اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمانبندی اردوهای تیم ملی توسط کی روش


تیم ملی تا آخرین بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا که 28 خرداد ماه 92 در کره جنوبی برگزار می شود، هفت اردوی آماده سازی را پیش رو خواهد داشت که طی آن ملی پوشان 101 روز در اردو خواهند بود.

تماشا: تیم ملی تا آخرین بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا که 28 خرداد ماه 92 در کره جنوبی برگزار می شود، هفت اردوی آماده سازی را پیش رو خواهد داشت که طی آن ملی پوشان 101 روز در اردو خواهند بود.

به گزارش مهر، کفاشیان در آخرین موضع گیری خود در برنامه ورزش و مردم، در پاسخ این پرسش که از «کارلوس کی روش در مورد عملکرد نه چندان خوب تیم ملی در انتخابی جام جهانی توضیح نخواسته اید؟» گفت: «سرمربی دلایل افت تیم ملی را کمتر در اختیار بودن بازیکنان ملی پوش و تعداد کم اردوهای آماده سازی دانسته است.»

فدراسیون فوتبال هم برای اینکه کی روش بهانه ای نداشته باشد، با تعطیلی مسابقات جام حذفی در فصل 92-91 برنامه مسابقات لیگ برتر را هم به گونه ای طراحی کرده که ملی پوشان تا آخرین بازی خود در مرحله چهارم انتخابی جام جهانی هفت اردو خواهند داشت و آنها 101 روز در اختیار کی روش خواهند بود.



اردوی اول: دورخیزی برای برزیل

اولین اردوی تیم ملی از 19 تا 25 مرداد به مدت هفت روز با هدف برگزاری یک بازی تدارکاتی در روز 25 مرداد ماه برپا خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست تیم ملی در این روز به مصاف چه تیمی می رود اما برپایی اردو در این فاصله زمانی و بین هفته های چهارم و پنجم لیگ برتر قطعی است.

اردوی دوم: بعد از هفته هفتم
بازی های لیگ برتر بعد از برگزاری دیدارهای هفته هفتم باز هم تعطیل می شود. این بار برای دیدار با لبنان که 21 شهریور 91 در بیروت برگزار خواهد شد. ملی پوشان برای این بازی بین روزهای 9 تا 21 شهریور در اردو خواهند بود. قرار است تیم ملی 14 شهریور هم یک بازی دوستانه در ورزشگاه آزادی مقابل سورریه برگزار کند که در همین اردوی آماده سازی انجام خواهد شد.

اردوی سوم: برای بازی حساس با کره

مراحل آماده سازی تیم ملی از 12 تا 25 مهر هم دنبال می شود، آن هم برای آماده سازی برای رویارویی با کره جنوبی در 25 مهر در ورزشگاه آزادی، دیداری حساس در مرحله چهارم انتخابی جام جهانی، ملی پوشان در 14 روز حضور در اردو، یک بازی دوستانه 18 مهر مقابل دیگر کره، یعنی کره شمالی برگزار می کنند که این بازی هم در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

اردوی چهارم: آمادگی برای دور برگشت

کی روش بعد از فراغت از دیدار با لبنان و کره جنوبی، ملی پوشان را برای بازی با ازبکستان در مرحله انتخابی جام جهانی 24 آبان به اردو فرامی خواند. این اردو از 11 تا 24 آبان برگزار می شود و آغاز آماده سازی برای دور برگشت از مرحله چهارم انتخابی جام جهانی است.

اردوی پنجم: جهت حفظ آمادگی

تیم ملی در ماه های آذر و دی 91 اردویی نخواهد داشت تا اینکه ملی پوشان از 12 تا 18 بهمن برای هفت روز مجددا جمع خواهند شد. این اردو ظاهرا برای برگزاری یک دیدار دوستانه در تاریخ 18 بهمن ماه پیش بینی شده است.

اردوی ششم: استفاده از قرعه استراحت

در روزهای 2 و 6 فروردین 92 که روزهای مورد نظر فیفا برای برگزاری دیدارهای رسمی و دوستانه است، تیم ملی در انتخابی جام جهانی با استراحت روبروست و همین مسئله باعث شده تا کی روش از فرصت استفاده کرده و اردویی 9 روزه را برای تیم ملی از 27 اسفند 91 تا 5 فروردین 92 پیش بینی کند.

کی روش در تعطیلات ژانویه و سال نو میلادی اردویی برای تیم ملی در نظر نگرفته اما در تعطیلات نوروز، ملی پوشان فوتبال ایران را به اردو فراخواهد خواند  تا برای یک یا دو بازی دوستانه آماده شوند. او در این مورد بیشتر هوای خودش را داشته است تا تعطیلات خوبی در ایام سال جدید داشته باشد!

اردوی هفتم: اردوی سرنوشت ساز

اردوی نهایی تیم ملی که برای برگزاری سه بازی سرنوشت ساز در خرداد 92 خواهد بود، از 23 اردیبهشت 92 آغاز شده و تا 28 خرداد ادامه خواهد داشت.

در این مدت تیم ملی سه بازی مقابل قطر (14 خرداد 92 – دوحه)، لبنان (21 خرداد 92 – تهران) و کره جنوبی (28 خرداد ماه 92 – سئول) برگزار خواهد کرد که سرنوشت این تیم را برای حضور در جام جهانی مشخص می کند.

هفت اردوی تیم ملی

اردوی اول: 19 تا 25 مرداد 91 به مدت هفت روز برای بازی دوستانه در 25 مرداد ماه 91

اردوی دوم: 9 تا 21 شهریور 91 به مدت 13 روز برای دیدار مقابل لبنان در 21 شهریور 91

اردوی سوم: 12 تا 25 مهر 91 به مدت 14 روز برای دیدار مقابل کره جنوبی در 25 مهر 91

اردوی چهارم: 11 تا 24 آبان 91 به مدت 14 روز برای دیدار مقابل ازبکستان در 24 آبان 91

اردوی پنجم: 12 تا 18 بهمن 91 برای یک دیدار دوستانه در 18 بهمن 91

اردوی ششم: 27 اسفند 91 تا 5 فروردین 92 برای دو دیدار دوستانه در 2 و 6 فروردین 92

اردوی هفتم: 23 اردیبهشت تا 28 خرداد 92 برای سه دیدار مقابل قطر در 14 خرداد 92، لبنان در 21 خرداد 92 و کره جنوبی در 28 خرداد 92


ویدیو مرتبط :
بررسی حواشی داغ تیم ملی،تیم امید،کی روش و سرخآبی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معامله تاج با کی‌روش درباره اردوهای تیم ملی


تاج درباره زمان اردوهای تیم ملی نیز گفت: ما با کی‌روش معامله‌ای کردیم و یک بازه فیفا دی به او دادیم و در مقابل یک بازه زمانی فیفا دی از او گرفتیم. ما 9 روز به او فرصت بیشتری دادیم و یک فیفا دی 10 روزه را از او گرفتیم.

مهدی تاج پس از جلسه با کارلوس کی‌روش در نشست خبری اظهار کرد: پس از بررسی‌هایی که روی برنامه‌ مسابقه‌های امسال داشتیم و با تجربیاتی که از گذشته به دست آورده بودیم، به این نتیجه رسیدیم که برای برگزاری اردوهای تیم ملی هیچ تاریخی بهتر از فیفا دی‌ها نیست و بهتر است ما لیگ را تعطیل نکنیم. خوشبختانه کی‌روش هم این را پذیرفت.

وی افزود: فیفا دی چیزی است که در قانون آمده و باشگاه‌ها هم راحت آن را می‌پذیرند. بنابراین لیگ در زمان‌های غیر فیفا دی تعطیل نخواهد بود. کی‌روش هم می‌داند که پارسال با اقدامی که سازمان لیگ کرد و همکاری که باشگاه‌ها داشتند، آثارش را همه مردم در جام‌جهانی فوتبال دیدند و تیم ملی سه بازی قابل قبول را انجام داد که از آرژانتین و نیجریه بیشتر دویدیم. ما حدود 9.8 کیلومتر بیشتر از این دو تیم دویدیم.

تاج گفت: خوشبختانه در همین راستا جوانگرایی خوبی در لیگ امسال شده است و تیم‌ها اجازه داشتند تنها 18 بازیکن بالای 23 سال داشته باشند و مابقی زیر 23 سال هستند. بنابراین 37 تا 40 درصد در لیگ جوان‌گرایی شده است. البته کی‌روش گفت این میزان کافی نیست. بعد از جام که همه دنبال طی کردن مسیر توسعه فوتبال هستند، ما باید به روش‌های دیگری هم فکر کنیم مانند سرمایه‌گذاری بلندمدت در باشگاه‌ها و یا ارتقای کیفیت تمرین‌های مربیان. در این جلسه عنوان شد که برخی مربیان تمرین‌های خوبی می‌دهند. کی‌روش نیز روی موضوع سرعت انتقال توپ در زمین و میزان پاس‌ها تاکید زیادی داشت که باید در لیگ ما بیشتر شود. این دغدغه‌های کی‌روش درست است. بنابراین با قاطعیت می‌گویم اولویت اول و اصلی سازمان لیگ اجرای برنامه‌های تیم ملی بزرگسالان است و لیگ هم قطع نخواهد شد.

تاج درباره زمان اردوهای تیم ملی نیز گفت: ما با کی‌روش معامله‌ای کردیم و یک بازه فیفا دی به او دادیم و در مقابل یک بازه زمانی فیفا دی از او گرفتیم. ما 9 روز به او فرصت بیشتری دادیم و یک فیفا دی 10 روزه را از او گرفتیم. بنابراین می‌توان گفت تیم ملی ایران 9 تا 10 روز بیشتر از تیم‌هایی چون کره‌جنوبی و ژاپن برای جام ملت‌ها تمرین می‌کند. به صورت عادی دو هفته قبل از شروع جام ملت‌ها لیگ‌ها تعطیل می‌شود و 9 روز هم ما به تیم ملی زمان اضافه دادیم. همین طور مدت برگزاری مسابقه‌ها را هم به آن اضافه کنید. جمعا حدود 50 روز می‌شود که لیگ در این مدت تعطیل خواهد شد و این تاریخ دقیقا همزمان با تعطیلات نیم‌فصل است؛ زمانی که در شرایط عادی هم ما مجبور بودیم مدتی لیگ را تعطیل کنیم.

رییس سازمان لیگ گفت: بنابراین مسابقه‌ها تا هفته شانزدهم یا هفدهم ادامه دارد و بعد از آن تعطیلات نیم‌فصل به مدت 50 روز برای حضور تیم ملی در جام ملت‌ها آغاز می‌شود.

تاج در پاسخ به این که آیا برنامه مسابقه‌های لیگ تا پایان هفته هفدهم را اعلام می‌کند، گفت: ما می‌خواهیم در صورت امکان برای اولین بار برنامه یک ساله لیگ را اعلام کنیم و نشان دهیم لیگ در حال نزدیک شدن به استانداردهای بین‌المللی است؛ چیزی که کی‌روش هم از آن صحبت می‌کند. قرار شد فردا جلسه‌ای با حضور نماینده کی‌روش و بهروان برگزار شود تا در آن درباره جدول مسابقه‌ها برنامه‌ریزی نهایی انجام گیرد.