اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان اعلام اسامی معرفی‌شدگان دکتری برای مصاحبه



اخبار,اخبار دانشگاه ,سازمان سنجش

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون دکتری برای مصاحبه تخصصی و همچنین بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی فردا اعلام می شود.

حسین توکلی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: اسامی این افراد از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org منتشر می شود.  
 
وی گفت: بیش از 70 درصد افرادی که در آزمون دکتری انتخاب رشته کرده اند برای مصاحبه تخصصی و همچنین بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معرفی می شوند.
 
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در این آزمون 56 هزار و 740 داوطلب مجاز به انتخاب رشته محل های تحصیلی شده اند افزود: از این تعداد 40 هزار و 281 داوطلب انتخاب رشته کرده اند.

 

اخبار دانشگاه - خبرگزاری صدا و سیما

 


ویدیو مرتبط :
بررسی ویدیویی زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد سال 98

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات مصاحبه معرفی شدگان آزمون دکتری پردیس های پولی/زمان اعلام نتیجه قبولی مشروط



اخبار,اخبار دانشگاه ,آزمون دکتری پردیس های پولی

 

اخبار دانشگاه - کارنامه منتشر شد؛
جزئیات مصاحبه معرفی شدگان آزمون دکتری پردیس های پولی/ اعلام نتیجه قبولی مشروط تا 15 مهر

فهرست اسامی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون نیمه‌‌متمركز پذیرش دوره پردیس‌های خودگردان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در مقطع دكتری «Ph.D» سال 93 اعلام شد و فرآیند مصاحبه این گروه از 9 مهرماه آغاز می شود.

به گزارش مهر، شركت‌كنندگان می توانند باتوجه به اطلاعات كارنامه (مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش كشور) در كدرشته محل‌های معرفی‌شده برای بررسی سوابق علمی، پژوهشی، آموزشی، (مصاحبه) و پذیرش به دانشگاهها و یا موسسات ذیربط مراجعه کنند.

معرفی‌شدگان ملزم‌ هستند منحصراً از تاریخ 9 تا 15 مهرماه 93 برای انجام مصاحبه ‌به‌ دانشگاه و یا موسسه آموزش‌ عالی‌ ذیربط مراجعه ‌کنند. لذا ضرورت دارد با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی كه برای مصاحبه معرفی شده‌اند از زمان دقیق مصاحبه و مدارك لازم مطلع شوند.

عدم ‌مراجعه ‌در زمانهای ‌مقرر به ‌‌منزله ‌انصراف‌ از شركت در مصاحبه و پذیرش تلقی شده و اقدامی درخصوص این‌دسته از داوطلبان ‌میسر نخواهد بود.

چنانچه داوطلبی به یكی از موسسات آموزش عالی معرفی‌شده، مراجعه و در مصاحبه آن شركت کند و نام داوطلب از سوی دانشگاه به این سازمان به عنوان قبول اعلام شود امكان اعلام قبولی همان داوطلب، برای سایر دانشگاهها و موسسات كه داوطلب به آنها معرفی‌شده، به این سازمان وجود نخواهد داشت.

 

چنانچه داوطلب به قبولی صورت گرفته، معترض باشد باید در بازه زمانی انجام مصاحبه (9 تا 15 مهرماه 93) به دانشگاهی كه قبولی وی را ثبت كرده، مراجعه و مراتب انصراف خود را كتباً به دانشگاه ذیربط اعلام کند تا پس از حذف نام وی از پرتال توسط دانشگاه مربوط، این امكان برای دانشگاه دیگری كه داوطلب متقاضی است، ایجاد شود. لذا داوطلبان ضرورت دارد موضوع قبولی خود را از دانشگاههایی كه برای مصاحبه معرفی می‌شوند پیگیری کرده و در این خصوص دقت كافی را به عمل آورند.

با توجه به هماهنگی به عمل‌آمده، نتیجه قبولی داوطلبان (بصورت مشروط)، حداكثر تا تاریخ 15 مهرماه 93 از طریق دانشگاههای معرفی‌شده كه در مصاحبه آن شركت کرده‌اند، به طریق مقتضی (تلفن، پیامك و ...) به داوطلبان ذینفع اعلام خواهد شد.

داوطلبان باید واجد شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی اعلام شده در دفترچه آزمون باشند، در غیر اینصورت از ثبت‌نام آنان ممانعت خواهد شد.

در رشته های آزمون دار هر داوطلب باتوجه به 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل مؤثر حاصل از معدل تراز مقطع كارشناسی و كارشناسی ارشد و در رشته های بدون آزمون براساس معدل مؤثر حاصل از معدل تراز مقطع كارشناسی وكارشناسی ارشد گزینش علمی تا چند برابر ظرفیت هر كد رشته محل انجام شده است و هر داوطلب حداكثر تا 5 كد رشته محل براساس موارد فوق برای سایر مراحل و انجام پذیرش دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی معرفی شده اند.

داوطلبان سهمیه مربی یا رزمندگان در صورت دارابودن 80 درصد حدنصاب آخرین نفر معرفی شده در گزینش آزاد در هر كد رشته محل و داوطلبان سهمیه های ایثارگران در صورت كسب 70 درصد حدنصاب آخرین نفر معرفی شده در گزینش آزاد برای انجام سایر مراحل مصاحبه و پذیرش نهایی به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در هر كد رشته محل (حداكثر در 5 كد) معرفی شده اند.

معرفی‌شدگان لازم است در بازه زمانی مجاز (8 تا 14 مهرماه 93) فرم صلاحیتهای عمومی مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش كشور را تكمیل کنند. در صورت عدم تكمیل فرم مربوط به صلاحیتهای عمومی، وضعیت علمی آنان بررسی نخواهد شد.

پذیرش نهایی توسط دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی با توجه به ظرفیت موجود و نتیجه بررسی سوابق علمی، پژوهشی، آموزشی (مصاحبه) صورت می پذیرد و دانشگاهها نسبت به انجام ثبت نام و پذیرش مشروط داوطلبان مستقیماً اقدام می کنند و نتایج نهایی پذیرش به سازمان سنجش آموزش كشور اعلام می شود.

در رشته محل هایی که تعداد قبولین به حد نصاب تشکیل کلاس نرسد تصمیم گیری درخصوص تشکیل کلاس با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مربوط خواهد بود.
اخبار دانشگاه - مهر