اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زلزله دوباره جزیره کیش را لرزاند


زمین لرزه ای به بزرگی 4.5 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز جمعه حوالی مرز خلیج فارس و استان های هرمزگان، فارس و جزیره کیش را لرزاند.

خبرگزاری ایرنا: زمین لرزه ای به بزرگی 4.5 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز جمعه حوالی مرز خلیج فارس و استان های هرمزگان، فارس و جزیره کیش را لرزاند.

 این زمین لرزه درساعت 11 و 42 دقیقه و 42 ثایه در این مناطق بوقوع پیوست.

 این در حالیست که پنجشنبه - 19 دی ماه سالجاری نیز زمین لرزه ای با شدت 4.3 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 9 و 43 دقیقه جزیره کیش از توابع استان هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه نیز در عرض جغرافیایی 74/26 و طول جغرافیایی95/53 و در عمق 16کیلومتری زمین رخ داد.

هنوز از میزان خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی اعلام نشده است.

زلزله چهار و نیم ریشتری کیش خسارات نداشت

رییس ستاد بحران و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: زلزله چهار و نیم ریشتری ظهر جمعه در نزدیکی این جزیره خسارات جانی و مالی نداشت.

علی اصغر مونسان ساعتی پس از وقوع زلزله در این جزیره گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله دریافت نکرده ایم.

رییس ستاد بحران جزیره کیش افزود: با پیش بینی های صورت گرفته آمادگی کامل در این جزیره برای خدمات رسانی به مردم در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی وجود دارد.

بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی چهار و نیم ریشتر ساعت 11:42 روز جمعه در عمق 10 کیلومتری زمین جزیره کیش و مناطق همجوار را لرزاند.

این زلزله برای گردشگرانی که در ساحل حضور داشتند محسوس نبود.

پیش از این دو زمین لرزه ساعت 9 و 43 دقیقه و همچنین ساعت 12 و یک دقیقه روز پنجشنبه به ترتیب با شدت چهار و سه دهم و دیگری با قدرت پنج ریشتر جزیره کیش را لرزاند که خسارات مالی و جانی به دنبال نداشتند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رییس ستاد بحران جزیره کیش دیروز پنجشنبه گفته بود که به منظور آمادگی در برابر هرگونه حادثه احتمالی، مصلای این جزیره با برپایی چادر تجهیز شده است.

مونسان گفت: اگر مردم تمایل داشتند که در خارج از منزل خود حضور داشته باشند، می توانند با حضور در مصلی از امکانات فراهم شده استفاده کنند.

روال گردش و زندگی در جزیره کیش روز پنجشنبه ساعتی پس از وقوع دو زلزله عادی شد به گونه ای که در بازدید بامداد جمعه خبرنگار ایرنا از کمپ در نظر گرفته شده، هیچ یک از چادرهای برپا شده مورد استفاده مردم قرار نگرفته بود.


ویدیو مرتبط :
زلزله غرب یونان را لرزاند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله «جزیره کیش» را لرزاند


زمین لرزه ای به بزرگی 4.9 ریشتر جزیره کیش در استان هرمزگان را لرزاند.

خبرآنلاین: زمین لرزه ای به بزرگی 4.9 ریشتر جزیره کیش در استان هرمزگان را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در ساعت 01:29:48 بامداد امروز شنبه 6 اردیبهشت 1393 در موقعیت و مرکز ۲۶.۶۷ شمالی و ۵۳.۹۵ شرقی و عمق۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

این زمین لرزه در فاصله‌ 20 کیلومتری جزیره کیش هرمزگان، 33 کیلومتری بندر چارک هرمزگان و 33 کیلومتری جزیره هندورابی هرمزگان رخ داده است.

بعد از وقوع زلزله 4.9 ریشتری در جزیره کیش، یک پس لرزه 3.4 ریشتری در ساعت 2:48:15 بامداد این منطقه را لرزانده است.

زلزله کیش خسارت نداشت

بخشدار کیش در تشریح جزئیات زمین لرزه 4.9 ریشتری بامداد امروز شنبه که در 20 کیلومتری جزیره کیش رخ داد به ایرنا گفت: این زلزله در رستاق بخش شیرکوه به وقوع پیوست و خسارت نداشت.

ابراهیم فرهادی نیا افزود: زلزله در جزیره کیش خسارت مالی یا جانی نداشت و تا کنون هیچ گزارشی در باره خسارت احتمالی دریافت نکرده ایم.