اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان آغاز پروازهای حج عمره 93


رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز پروازهای عمره ۹۳ از فردا خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز پروازهای عمره ۹۳ از فردا خبر داد.

سعید اوحدی  در پاسخ به سوالی در خصوص زمان اعزام‌های عمره سال 93 اظهار داشت:‌ اولین پرواز عمره از فردا، پنچ‌شنبه 13 آذرماه آغاز و در قالب 3 پرواز از فرودگاه امام انجام می‌شود؛ اعزام‌های مرحله اول عمره تا 20 اسفندماه ادامه خواهند داشت.

وی همچنین در باره حج تمتع نیز یادآور شد: در این حوزه نیز طوری برنامه ریختیم که برنامه‌ریزی حج سال بعد را قبل از موسم حج امسال ببندیم، این به منزله این است که شاید 5 ماه نسبت به سنوات گذشته در زمینه حج تمتع جلو باشیم.

اوحدی در خصوص اعلام اولویت‌های عمره اضافه کرد: از امروز، 12 آذرماه استان‌هایی که دارای ظرفیت خالی در کاروان‌ها باشند، می‌توانند برای اعلام اولویت‌های جدید اقدام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد:‌ در عمره 94-93 برنامه‌ریزی‌ها برای اعزام 750 هزار عمره‌گزار ایرانی به سرزمین وحی صورت گرفته و طرف ایرانی در صورت فراهم‌آمدن بسترهای خدماتی لازم در کشور میزبان آمادگی دارد تعداد زائران ایرانی اعزامی به عمره را تا سقف یک میلیون نفر افزایش دهد.


ویدیو مرتبط :
آموزش تصویری مناسک حج عمره و حج واجب (2)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان آغاز ثبت نام در کاروان های حج 93



اخبار,اخبار اجتماعی,حج تمتع سال 93


اخبار اجتماعی - آغاز ثبت نام در کاروان های حج 93 از فردا

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، حداقل و حداکثر هزینه سفر به حج سال 93 به ترتیب هفت میلیون و 700 هزار تومان و 10 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

ثبت نام در در کاروان های حج تمتع سال 93، از فردا ( جمعه) 18 بهمن ماه جاری با نامنویسی زائران استان های تهران، قم، البرز و قزوین آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، 19 بهمن ماه زائران استان های اردبیل، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و گلستان و 20 بهمن ماه نیز نام نویسی زائران استان ها و شهرهای آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، یزد و کاشان در کاروان های حج 93 آغاز می شود.

تمامی دارندگان قبوض ودیعه گذاری علی الحساب حج تمتع که تا تاریخ 20 دی ماه سال 1384 در یکی از شعب بانک ملی ودیعه گذاری کرده اند، مشمول تشرف هستند.

پیشتر مهلت نام نویسی مشمولان در کاروان های حج 93 یک هفته اعلام شده بود که سازمان حج و زیارت به دلیل شرایط نامناسب جوی و بارش برف در برخی استان های کشور به ویژه استان های شمالی این مدت را به دو هفته افزایش داد تا مشمولان با خیال آسوده برای ثبت نام در کاروان ها اقدام کنند.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، حداقل و حداکثر هزینه سفر به حج سال 93 به ترتیب هفت میلیون و 700 هزار تومان و 10 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، 50 درصد ظرفیت هر کاروان برای ثبت نام اینترنتی از طریق نشانی اینترنتی http://haj93.haj.ir در نظر گرفته شده است.

بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت، در حج سال 93 پنج گروه قیمتی حذف شده و تعداد گروه ها از 16 گروه قیمتی در سال 92 به 11 گروه قیمتی کاهش یافته است.

همچنین سرانه اسکان زائران در حج آتی از چهار متر به چهار و نیم متر افزایش یافته است.

طبق اعلام سازمان حج و زیارت سهمیه ایران در حج آتی نسبت به حج گذشته هیچ تغییری نکرده و مانند سال قبل حدود 64 هزار ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.
 اخبار اجتماعی - ایرنا