اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زلزله ۵.۷ ریشتری جمهوری آذربایجان را لرزاند



این زلزله ساعت ۹ و ۱۳ دقیقه و ۳۸ ثانیه روز جمعه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین که کانون آن شهر "قبله" بود به وقوع پیوست/ مدیرکل مدیریت بحران اردبیل: تاکنون گزارشی در زمینه میزان خسارت به مرکز استان نرسیده است

به گزارش ایرنا نوشت: این زلزله ساعت 9 و 13 دقیقه و 38 ثانیه روز جمعه در عمق 10 کیلومتری زمین در داخل مرزهای جمهوری آذربایجان به وقوع پیوسته است.

این زلزله در بسیاری از شهرهای استان اردبیل و آذربایجان شرقی احساس شد و مردم با هراس منازل مسکونی خود را ترک و به خیابان ها ریختند.

گزارش ها از شکسته شدن شیشه و ترک خوردن برخی منازل در شهرستان های پاس آباد و بیله سوار مغان دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: نیروهای امدادی در استان اردبیل به حال آماده باش درآمده اند.

علی اسلامی بیان کرد: مسوولان در شمال استان مشغول بررسی موضوع و وارد آمدن خسارت احتمالی در روستاها هستند و تاکنون گزارشی در این زمینه به مرکز استان نرسیده است


  اخبار  حوادث  -  ایرنا 


ویدیو مرتبط :
زلزله 5.2 ریشتری دقایقی پیش تهران را لرزاند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله 5.2 ریشتری آذربایجان شرقی را لرزاند


زلزله‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر دقایقی پیش شهر «تسوج» در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

خبرگزاری ایسنا: زلزله‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر دقایقی پیش شهر «تسوج» در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

خلیل ساعی، مدیرکل بحران استان آذربایجان شرقی در این باره گفت: این زلزله که در ساعت 15:9:37 رخ داد، 5.2 ریشتر بزرگی داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر وارد شدن خسارت ناشی از این زلزله به ما مخابره نشده است، اظهار کرد: با فرماندار شهر تسوج در ارتباط بوده‌ام و مدیریت بحران این شهر در آمادگی کامل است.

به گفته مدیرکل بحران استان آذربایجان شرقی، زلزله 5.2 ریشتری تسوج در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، عجب‌شیر، بناب و مرند نیز احساس شده است.

حبیب حسینقلی‌زاده مدیر روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی نیز به ایسنا گفت: تاکنون موردی از مجروحیت در پی زلزله 5.2 ریشتری تسوج مخابره نشده است.

وی همچنین گفت: در پی وقوع زلزله با اورژانس‌های شهر مراغه، شبستر و ... ارتباط گرفتیم که خوشبختانه تا این لحظه هیچ موردی از مجروحیت و حوادث ناشی از زلزله مخابره نشده است.

وی با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد که این زلزله تخریبی داشته باشد، به ایسنا گفت: با این وجود نیروهای اورژانس بر حسب وظیفه ذاتی خود، همواره در آماده‌باش کامل هستند، اما با توجه به اینکه مورد حادثه‌ای گزارش نشده، تا به این لحظه اعزامی نیز به مناطق زلزله‌زده نداشتیم.

 شبکه های لرزه نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت 15 و 9 دقیقه و 37 ثانیه رخداد زلزله‌ را در عمق هشت کیلومتری از سطح زمین ثبت کردند.

مختصات کانون این زلزله، در 38.32 درجه عرض شمالی و 45.36 درجه طول شرقی گزارش شده است.

جزئیات بیشتر از زمین‌لرزه 5.2 ریشتری تسوج

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان‌شرقی جزئیات بیشتری از زلزله ساعت 15:19 استان به قدرت 5.2 ریشتر را تشریح کرد.

 خلیل ساعی گفت: زمین لرزه‌ای به قدرت 5.2 ریشتر ساعت 15:19 شهر تسوج را لرزاند.

وی افزود: این زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری و به طول جغرافیایی 45.36 و عرض جغرافیایی 30.61 رخ داده است.

ساعی اضافه کرد:‌ این زمین‌لرزه در شهر تسوج و 19 کیلومتری شرفخانه، 24 کیلومتری کوزه کنان و 611 کیلومتری تهران روی داده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از این زمین‌لرزه دو پس‌لرزه ساعت 15:39 به قدرت 3.2 به عمق 15 کیلومتر و 15:42 به قدرت 3.4 به عمق 14 کیلومتر روی داده است.

زلزله 5.2 ریشتری تسوج خسارتی در بر نداشت

خبرگزاری مهر:  فرماندار شهرستان شبستر گفت: در پی وقوع زمین لرزه 5.2 ریشتری در حوالی تسوج آذربایجان شرقی خسارت و تخریبی در این مناطق صورت نگرفته است.

جمشید عقلمند مرجانی  اظهار داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر تخریب در واحدهای مسکونی و خسارت های مالی و جانی در این مناطق گزارش نشده است.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از وقوع این زمین لرزه اکیپ های ویژه فرمانداری  و گروه های امداد و نجات به این منطقه اعزام شده اند.

عقلمند افزود: کارشناسان فرمانداری با وجود بازرسی از این مناطق، تاکنون خسارتی از این مناطق گزارش نداده اند.

پس لرزه های 3.2 و 3.4 ریشتری نیم ساعت بعد از وقوع این زمین لرزه رخ داده است.


جزئیات زلزله امروز مراغه/ احساس زلزله در تبریز

خبرگزاری مهر: معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله با بیان اینکه زلزله امروز مراغه براثر حرکت گسل شبستر رخ داده است گفت: در دو استان آذربایجان شرقی و غربی این زلزله احساس شده است.

دکتر مهدی زارع با اشاره به جزئیات زلزله امروز مراغه افزود: این زلزله با بزرگای 4/8 در شمال کوه "می شو" در 27 کیلومتری غرب مرند و 70 کیلیومتری شمال غرب تبریز رخ داده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله  با اشاره به گسل مسبب این زلزله اظهار داشت:  احتمالا این زلزله در اثر فعالیت گسل تسوج یا شبستر بوده است که عمدتا روند شرقی و غربی با سازو کار بیشتر فشاری رخ داده است.  

زارع با تاکید براینکه این زلزله به طور وسیعی احساس شده است خاطرنشان کرد:  این زلزله در شهرهای آذربایجان غربی و شرقی احساس شد، به نحوی که در تبریز موجب اضطراب مردم شد.

به گفته وی حدود دو میلیون نفر این زلزله را احساس کردند .