فضای سبز پایتخت شکل داده اند تا نمادی جدید برای شهر تهران و گردشگری شهری باشد.

زمان افتتاح بزرگترین پل غیر خودرویی کشور

به گفته مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد، احداث پل طبیعت نمونه ای نادر در جهان است که بر روی یک بزرگراه پلی با 7هزار متر مربع مساحت و این عظمت صرفا برای عبور عابرین پیاده و دوچرخه و فضای تفریحی ساخته شود که نشان دهنده انسان محور بودن این طرح است.

نوریان در خصوص کاربری های پل طبیعت نیز یادآور شد: این پل با اتصال بوستان های بنادر و طالقانی خود یک مقصد گردشگری است و در سه طبقه علاوه بر مسیر عبور عابرین و دوچرخه، گالری و رستوران، بیش از 1400 مترمربع فضای سبز سطحی و عمودی را در خود جای داده است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد افزود: در فاصله دو عید قربان و غدیر، افتتاح پروژه های گنبدمینا و پل طبیعت عیدی شهرداری تهران به شهروندان پایتخت است تا منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد یک گام عملی به تحقق پهنه سبز فرهنگی مدنظر رهبر انقلاب نزدیک تر شده باشد.


ویدیو مرتبط :
افتتاح پل معلق مشکین شهر، بزرگترین پل معلق خاورمیانه 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین پل کابلی ایران افتتاح شد+عکس


ظهر امروز پنج شنبه با حضور رئیس جمهور، پل کابلی اهواز بعد از سالها که یک پروژه راکد به شمار می رفت به عنوان هشتمین پل روی رودخانه کارون در اهواز به بهره برداری رسید.

مهر :ظهر امروز پنج شنبه با حضور رئیس جمهور، پل کابلی اهواز بعد از سالها که یک پروژه راکد به شمار می رفت به عنوان هشتمین پل روی رودخانه کارون در اهواز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، برای ساخت و تکمیل پل غدیر 320 میلیارد ریال هزینه شده و با بهره برداری از آن بخشی از ترافیک شهر اهواز روی پلهای پنجم و سلمان فارسی کاسته می شود.
پل هشتم اهواز یک هزار و 14 متر طول دارد و عرض این پل در محل ورودیها 6.20 متر است و در وسط پل عرض آن یک متر افزایش می یابد. این پل خیابان زند در شرق رودخانه کارون را به خیابان تخت سلیمان در غرب این رودخانه متصل می‌کند.

پایلونهای این پل 81 متر از سطح آب فاصله دارند و عرشه آن هم با 158 شمع به قطر 150 متر و عمق حدود 35 متر بر روی رودخانه قرار گرفته است. در دو طرف پل 32 کابل وجود دارد که مجموع طول این کابلها 170 کیلومتر است.
 
این پل دارای دو رمپ گروهی شرقی و غربی به طول 372 متر، عرشه بتنی پل 325 متر، عرض کل پل 20 متر و 60 سانتی متر و عرض باند سواره رو 13 متر و 60 سانتی متر است. پل غدیر در مراحل مختلف 30 هزار تن بتن ریزی شده است. برای نصب عرشه فلزی پل از پنج فروند جرثقیل و تجهیزات مدرن دریایی استفاده شده که رکورد بسیار بالایی را مهندسان بومی در سطح خاورمیانه برجای گذاشته اند.



مقدار کلی کابلهای نگهدارنده پل هشتم به میزان ۲۴۰ تن بوده و برنامه نصب آن در قالب ۳۲ ردیف به صورت جفت در طرفین پایه های پل اجرا شد و در هر طرف پایلون هشت ردیف کابل قرار می‌گیرد به طوری که در هر پایه دو کابل به عنوان نگهدارنده در نصب شد. این پروژه حدود 34 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.
 
معماری این پل چشم اندازی زیبا در شهر اهواز ایجاد کرده که در نوع خود ستودنی است. این پل که این روزها به زیبایی نورپردازی شده، نمایی زیبا در شب دارد و کابلها و عرشه آن در تاریکی شبهای کارون می‌درخشد.
 
پل هشتم اهواز در اسفندماه جاری به صورت آزمایشی افتتاح شد تا با عبور ترافیک از روی این پل نواقص احتمالی آن مشخص و رفع شود و امروز پل به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.