اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زایمان طبیعی از 15 اردیبهشت رایگان است


معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای برنامه‌های جدید حوزه سلامت از 15 اردیبهشت خبر داد و گفت: بیماران از 15 اردیبهشت برای بستری در بیمارستانهای دولتی، تنها 10 درصد هزینه ها را پرداخت خواهند کرد و 90 درصد هزینه‌ها را دولت و بیمه‌ها تقبل می‌کنند.

خبرگزاری مهر: معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای برنامه‌های جدید حوزه سلامت از 15 اردیبهشت خبر داد و گفت: بیماران از 15 اردیبهشت برای بستری در بیمارستانهای دولتی، تنها 10 درصد هزینه ها را پرداخت خواهند کرد و 90 درصد هزینه‌ها را دولت و بیمه‌ها تقبل می‌کنند.

دکتر محمد حاجی آقاجانی در حاشیه چهارمین کنگره نارسایی قلب با اشاره به سیاست‌های دولت برای تحول در حوزه درمان گفت: دولت در راستای اجرای برنامه‌های حمایتی سلامت پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هفت برنامه اصلی را برای تحول در حوزه درمان طراحی کرده که در حال اجراست و امیدواریم از 15 اردیبهشت ماه، نخستین مرحله آن در بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت (بیمارستان‌های دانشگاهی) انجام شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، دولت 95 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند،‌ گفت: بیماران این بخش‌ها فقط پنج درصد هزینه‌ها را پرداخت خواهند کرد.

آقاجانی ابراز امیدواری کرد: در ماههای آینده بیماران برای دریافت خدمات و لوازم و داروها به خارج از بیمارستانها هدایت نشوند.

معاون وزیر بهداشت همچنین ارتقای کیفیت خدمات بیمارستان‌ها مانند هتلینگ و سرویس‌های تغذیه، پرستاری و غیره را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده اعلام کرد و گفت: امیدواریم در سال 93 بتوانیم بر کیفیت بهداشتی خدمات و ارتقای کیفیت خدمات بیمارستان‌ها عمل کنیم.

آقاجانی درباره برنامه‌ زایمان طبیعی رایگان نیز گفت: از 15 اردیبهشت، زایمان طبیعی در بیمارستانهای تحت پوشش وزارت بهداشت رایگان خواهد شد. این اقدام برای تشویق مادران به زایمان طبیعی صورت گرفته و مشوق‌های دیگری را هم برای ماماها و پزشکان در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: در کنار رایگان شدن زایمان طبیعی، بازسازی زایشگاه‌ها و استفاده از زایمان بی درد از دیگر برنامه‌ها برای تشویق به زایمان طبیعی است تا بتوانیم آمار 54 درصدی سزارین در کشور را پایین بیاوریم. هم اکنون کشور ما در زمینه سزارین رتبه دوم جهان را دارد.


ویدیو مرتبط :
علایم شروع زایمان طبیعی و این که پروسه زایمان چند ساعت طول میکشد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات زایمان طبیعی رایگان اعلام شد



اخبار,اخبار اجتماعی ,زایمان طبیعی

 

اخبار اجتماعی - جزئیات زایمان طبیعی رایگان اعلام شد

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت با تشریح جزئیات زایمان طبیعی رایگان گفت: میزان زایمان طبیعی در کشور فقط ۴۶ درصد است، در این راستا اتاق‌های زایمان برای افزایش حریم خصوصی و رضایت‌مندی مادران بازسازی می‌شود.

فرح بابایی رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت در باره جزئیات زایمان طبیعی رایگان اظهار داشت: آموزش‌های دوران بارداری را برای اجرای زایمان طبیعی رایگان با توانمندسازی ارائه دهندگان این خدمات به اجرا خواهیم گذاشت، همینطور افزایش درآمد زایمان طبیعی را برای ارائه دهندگان خدمات خواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت در توضیح بیشتر چگونگی اجرای زایمان طبیعی رایگان به گزارشگر رادیو گفت: با استفاده از بی حسی‌های موضعی توسط متخصصان بی هوشی زایمان طبیعی به اجرا درخواهد آمد و این در شرایطی است که در گذشته تعرفه ای برای این امر وجود نداشت که پیش بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم، براین اساس بودجه ای برای بیمارستان‌ها پیش بینی کرده‌ایم تا اتاق‌های زایمان را به نحوی بازسازی شود تا حریم خصوصی و رضایت مندی مادران را در پی داشته باشد.

بسته پایشی زایمان طبیعی رایگان
بابایی در پاسخ به این پرسش که عنوان می‌شود براین اساس شاید کیفیت خدمات در بیمارستان‌های دولتی در این روند کاهش یابد، عنوان کرد: براین اساس یک بسته پایشی نیز ارائه می‌شود تا کیفیت خدمات و رضایت مندی مادر و تمام مواردی که نیاز است در این طرح پایش مورد بررسی قرار گیرد تا همزمان بتوانیم این طرح را به اجرا درآوریم، که امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم کیفیت خدمات را نیز بالا ببریم.

میزان زایمان طبیعی در کشور فقط 46 درصد
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که میزان زایمان طبیعی در کشورمان چقدر است عنوان کرد: میزان زایمان طبیعی در کشور 46 درصد است.

75 درصد زایمان طبیعی در مراکز دولتی توسط ماماها
بابایی در پاسخ به این پرسش که زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی بیشتر توسط ماماها انجام می‌شود یا توسط پزشکان متخصص صورت می‌پذیرد، بیان داشت: 75 درصد زایمان طبیعی در مراکز دولتی توسط ماماها انجام می‌شود و کاملاً قابل کنترل و رصدکردن است، بنابراین هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد زیرا ارائه کنندگان خدمت نیز یکی از محورهای این طرح خواهند بود.

منع سزارین وجود ندارد
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا در اجرای طرح زایمان طبیعی رایگان منع سزارین نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: خیر، برنامه ما تشویقی است تا این طرح تأثیر بیشتری داشته باشد. 

اخبار اجتماعی - تسنیم