اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان اعلام اسامی مجازین کنکور



اخبار,اخباردانشگاه,سازمان سنجش


 اخباردانشگاه - اعلام اسامی مجازین کنکور در نیمه اول مرداد

هر ساله پس از برگزاری آزمون سراسری و نزدیک شدن به زمان اعلام نتایج اولیه، مؤسسات و آموزشگاه‌ های مجاز و غیرمجاز بسیاری اقدام به انجام تبلیغات فراگیر به منظور راهنمایی داوطلبان واجد شرایط انتخاب رشته در این دوره زمانی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، اما آنچه که رعایت آن در سال جاری از سوی داوطلبان و همین طور والدین آنان حساسیت ویژه‌ای را می‌طلبد، تغییرات عمده‌ای است که از سوی سازمان سنجش براساس ضوابط و مقررات مصوب مراجع قانونی در فرایند پذیرش و گزینش دانشجو در آزمون سراسری 1393 که در اوایل تیرماه برگزار شد (در مقایسه با سال‌های پیش از آن) صورت گرفته است. این تغییرات به طور عمده مبتنی بر دو محور است:

محور اول قانون و مصوبه جلسه اول کارگروه است، تأثیر قطعی 25 درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان در آزمون سراسری اخیر و ملاک قرار گرفتن آن در پذیرش و گزینش آنها در این آزمون بر اساس نمره کلی که از حاصل جمع سوابق تحصیلی و نمره آزمون داوطلبان ساخته می‌شود.

 

در سال‌های گذشته دو نمره کل، یکی بر اساس نمرات آزمون و بدون تأثیر سوابق تحصیلی و دیگری براساس نمرات آزمون و تأثیر مثبت سوابق تحصیلی برای داوطلبان ذی‌ربط محاسبه می‌شده است. در صورتی که در آزمون سراسری سال 93 یک نمره کل بر اساس نمرات آزمون سراسری داوطلبان همراه با تأثیر قطعی سوابق تحصیلی، محاسبه می‌شود و در پذیرش و گزینش علمی داوطلبان همین نمره کل ملاک عمل قرار می‌گیرد و اصولاً آخرین نمرات سال‌های گذشته قابل مقایسه با سال جاری نخواهد بود.

محور دوم نیز قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است تغییراتی که در نحوه اعمال سهمیه مربوط به ایثارگران بر اساس قانون مصوب مراجع قانونی صورت گرفته است.

دکتر توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا با توجه به موارد مذکور، به داوطلبان و والدین آنها توصیه کرد که به هیچ وجه تحت تأثیر تبلیغات مؤسسات و آموزشگاه‌های مجاز و غیرمجاز درباره انتخاب رشته قرار نگیرند.

وی با اشاره به ادعای برخی موسسات مبنی بر فعالیت زیرمجموعه سازمان سنجش تاکید کرد: سازمان سنجش یک سازمان مستقل است و هیچ شعبه‌ای ندارد . داوطلبان نباید به موسساتی که به اسم سازمان سنجش انتخاب رشته می‌کنند اعتماد کنند.

توکلی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون سراسری 1393 در نیمه اول مرداد اعلام می‌شود، افزود: نتایج اولیه به صورت کارنامه تنظیم شده و در نیمه اول مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

وی درمورد انتخاب رشته تاکید کرد: اگر داوطلبان برای انتخاب رشته به مواردی که در پیک سنجش ذکر می‌شود مراجعه کنند در این فرآیند با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد.
 اخبار دانشگاه - ایسنا


ویدیو مرتبط :
اسامی نفرات برتر کنکور اعلام شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار کارنامه کنکور در دهه اول مهر/ اعلام زمان انتشار اسامی معرفی شدگان نیمه‌متمركز



رشته‌های تحصیلی نیمه‌متمركز آزمون سراسری سال 1392  ,دانشگاه پیام‌نور‌

انتشار کارنامه کنکور در دهه اول مهر/ اعلام زمان انتشار اسامی معرفی شدگان نیمه‌متمركز

فهرست اسامی معرفی‌شدگان رشته‌های تحصیلی نیمه‌متمركزآزمون سراسری سال 92 به منظور مصاحبه، معاینه، آزمون عملی و یا علمی و سایر مراحل گزینش این رشته‌ها روز چهارشنبه 17 مهرماه منتشر می شود.

 رشته‌های تحصیلی نیمه‌متمركز آزمون سراسری سال 1392 مربوط به دوره‌های روزانه، شبانه «نوبت دوم »، دانشگاه پیام‌نور‌، موسسا‌ت‌آموزش عالی غیر انتفاعی و غیردولتی و دوره‌های بین‌الملل دانشگاههای علوم پزشكی كشور است که فهرست ‌اسامی ‌و ‌شماره‌ داوطلبی‌ معرفی‌شدگان هر یك از رشته‌های تحصیلی مذكور تا چند برابر ظرفیت هر رشته از طریق سایت سازمان سنجش در تاریخ اعلام شده منتشر خواهد شد.

معرفی‌شدگان هر یك از رشته‌های تحصیلی مذكور لازم است با توجه به برنامه‌ زمانی اعلام ‌شده و ضوابط مندرج در اطلاعیه‌ای كه به همراه فهرست معرفی‌شدگان این قبیل رشته‌ها منتشر خواهد شد، برای شركت در مراحل مختلف گزینش رشته یا رشته‌های مربوط اقدام کنند.

اعلام تکمیل ظرفیت کنکور 92 در 6 آبان ماه
پس از پایان مراحل ثبت‌نام ضمن بررسیهای لازم در صورت نیاز به تكمیل ظرفیت اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه با تكمیل ظرفیت و یا پذیرش در برخی رشته محل‌های جدید در آزمون سراسری سال 1392 در روز دوشنبه 6 آبان ماه 92 از طریق سایت سازمان و هفته نامه پیك‌سنجش منتشر خواهد شد.

انتشار کارنامه کنکور در دهه اول مهرماه
برای كلیه پذیرفته‌شدگان و هم چنین آن‌دسته از داوطلبانی كه فرم انتخاب‌ رشته اینترنتی خود را تكمیل کرده اند ولی پذیرفته نشده‌اند، كارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هریك از كد رشته‌های انتخابی در بین متقاضیان كد رشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره كل وی در همان كد رشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته‌شده در هر یك از كد رشته‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر در دهه اول مهرماه در سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.

ارسال سئوال به صورت اینترنتی تا 15 آبان ماه
باتوجه به كنترلهای متعدد و بررسی‌هایی كه به صورت مختلف به عمل آمده، از صحت كد رشته محل قبولی اعلام شده پذیرفته‌شدگان اطمینان حاصل شده و داوطلبان پس از دریافت كارنامه از طریق سایت درصورتی كه درباره كد رشته‌های انتخابی و سایر مندرجات كارنامه سوالی داشته باشند، می‌توانند حداكثر تا 15 آبان ماه 92 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان در رابطه با كد رشته‌های انتخابی و مندرجات كارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1392، اقدام و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اكیداُ خودداری کنند.

به كلیه مكاتباتی (اینترنتی و یا غیرایترنتی) كه بعد از تاریخ اعلام شده در این خصوص صورت گیرد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

صفر شدن ظرفیت در 35 کد رشته - محل کنکور
برابر اعلام دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین برخی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی پذیرش در 35 كد رشته‌ - محل در بخش چندگروهی، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و هنر انجام نمی گیرد. /خبرگزاری مهر