اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان آغاز ارائه معرفی‌نامه دریافت ارز تحصیلی


روند اعطای معرفی‌نامه به دانشجویان جهت دریافت ارز تحصیلی توسط بانک‌های عامل، از 14 فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

مهر:روند اعطای معرفی‌نامه به دانشجویان جهت دریافت ارز تحصیلی توسط بانک‌های عامل، از 14 فروردین‌ماه آغاز می‌شود.
فرایند ارائه معرفی‌نامه دریافت ارز تحصیلی به دانشجویان متقاضی جهت ارائه به بانک‌ها، طبق اعلام معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در روزهای 5 تا 9 فروردین ماه سال‌جاری در این وزارت‌خانه صورت گرفت.

همچنین تنها افرادی که از طریق سامانه نشا موفق به دریافت نوبت شده‌اند، می‌توانستند جهت دریافت نامه بانکی به وزارت علوم مراجعه کنند و دریافت این معرفی‌نامه، خارج از نوبت امکان‌پذیر نیست.

حسن مسلمی نائینی - معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم به مهر اعلام کرد که فرایند ارائه معرفی‌نامه از 14 فروردین‌ماه سال‌جاری ادامه در وزارت علوم خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
دریافت مدرک تحصیلی معتبر بین المللی در کمترین زمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان اعزام فارغ‌التحصیلان به سربازی/ارائه معرفی نامه برای دریافت تسهیلات جریمه سربازی/ بانکهای عامل



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی, سربازی

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارای برگ آماده به خدمت، می‌توانند تاریخ اعزام خود را به تیرماه تغییر دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رحمان علیدوست در این باره افزود: با هماهنگی های به عمل آمده با نیروهای مسلح و ایجاد ظرفیت آموزشی محدود برای اعزام تیرماه سال جاری، کلیه مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهی با مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ شهریور و آبان ماه 95 می‌باشند، در صورت تمایل به اعزام زودتر از موعد، از طریق دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس +10) اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: درخواست تعجیل تاریخ اعزام فقط مختص به اعزام اول تیرماه بوده و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را از طریق دفاتر مذکور ثبت و سازمان وظیفه عمومی نیز در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به درخواست آنها اقدام می کند.

براساس این گزارش، سامانه خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) تا 17 خردادماه آماده پذیرش درخواست‌های مشمولان بوده و به علت محدودیت ظرفیت، درخواست‌هایی که زودتر ثبت شده‌اند در اولویت رسیدگی قرار دارند.


رییس سازمان وظیفه ناجا خبر داد:
ارائه معرفی نامه برای دریافت تسهیلات جریمه سربازی/انصار و قوامین بانکهای عامل
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: برای دریافت تسهیلات بانکی جریمه غیبت سربازی به بانک ها معرفی نامه می دهیم.


به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، سردار صدرالسادات با بیان اینکه کسانی که بیش از هشت سال غیبت سربازی دارند می توانند با پرداخت جریمه، کارت معافیت دریافت کنند، افزود: افراد واجد شرایط می توانند تا پایان امسال از این طرح استفاده کنند.

وی درباره استفاده از تسهیلات اقساطی برای پرداخت مبلغ جریمه نیز گفت: مشمولان این طرح با پرداخت یک سوم مبلغ جریمه غیبت سربازی برای پرداخت اقساطی بقیه جریمه می توانند به بانک های انصار و قوامین مراجعه و با بانک برای دریافت تسهیلات بیش از یک سال بازپرداخت به توافق برسند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام اینکه این سازمان دخالتی در توافق متقاضیان و بانکها ندارد و بحث سود تسهیلات با خود بانک است، افزود: مبلغ جریمه پس از دریافت به حساب خزانه واریز می شود.

سردار صدرالسادات گفت: بحث مراجعه مشمولان به بانکها در قانون پیش بینی نشده است اما ما با بانکها صحبت هایی برای کمک به متقاضیان داشته ایم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: براساس قانون غایبان از خدمت باید تا یکسال همه مبلغ جریمه را با این سازمان تسویه کنند اما موعد باز پرداخت تسهیلات بانک ها برای این موضوع به بانک ها مرتبط است.

وی با اعلام اینکه تسهیلات خوبی از سوی سازمان وظیفه عمومی برای مشمولان غایبان و پرداخت جریمه کارت معافیت از خدمت ارائه شده است، گفت: در حال حاضر بانک های قوامین و انصار به عنوان بانک های عامل معرفی شده اند و سازمان برای استفاده متقاضیان از تسهیلات اقساطی به مشمولان واجد شرایط معرفی نامه ارائه می کند تا از این تسهیلات بهره مند شوند.