اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان آغاز پخش «معمای شاه»


مدیرکل امور نمایشی سیما از آغاز پخش سریال فاخر «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی از نیمه آبان ماه خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور نمایشی سیما از آغاز پخش سریال فاخر «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی از نیمه آبان ماه خبر داد.

محمدرضا تخشید مدیرکل امور نمایش سیما درباره سریال «معمای شاه» محمدرضا ورزی گفت: تصویربرداری این سریال در مراحل پایانی قرار دارد و تا چند ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده پخش سریال «معمای شاه» محمدرضا ورزی از نیمه آبان ماه از شبکه یک سیما شروع می‌شود و قرار است که این سریال به صورت هفتگی روزهای جمعه هر هفته به پخش برسد.

داریوش ارجمند (دکتر وزیری) ، داریوش کاردان (امیرعباس هویدا)، احمد نجفی (رزم‌آرا)، امیرمهدی کیا (محمدرضا شاه)، عبدالرضا اکبری (سپهبد زاهدی)، دکتر قطب‌الدین صادقی (شاپور ریپورتر)، گیتی ساعتچی ( تاج الملوک)، رضا فیاضی (حسین فردوست)، چنگیز وثوقی (تیمور بختیار)، سیامک اطلسی (شاهپور بختیار) و ...  از جمله بازیگران سریال هستند که در آن ایفای نقش می‌کنند.

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی الف ویژه «معمای شاه» به‌کارگردانی محمدرضا ورزی، از سه‌شنبه، 5 دی ماه دو سال گذشته در لوکیشن کاخ رضاشاه واقع در سعدآباد تهران آغاز شده بود.

«معمای شاه»، داستان زندگی محمدرضا پهلوی را در سه مرحله روایت ‌کند؛ مرحله اول از سال 1317 که همزمان با بازگشت او از سوییس است تا جدایی از ثریا، مرحله دوم و سوم نیز نفوذ اشرف بر محمدرضا شاه و همچنین وابستگی وی به کشورهای غرب و شرق، تا فرار او از ایران را دربر خواهد داشت.

مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» به‌ تهیه‌کنندگی علی لدنی و کارگردانی محمدرضا ورزی در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای در حال تولید است.


ویدیو مرتبط :
پخش مجموعه تلویزیونی معمای شاه آغاز شد.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان قطعی پخش «معمای شاه»


مدیر شبکه یک سیما از قطعی شدن زمان پخش سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی از اواخر مرداد خبر داد.

خبرگزاری مهر: مهدی فرجی مدیر شبکه یک در حاشیه مراسم آغاز تصویربرداری سریال «کپی برابر اصل» در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه پس از چند بار تاخیر در وعده پخش سریال «معمای شاه» آیا سرانجام این سریال پس از ماه مبارک رمضان از شبکه یک پخش خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: این سریال الف ویژه بعد از ماه رمضان حوالی تاریخ 28 مرداد از شبکه یک سیما پخش می شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر در زمینه انتخاب داریوش کاردان برای اجرای برنامه افطار این شبکه تصریح کرد: داریوش کاردان سابقه خوبی در زمینه اجرا دارد و از مجریان با تجربه ماست ضمن اینکه بسیار با دانش است و اطلاعات بسیار خوبی در حوزه ادبیات و معارف دینی دارد و در عین حال بسیار طناز است بنابراین من فکر می کنم با حضور او تجربه خوب و موفقی در همکاری با شبکه یک اتفاق خواهد افتاد.

فرجی در پاسخ به خبرنگار دیگری اظهار کرد: «کپی برابر اصل» سریال مشترک ما و قوه قضاییه در بخش دفتریاران و ثبت اسناد است. این کار نمایشی 13 قسمت دارد و در جدول پخش اصلی شبکه خواهد بود تا مردم بتوانند با ضرورت ثبت معاملات و قراردادها و مسائل حقوقی خود بیشتر آشنا شوند تا گرفتاری و رفت و آمد کمتری به مراکز قضایی صورت گرفته و ما وظیفه آگاهی رسانی خود را انجام دهیم. انجام این کار بدون همکاری قوه قضاییه ممکن نبود و نمونه یک همکاری خوب است که امیدوارم تداوم پیدا کند.

وی افزود: امروز دشتی مدیر عامل کانون سردفترداران به من پیشنهاد همکاری در حوزه های دیگر را داد که من هم طبیعتا از این پیشنهاد استقبال کردم چراکه مردم باید با این مسائل آشنا شوند.

مدیر شبکه یک در پاسخ به اینکه به خاطر همزمانی جام جهانی با سریال های رمضانی نگرانی دارد یا خیر؟ گفت: تا دو هفته پس از شروع ماه مبارک رمضان بازی های جام جهانی ادامه دارد و تقریبا هشت شب پخش مستقیم فوتبال را در ماه مبارک رمضان خواهیم داشت. خوشبختانه جدول پخش طوری تنظیم شده که آثار نمایشی شبکه های یک دو و سه همزمانی با بازی های فوتبال ندارد تنها گاهی ممکن است زمان پخش سریال شبکه سه جابه جا شود.

وی در پایان درباره جلوگیری از بازیگر شدن افرادی که عمل جراحی زیبایی کرده اند و این موضوع را موضوع شبکه پنج به تازگی خبر داده بود، اظهار بی اطلاعی کرد.