اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زاینده‌رود بزودی زنده می‌شود



اخبار,اخبار اجتماعی,سازمان حفاظت محیط زیست

 

اخبار اجتماعی - زاینده‌رود بزودی زنده می‌شود

معاون توسعه، مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از آزادسازی آب و به جریان افتادن زاینده‌رود طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکترمحمد مجابی با بیان اینکه موضوع آب و حق آبه محیط زیست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در یک سال اخیر تنش آبی کشور ما در مرحله‌ای بسیار تأمل‌برانگیز بوده است و ان‌شاء‌الله در طی چند روز آینده شاهد زنده شدن زاینده‌رود خواهیم بود.

وی افزود: در منطقه زاینده رود با کاهش میزان بارندگی و افزایش میزان مصرف مواجه بودیم که این امر باعث کاهش منابع آبی بین 400 تا 600 میلیون متر مربع در آن مناطق شده بود.

معاون توسعه، مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مصوبه شورای عالی آب برای احیاء زاینده رود اظهار کرد: طی دو مرحله آزادسازی آب از محل سد زاینده‌رود صورت می‌گیرد و بر این اساس جریان آب در زاینده‌رود به حرکت خواهد آمد.

مجابی در خصوص ادامه این شرایط در زاینده رود گفت: بستگی به وضعیت بحران خشکسالی در کشور دارد. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر در دوران خشکسالی هستیم. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
رود خانه زاینده رود - زاینده رود دات نت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«زاینده رود» زنده شد +عکس


رودخانه زاینده روز گذشته با گذشتن از شهر درچه به شهر اصفهان رسید و مردم این شهر به استقبال آن رفتند.