اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان‌ آغاز مذاکرات ایران‌ و 1+5



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاست خارجی - زمان‌ آغاز مذاکرات ایران‌ و 1+5

در عین حال براساس گزارش رسانه‌های خارجی جان کری روز چهارشنبه پس از دیدار با محمدجواد ظریف وین را ترک خواهد کرد.

یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان از برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 از صبح روز پنجشنبه در وین خبر داد.

این منبع در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: قرار است در ادامه دیدارهای سه جانبه که از روز سه‌شنبه در وین آغاز شده است مذاکرات ایران و 1+5 نیز انجام شود.

براساس اعلام قبلی قرار بود مذاکرات وین صرفا برای انجام مذاکرات سه جانبه میان هیات‌های ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا به نمایندگی از کشورهای اروپایی و 1+5 باشد اما عصر روز سه شنبه به طور غیرمنتظره از سوی منابع نزدیک به هیات مذاکره‌کننده ایران اعلام شد که قرار است که مذاکرات در سطح ایران و 1+5 برگزار شود. به نظر می‌آید دیگر معاونان وزیران خارجه 1+5 برای روز پنج‌شنبه قرار است خود را به وین برسانند.

در عین حال براساس گزارش رسانه‌های خارجی جان کری روز چهارشنبه پس از دیدار با محمدجواد ظریف وین را ترک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا همچنین قرار است محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان صبح روز چهارشنبه با همتای اتریشی خود دیدار کند.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
1392/10/19:آغاز چهارمین دور مذاکرات ایران و 1+5 ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مان: اجرای توافق هسته ای ایران در ژنو هنوز آغاز نشده است/ مشخص شدن زمان مذاکرات در سطح کارشناسی



اخبار,اخبارجدید,اجرای توافق هسته ای ایران در ژنو

اخبار سیاست خارجی -  سخنگوی کاترین اشتون : اجرای توافق هسته ای ایران در ژنو هنوز آغاز نشده است

سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد : کاراجرایی توافق اخیر ژنو بین ایران و گروه 1+5 هنوز آغاز نشده و تاریخ شروع آن نیز تعیین نشده است.

مایکل مان سخنگوی مذاکره کننده اصلی قدرت های جهان بر سر برنامه هسته ای ایران به خبرگزاری فرانسه گفت : تاریخ واقعی برای شروع دوره شش ماهه گام اول هنوز مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین ، مان گفت : این امر همچنین بستگی به نتیجه مذاکرات فنی با ایران در مورد اجرای ترتیباتی دارد که بزودی صورت خواهد گرفت.

ایران روز یکشنبه با امریکا ، چین ، روسیه ، انگلیس ، فرانسه و آلمان که گروه پنج به اضافه یک را تشکیل می دهند در مورد توقف برخی از فعالیت هسته ایش در ازای کاهش بخشی از تحریمها به توافق رسید.

یک دیپلمات غربی در وین مقر دیده بان هسته ای سازمان ملل گفت : آنها انتظار دارند که این دوره شش ماهه از ژانویه شروع شود و احتمالا هفته آینده مذاکره در سطح کارشناسی برگزار خواهد شد.

این دیپلمات به شرط عدم افشای هویت خود گفت : ˈ در کل درک این قضیه مبهم است ولی درک خود من این است که در ژانویه این دوره شش ماهه آغاز می شود. ˈ

وی افزود : کارشناسان قرار است هفته آینده در مورد نحوه تفسیر آن سند ( توافق یکشنبه ) بطور مشخص تر و عملی تر مذاکره کنند. محرک بسیار قوی برای این کار وجود دارد. همه می دانند که فرصت محدودی برای حرکت درست به این سمت وجود دارد. ˈ

شش قدرت جهان ، ایران و دیده بان سازمان ملل یعنی آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است، کمیسیون مشترکی برای تعیین زمان دقیق و نحوه نظارت آژانس بر اجابت درخواستها از ایران تشکیل دهند.

یک دیپلمات دیگر به خبرگزاری فرانسه گفت : این جزئیات ˈ فنی و تدارکاتی ˈ نیاز به کار طی روزهای آتی دارد ولی هنوز باید ظرف زمانی مشخصی برای این نشست ها تعیین شود.ˈ

اخبار سیاست خارجی - ایرنا