اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زلزله 6 ریشتری هرمزگان را لرزاند


زمین لرزه ای به بزرگی 6.2 ریشتر بندرجاسك در هرمزگان را قبل لرزاند.

خبرگزاری مهر: زمین لرزه ای به بزرگی 6.2 ریشتر بندرجاسك در هرمزگان را قبل لرزاند.

 زمین لرزه ای به بزرگی 6.2 ریشتر ساعت 6و 38دقیقه امروز در طول جغرافیایی 57.76و عرض حغرافیایی 26.52 بنرجاسك در استان هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق 15 كیلومتری زمین رخ داده است.

همچنین دو زمین لرزه 4.8 و 4.7 ریشتر میناب را نیز در استان هرمزگان لرزاند.

اعزام 5 تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده جاسک/ گزارش اولیه تخریب چند خانه

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: پنج تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده جاسک در هرمزگان اعزام شدند.

حسین درخشان اظهار داشت: در پی وقوع زلزله 6.2 ریشتری در ساعت 6:38 امروز بلافاصله پنج تیم ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله زده اعزام شده و مشغول بررسی های اولیه از میزان خسارت هستند.

وی ادامه داد: براساس گزارش های اولیه تاکنون چندین واحد مسکونی تخریب شده است اما آماری از میزان تلفات و مجروحان حادثه گزارش نشده است.

5 مجروح آمار اولیه زمین لرزه هرمزگان / اعزام دو فروند بالگرد به جاسک و بشاگرد

رئیس سازمان امدادو نجات هلال احمر با اعلام اینکه براساس آمار های اولیه 5 نفر مجروح شده اند، گفت: دو فروند بالگرد به مناطق زلزله زده جاسک و بشاگرد اعزام شدند.

محمود مظفر اظهار داشت: در پی وقوع زلزله 6.2 ریشتری در منطقه جاسک هرمزگان تاکنون پنج پس لرزه در منطقه رخ داده است که بزرگترین آنها 5.6 ریشتر ساعت 7.39 به ثبت رسیده است. ضمن اینکه زمین لرزه ای به قدرت 5 ریشتر شهرستان میناب را نیز لرزانده است.

وی ادامه داد: در دقایق اولیه 5 تیم ارزیاب و امدادی به شهرستان های جاسک و بشاگرد به مناطق زلزله زده اعزام شدند. در لحظات اولیه دو فروند بالگرد نیز به منطقه اعزام شدند.

به گفته رئیس سازمان امدادو نجات هلال احمر در بررسی های اولیه تخریب چند خانه  در 10 روستا و مجروح شدن 5 نفر گزارش شده است.

مظفر با بیان اینکه پنج تیم کمکی از چابهار و کرمان به جاسک و بشاگرد اعزام شدند، تاکید کرد: دسترسی به روستاهای واقع شده در مناطق صعب العبور با بالگرد امکان پذیر است و تیم های امداد هوایی به سمت منطقه در حال پرواز هستند.

جزئیات زلزله بامداد امروز بشاگرد/ گسل میناب مسبب زلزله

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به جزئیات زلزله بامداد امروز در بشاگرد، گفت: گسل مسبب این زلزله گسل میناب و در عمق 35 کیلومتری رخ داده است.

دکتر مهدی زارع  با اشاره به رخداد زلزله‌ای با بزرگای 6.3 در بامداد امروز شنبه 21 اردیبهشت ماه افزود: این زلزله در ناحیه بشاگرد در شمال بندر جاسک در جنوب شرقی ایران رخ داده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ادامه داد: این زلزله در ناحیه گسل مکران رخ داده و ژرفای آن نیز 35 کیلومتر است.

وی با تاکید بر عمق زیاد این زلزله ابراز امیدواری کرد که این زلزله تلفات زیادی را در بر نداشته باشد و ادامه داد: این زلزله در 60 کیلومتری شمال بندر جاسک اتفاق افتاده و مهمترین شهر نزدیک به کانون این زلزله بندر جاسک بوده که در این منطقه این لرزه احساس شده است.

زارع، با بیان اینکه این زلزله دارای پیش لرزه بوده است، خاطر نشان کرد: در روز پنچ شنبه 19 اردیبهشت پیش لرزه‌ای با بزرگای 5 در همین پهنه رخ داده است.

وی همچنین از ادامه رخداد پس لرزه در این منطقه خبر داد و یادآور شد: پس از زلزله اصلی 3 پس لرزه با بزرگای 4.8 و 4.7 ثبت شده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله اضافه کرد: در 70 دقیقه اول پس از زلزله اصلی 7 پس لرزه با بزرگای بیش از 4 در پهنه رومرکزی زلزله بشاگرد رخ داده و مهمترین پس لرزه در ساعت 7 و 39 با بزرگای 5.4 ثبت شده است.

زارع به بیان گسل مسبب این زلزله پرداخت و گفت: سازو کار زمین لرزه راستا لغز است و گسل مسبب این زلزله احتمالا گسل شمالی- جنوبی در پهنه گسله میناب است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به عمق بالای زلزله‌های ناحیه مکران، خاطر نشان کرد: توالی زلزله‌های شدید و عمیق در ناحیه مکران بسیار جالب و با اهمیت هستند.

تعداد مجروحان زلزله بشاگرد به 16 نفر رسید/ تخریب 400 واحد مسکونی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تعداد مجرحان زلزله بشاگرد به 16 نفر رسید.

 از صبح شنبه تا کنون پنج زلزله شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان را لرزاند. بزرگترین این زمین لرزها 6.2 . 5.6 بود که موجب وارد شدن خسارتهای زیادی به مناطق روستایی در شهرستان بشاگرد شده است.

حسین رنجبر مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: تا کنون 16 مجروح توسط تیمهای امداد و نجات هلال احمر به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل شده همچنین یک مجروح هم به دلیل شدت آسیب دیدگی به بیمارستان میناب منتقل شد.

وی در مورد مراحل امداد و نجات گفت: فعلا اولویت اول نجات جان انسانها و بیرون آوردن احتمالی افرادی که در زیر آوار گرفتار شده اند است و در مرحله بعد می توانیم امار خسارت ها را اعلام کنیم.

 در بشاگرد 70 درصد روستاهای شهرستان بشاگرد آسیب دیده اند.

همچنین علی بهرامی بخشدار گوهران بشاگرد از تخریب 400 واحد مسکونی و انسداد برخی از راههای روستایی در شهرستان بشاگرد خبر داد.

صبح شنبه زمین لرزه ای به قدرت 6.2 ریشتر شهرستان بشاگرد در شرق استان هرمزگان را لرزاند. همچنین زمین لرزه ای ظهر پنجشنبه با قدرت 5 ریشتر موجب تخریب 70 درصدی شش روستا در بشاگرد شد.


ویدیو مرتبط :
زلزله 5.2 ریشتری دقایقی پیش تهران را لرزاند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله‌ 4.7 ریشتری بندر «چارک» هرمزگان را لرزاند



زلزله چارک,زلزله چارک هرمزگان,زلزله بندر چارک

زلزله‌ 4.7 ریشتری بندر «چارک» هرمزگان را لرزاند

زلزله‌ای به بزرگی 4.7 در مقیاس امواج درونی زمین، عصر امروز، بندر چارک در استان هرمزگان را لرزاند.

زلزله‌ای به بزرگی 4.7 در مقیاس امواج درونی زمین، عصر امروز، بندر چارک در استان هرمزگان را لرزاند.

شبکه‌های لرزه نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت 16 و 41 دقیقه و 31 ثانیه روز یکشنبه، هشتم اردیبهشت ماه رخداد این زلزله ثبت کردند.

مختصات کانون زلزله، 26.84 درجه عرض شمالی و 54.21 درجه طول شرقی وعمق آن، 15کیلومتر گزارش شده است./ایسنا