اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زلزله قوی سه استان کشور را لرزاند/50 نفر زخمی شدند/ اعزام گروه های امدادی از تهران



اخبار حوادث - زلزله قوی سه استان کشور را لرزاند/50 نفر زخمی شدند/ اعزام گروه های امدادی از تهران

زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز دوشنبه سه استان ایلام، لرستان و خوزستان در غرب و جنوب غربی کشور را تکان داد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله در ساعت 7و 2 دقیقه و 5 ثانیه رخ داد و کانون آن، حوالی مورموری در ایلام با موقعیت جغرافیایی 7/32 درجه عرض شمالی و 7/47 درجه طول شرقی اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، کانون این زلزله سه کیلومتری مورموری، 36 کیلومتری موسیان و 41 کیلومتری دهلران در استان ایلام بود.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، همچنین صبح امروز (دوشنبه) زمین لرزه ای به بزرگی 3،2 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز حوالی موسیان واقع در استان ایلام را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت 8 و 58 قیقه و 51 ثانیه صبح امروز درعمق 10 کیلومتری حوالی موسیان واقع در استان ایلام به وقوع پیوست.

شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری ، موقعیت این زمین لرزه را در عرض شمالی 32،64 درجه و طول شرقی 47،43 درجه ثبت کردند.

 خسارت سنگین به هشت روستای مورموری
استاندار ایلام از وارد شدن خسارت نسبتا سنگین به هشت روستا در اطراف شهر زلزله زده مورموری از توابع این استان در غرب کشور خبر داد.

محمدرضا مروارید صبح روز دوشنبه در گفت و گویی اعلام کرد: زلزله 6.2 ریشتری بامداد امروز به تاسیسات زیربنایی از جمله آب، برق و جاده های این روستاها خسارات زیادی وارد ساخته و بر اساس گزارش ها و برآوردهای اولیه خانه های روستاییان تا 50 درصد تخریب شده است.

وی گفت: تاکنون 50 تن از مصدومان حادثه زلزله مورموری برای مداوا به مراکز درمانی منطقه انتقال یافته اند و امداد رسانی به آسیب دیدگان توسط نیروهای امدادی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: زلزله همچنین به تاسیسات زیربنایی شهر مورموری خساراتی وارد کرده است که هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت وارد در دست نیست.

احمد کرمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام نیز گفت : امداد رسانی به آسیب دیدگان زلزله از نخستین دقایق وقوع حادثه آغاز شده است و امدادگران در حال انتقال مصدومان حادثه به مراکز درمانی هستند.

وی افزود : هنوز گزارش دقیقی از میزان خسارات زلزله ونیز تلفات احتمالی این حادثه دریافت نشده است.
اخبار حوادث - انتخاب


ویدیو مرتبط :
زلزله شدید 5.7 ریشتری، برازجان در استان بوشهر را لرزاند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سه زلزله هشت شهر استان تهران را لرزاند/ 9 زلزله در 10 روز



سه زلزله هشت شهر استان تهران را لرزاند/ 9 زلزله در 10 روز

استان تهران – خبرگزاری مهر: سه زمین لرزه صبح و عصر سه شنبه در استان تهران که بزرگترین آنها 3.5 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بود، حوالی تهران، جوادآباد ورامین، پیشوا، ری، باقرشهر، کیلان، دماوند و آبسرد را لرزاندند و نهمین زلزله 10 روز اخیر استان تهران را نیز رقم زدند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگترین زلزله سه شنبه 4 مهرماه 1391 در جوادآباد از توابع شهرستان ورامین روی داد که به بزرگی 3.5 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بود و شهرستان پیشوا را نیز لرزاند.

این زمین لرزه  در ساعت 11 و 45 دقیقه و سه ثانیه صبح امروز در عمق ۱۳ کیلومتری زمین روی داد که موقعیت رومرکز آن توسط مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ۳۴.۸۱ شمالی و ۵۱.۹۶ شرقی اعلام شد.

زلزله 3.5 ریشتری جوادآباد و پیشوا با عدم قطعیت مکانی ۰.۸۷+/- کیلومتر در جهت شمالی – جنوبی و ۱.۱۱+/-  کیلومتر  در جهت شرقی – غربی بوده است.  

این زمین لرزه در51 کیلومتری جواد آباد، 57 کیلومتری گرمسار در استان سمنان، 59 کیلومتری پیشوا و 109 کیلومتری تهران بزرگ روی داد.

زلزله ۲.۲ ریشتری در کیلان، دماوند و آبسرد

ساعت 8 و 15 دقیقه و یک ثانیه صبح امروز نیز زلزله ای به بزرگی 2.2 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) شهرهای کیلان، دماوند و آبسرد در شهرستان دماوند را لرزاند.         

موقعیت رومرکز زلزله توسط مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ۳۵.۵۷ شمالی و ۵۲.۳۴ شرقی در عمق 11 کیلومتری زمین گزارش شده است.

عدم قطعیت مکانی این زمین لرزه نیز ۱.۷۴+/- کیلومتر در جهت شمالی – جنوبی و ۱.۱۱+/-  کیلومتر  در جهت شرقی – غربی بوده است.

این زلزله در 15 کیلومتری کیلان، 30 کیلومتری دماوند، 31 کیلومتری آبسرد در شهرستان دماوند و 86 کیلومتری تهران بزرگ روی داد.

تهران، شهرری و باقرشهر هم لرزیدند

ساعت 12 و 37 دقیقه و 22 ثانیه عصر سه شنبه نیز شهرهای ری، باقرشهر و تهران با زمین لرزه ای به بزرگی 2 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) لرزیدند.

این زلزله با موقعیت رومرکز ۳۵.۶۱ شمالی و ۵۱.۵۳ شرقی در عمق ۱۷ کیلومتری زمین با عدم قطعیت مکانی   ۳.۴۸+/- کیلومتر در جهت شمالی – جنوبی و ۲.۲۲+/-  کیلومتر  در جهت شرقی – غربی روی داد.

این زمین لرزه در 8 کیلومتری ری، 14 کیلومتری باقرشهر و 15 کیلومتری تهران بزرگ گزارش شده است.

هنوز گزارشی از تلفات جانی و مالی هیچ کدام از این زمین لرزه ها گزارش نشده است.

شش زلزله در هشت روز

از شنبه هفته گذشته تا یکشنبه دوم مهرماه شش زلزله دیگر نیز نقاط مختلف استان تهران را لرزانده بود.

زلزله ای به بزرگی 2 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت 20 و 24 دقیقه و 55 ثانیه روز یکشنبه دوم مهرماه، شهرهای کیلان، دماوند و آبسرد در شهرستان دماوند را لرزاند.

همان روز زلزله ای به بزرگی 2 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) شهرهای لواسان، پردیس و بومهن در شهرستانهای شمیرانات و تهران را در ساعت  11 و 42 دقیقه و 51 ثانیه صبح به لرزه درآورد که این زمین لرزه در11  کیلومتری لواسان شهرستان شمیرانات،11  کیلومتری پردیس و14  کیلومتری بومهن در بخش مرکزی تهران و35  کیلومتری تهران بزرگ گزارش شد.

زلزله ای به بزرگی ۲.۱در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) چهارشنبه شب گذشته 29 شهریورماه شهرهای فیروزکوه و کیلان در شهرستانهای فیروزکوه و دماوند را لرزاند تا چهارمین زلزله شرق استان تهران در پنج روز رخ دهد.

آن زمین لرزه در 27 کیلومتری فیروزکوه در استان تهران، 36 کیلومتری آرادان در استان سمنان، 41 کیلومتری کیلان در شهرستان دماوند و 111 کیلومتری تهران بزرگ گزارش شد.

همچنین زلزله ای به بزرگی ۲.۴در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت  10 صبح دوشنبه 27 شهریور 1391 شهرهای دماوند، رودهن و آبسرد در شهرستان دماوند را برای سومین بار در سه روز لرزاند.

زلزله ای به بزرگی ۲.۱ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت  19 و 10 دقیقه و 46 ثانیه یکشنبه 26 شهریور 1391 نیز رودهن و آبسرد در شهرستان دماوند و بومهن در بخش مرکزی تهران را لرزاند.

آن زمین لرزه در 10 کیلومتری رودهن، 11 کیلومتری آبسرد، 11 کیلومتری بومهن و 45 کیلومتری تهران بزرگ گزارش شد.

زلزله ای به بزرگی ۲.۳ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) نیز بامداد شنبه شهرستانهای دماوند و فیروزکوه را لرزاند که این زمین لرزه در 33 کیلومتری دماوند، 35 کیلومتری فیروزکوه، 39 کیلومتری کیلان و 92 کیلومتری تهران بزرگ گزارش شد./مهر