اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان آغاز اجرای طرح «دریا» مشخص شد!



اخبار,اخبار اجتماعی,سواحل استان مازندران


اخبار اجتماعی - برخورد پلیس با زنان بدحجاب در طرح «دریا»

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به آغاز طرح «دریا» از خردادماه، از برخورد پلیس با زنان بدحجاب و برهم‌زنندگان امنیت اخلاقی در خلال اجرای این طرح خبر داد.

به گزارش تسنیم، سردار مسعود جعفری‌نسب، با تاکید بر اینکه اداره کل اجتماعی استانداری استان مازندران در حال پیگیری اجرای این طرح است، افزود: در این طرح تنها اجرای بخش انتظامی، برعهده نیروی انتظامی است که مقدمات آن فراهم شده است و تا آخر اردیبهشت تکمیل می‌شود و اجرای آن در خردادماه آغاز خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه با اشاره به جزییاتی از اجرای این طرح گفت: استقرار ماموران انتظامی در نقاط خطرناک ساحل برای جلوگیری از احتمال غرق‌شدن مسافران و گردشگرانی که به سواحل استان مازندران عزیمت کرده‌اند بخشی از این طرح است.

جعفری‌نسب با تاکید بر اینکه پیگیری امنیت اخلاقی بخش دیگری از اجرای این طرح است که برعهده نیروی انتظامی قرار دارد، ادامه داد: علاوه بر کنترل پلیس بر نقاط خطرناک سواحل مازندران، برخورد با برهم‌زنندگان امنیت اخلاقی و مزاحمان نوامیس از دیگروظایف نیروی انتظامی در اجرای طرح دریاست.

جعفری‌نسب در پایان با اشاره به برخورد قوه‌قضاییه با بدپوششان و بدحجابان در ایام نوروز اظهار کرد: قوه‌قضاییه در نوروز امسال اقدامات خوبی در برخورد با بدپوششان انجام داد و جریمه نقدی سنگینی را برای افرادی که به‌دلیل عدم رعایت حجاب متعارف توسط ماموران انتظامی دستگیر شده بودند، در نظر گرفت.
اخبار اجتماعی - تسنیم 


ویدیو مرتبط :
آغاز اجرای طرح کاداستر معادن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان آغاز اجرای طرح امنیت غذایی مشخص شد!



اخبار,اخبار اجتماعی,طرح امنیت غذایی


 اخبار اجتماعی - ربیعی اعلام کرد:
آغاز اجرای طرح امنیت غذایی از اردیبهشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام سیاست‌های جدید دولت برای حمایت از اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، از آغاز اجرای طرح امنیت غذایی از اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: گام اول دولت حمایت از اشتغال موجود است و در مرحله بعدی از بنگاه‌های آسیب دیده از تحریم حمایت جدی به عمل خواهد آمد.

به گزارش مهر، علی ربیعی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه کار منشأ پیشرفت یک کشور است، گفت: اگر جوهره کار در جامعه جاری باشد، اقتدار نظام در عرصه بین المللی بالاتر خواهد رفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: سخت‌کوشی ایرانیان در عرصه ساخت قنات، ایجاد شهرها و توسعه در زمانی که تمدن های امروزی مطرح نبودند، وجود داشت. متاسفانه در دوران استبداد زده ای که پشت‌سر گذاشته ایم، وابستگی ما در همه عرصه ها به خارج بیشتر شد و این موضوع در یک دوره 50 ساله ادامه خواهد یافت و زحمت زیادی دارد تا آثار آن برطرف شود.

ربیعی ادامه داد: باید بیشتر روی ارزش گذاری کار در جامعه پافشاری کرد و انقلاب افتخاری ایجاد کرد که بتوانیم با مقاومت در مقابل زورگویی، جنگ هشت ساله را با سرافرازی پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه از لحاظ اقتصادی نیز امروز باید پیشرفت کنیم، افزود: ما نیازمند تحول اقتصادی هستیم و منزلت ایران به لحاظ پایمردی مقام معظم رهبری در جهان شایسته شده است، اما شأن اقتصادی ایران نیازمند کار بیشتری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید سخت کار کنیم و باید بتوانیم از اقتصاد، غیرمولد نفتی و رانتی دور شویم، گفت: برای افتخارآمیز زندگی کردن و مقابله با زیاده خواهی هایی که عزت کشور را هدف گرفته اند، نیازمند کار هستیم و کار یک ارزش اساسی دینی و ایرانی ما است.

ربیعی بیان داشت: از آموزش و پرورش تا آموزش عالی، فرهنگ کار باید به فرهنگ اصلی جامعه تبدیل شود و این موضوع از دل مشغولی های مقام معظم رهبری است و سه نام گذاری متوالی با پیشوند و پسوند اقتصادی نشان‌دهنده یک آسیب شناسی است که باید به برنامه تبدیل شود.

دولت از پاشیدن پول به جامعه جلوگیری می‌کند
وی اظهار داشت: دولت بنا دارد از پاشیدن پول در جامعه جلوگیری و آن را در جای خود هزینه کند. در دولت و وزارت کار سیاست هایی اتخاذ شده که به توسعه اشتغال و بهره وری، کاهش شدت مصرف انرژی و گسترش عدالت اجتماعی به همراه توسعه منجر شود.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این موارد در جهت گیری های دولت تدبیر و امید نشان داده شد و در بحث عدالت اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تعاونی هایی برای کار هستیم و در مدت کوتاه فعالیت دولت بر تعداد تعاونی های تولیدی افزوده شد.

ربیعی همچنین از تضمین 80 درصدی سرمایه گذاری ها از طریق صندوق حمایت از تعاونی های دانش بنیان سخن گفت و افزود: در حوزه رفاه طرح امنیت غذایی دنبال می شود و دولت برنامه دارد در این زمینه اقدامات بهتری نیز انجام دهد.

وی با اعلام آغاز اجرای طرح امنیت غذایی از اردیبهشت ماه سال جاری گفت: از طریق سازمان فنی و حرفه ای نیز ایجاد مهارت های شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال جاری دنبال می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: زمانی نه چندان دور همه کفش ها و جوراب های ایرانی به پا می‌کردیم.

ربیعی با اعلام اینکه به سمتی رفتیم که حتی کالاهای کوچک نیز از خارج وارد می شود و امروز دولت برنامه حمایت از تولید داخلی را آغاز کرده است، گفت: با این حال نیازمند تغییر فرهنگ و تقویت شعار مصرف کالاهای ایرانی هستیم.

وی با اعلام اینکه حق نداریم منابع ناشی از ارز را خرج مصرف‌گرایی کنیم، از کارگران خواست آغازگر حمایت از تولید داخلی و حامی سیاست های توسعه تولید ملی باشند.

افزوده شدن یک شغل در هر خانواده ایرانی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم سخت کار کردن در جامعه، افزود: باید به سمتی برویم که یک شغل در هر خانواده ایرانی افزایش یابد و کار در جامعه ارزش تلقی شود.

ربیعی با اعلام اینکه دولت برای امنیت شغلی کارگران در اوایل سال 8 هزار و 400 میلیارد تومان منابع در راستای حمایت از بنگاه های تولیدی در نظر گرفته است، گفت: گام اول حمایت از اشتغال موجود است و در مرحله بعدی از بنگاه های آسیب دیده از تحریم حمایت جدی به عمل می آید.

وی با اشاره به ضمانت تسهیلات پرداختی به فارغ‌التحصیلان در قالب تعاونی های دانش بنیان، اظهار داشت: تمرکز در ایجاد مشاغل کوچک، خورد و روستایی از برنامه های دولت است و در این زمینه مطالعاتی از وزارت جهاد و کار آغاز شده و امیدواریم از نیمه دوم سال جاری موج اشتغال‌زایی روستایی در کشور ایجاد شود.

1.5 میلیون ایرانی در بیمه همگانی رایگان ثبت نام کردند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح بیمه همگانی رایگان 6 میلیون نفر در دولت برنامه ریزی شده و تاکنون نیز یک و نیم میلیون نفر متقاضی ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: تحول در برنامه های حمایت از معلولان و بهزیستی به همراه ایجاد اشتغال برای آنها از برنامه های امسال وزارت کار است.

ربیعی به حمایت دولت از بیمه بازنشستگان و بیمه تکمیلی آنها سخن گفت و افزود: سرمایه هیچ دولتی برای خلق اشتغال کافی نیست و از مردم می خواهیم سرمایه های اندک خود را در جهت حمایت از تولید هزینه کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنانش به لزوم حمایت از توسعه کارآفرینی و ایجاد یک نهضت و جنبش اشاره و خاطر نشان کرد: از این طریق می توان جامعه را از آسیب های داخلی و خارجی نگه داشت.
اخبار اجتماعی - مهر