اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان اعلام دلیل دقیق فوت «رکن‌ آبادی»


برادر مرحوم غضنفر رکن‌آبادی گفت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی، نتیجه آزمایش‌های سم‌شناسی برای تعیین علت دقیق و زمان تقریبی فوت برادرم در منا، تا هفتم دی ماه مشخص می‌شود.

خبرگزاری مهر: مرتضی رکن‌آبادی درباره آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی پزشکی قانونی درباره علت دقیق فوت برادر وی (مرحوم غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان و از جان‌باختگان فاجعه منا) اظهار داشت: تاکنون هنوز گزارش دقیقی به ما ارائه نکرده‌اند.

وی افزود: قرار بود ۴۸ ساعت بعد از نمونه‌برداری از جسد، نتیجه آزمایش‌ها درباره علت فوت و زمان تقریبی آن را به ما اعلام کنند، اما بعد از ۴۸ ساعت که پیگیر شدیم، اعلام کردند که آزمایش‌های سم‌شناسی تا یک ماه زمان می‌برد.

رکن آبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه تاریخ نمونه‌برداری و تشییع پیکر، هفتم آذر بوده است، بنابراین تا ۷ دی باید نتیجه آزمایش‌های سم شناسی مشخص و علت دقیق فوت به ما اعلام شود.

مرحوم غضنفر رکن‌آبادی، از دیپلمات های ارشد وزارت امور خارجه و سفیر سابق کشورمان در لبنان که پس از حاثه منا مفقود شده بود، در روزهای اول پس از حادثه در مقبرة‌الشهدای مکه دفن شد؛ در نهایت و پس از اظهارات ضد و نقیض سعودی‌ها درباره سرنوشت وی که حتی به انکار ورود آن مرحوم به عربستان نیز کشیده شد، پس از شناسایی پیکر وی از طریق آزمایش DNA و انتقال به تهران، مراسم تشییع وی جمعه ۷ آذرماه پس از نماز جمعه تهران در مصلی برگزار شد.

گفتنی است، هفته گذشته و در شرایطی که حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در کنفرانس سوریه در نیویورک به سر می‌برد، خبری به نقل از وی در برخی رسانه های دولتی منتشر شد که پزشکی قانونی علت دقیق فوت مرحوم رکن‌آبادی را همچون سایر جان باختگان «ازدحام جمعیت، گرمای شدید هوا، تشنگی و عدم رسیدگی» اعلام کرده است؛موضوعی که از سوی خانواده رکن آبادی، تکذیب شد.


ویدیو مرتبط :
قیمت و زمان دقیق عرضه آیفون 6 اعلام شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیکر رکن‌ آبادی وارد تهران شد / برادر مرحوم رکن‌آبادی: ۴۸ ساعت برای علت دقیق فوت، زمان لازم است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 بامداد امروز؛
پیکر مرحوم رکن‌آبادی وارد تهران شد

پیکر سفیر سابق ایران در لبنان بامداد امروز وارد تهران شد.

صبح امروز پیکر مرحوم غضنفر اصل رکن‌آبادی با پرواز «جده - مسقط – تهران» وارد تهران شد.

براساس این گزارش‏، طبق برنامه‌ریزی انجام شده پیکر مرحوم رکن‌آبادی از فرودگاه مهرآباد به مکان برگزاری نمازجمعه تهران منتقل خواهد شد و در آنجا تشییع مردمی صورت خواهد گرفت.

مرحوم رکن‌آبادی در جریان فاجعه منا به شهادت رسید.

 ----------------------------------

پدر مرحوم رکن‌آبادی: فرزندم من را سربلند کرد/قاضی عسکر: رکن‌آبادی چهره‌ای ولایی بود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت رکن‌آبادی را از چهره‌های فعال و ولایی خواند و گفت: ما حادثه منا را از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم.

محمد رکن‌آبادی پدر مرحوم غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در بیروت صبح امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران و در مراسم استقبال از پیکر این دیپلمات در فرودگاه مهرآباد تهران گفت: اذا جاء نصرالله و الفتح.

وی رکن‌آبادی را یک دیپلمات بسیجی ممتاز برشمرد و گفت: آنچه را رهبر معظم انقلاب می‌خواست در وجود وی انباشته بود و فرزندم برای خدا کار می‌کرد و فرزند انقلاب بود. در لبنان نیز سید حسن‌ نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به او بسیجی ممتاز لقب داد و شیر بیشه ایران خواند.

پدر مرحوم رکن‌آبادی اضافه کرد: فرزندم من را سربلند کرد.

او در پیامی به آل سعود گفت: آنها به ما ستم کردند و چطور وابسته به خانه خدا هستند که این اقدامات را صورت می‌دهند.

براساس این گزارش، برادر مرحوم رکن‌آبادی نیز بر پیگیری مطالبات حقوقی قربانیان حادثه منا تأکید کرد و گفت: انجمنی تحت عنوان مکه و منا تشکیل و بخش حقوقی آن تاسیس شده و همه امور حقوقی را در این زمینه پیگیری می‌‌کند.

وی عنوان کرد: تا این لحظه اظهارنظری نداریم و 48 ساعت برای علت دقیق فوت، زمان لازم است.

به گزارش خبرنگار فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت رکن‌آبادی، گفت: او از چهره‌های فعال و ولایی بود و از گذشته دور با وی ارتباط داشتم و فعالیت‌هایش در لبنان را پیگیری می‌کردم.

وی با بیان اینکه رکن‌آبادی فردی آگاه و مطیع رهبر معظم انقلاب بود، اظهار داشت: 462 نفر از عزیزان ما در این حادثه جان باختند و ما وظیفه داریم پیگیری کنیم.

قاضی عسکر ادامه داد: کار اول ما مستندسازی است که مشاهدات نزدیک به هزار نفر را ثبت کرده‌ایم و همه مستندات می‌گوید اگر درست تدبیر می‌شد و این اتفاق نمی‌افتاد هفت هزار نفر جان نمی‌باختند.

به گفته وی این حادثه باید در تاریخ ثبت شود و عربستان باید پاسخگو باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: هر گردشگری که وارد هر کشوری می‌‌شود باید امنیتش تامین شود و ما این موضوع را از طریق مجامع بین‌المللی و دادگاه‌های عربستان پیگیری می‌کنیم.

پیکر مرحوم رکن‌آبادی صبح امروز وارد تهران شد و قرار است بعد از نماز جمعه در امامزاده پنج تن لویزان به خاک سپرده شود.

اخبار سیاسی- ایلنا،فارس