اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زاید: از خوشحالی تا صبح نخوابیدم


زدن سه گل در 10 دقیقه پایانی دربی باعث شد تا ستاره بی چون و چرای این بازی لقب بگیرد.

تماشا: زدن سه گل در 10 دقیقه پایانی دربی باعث شد تا ستاره بی چون و چرای این بازی لقب بگیرد. ایمون زاید با سابقه آقای گلی در لیگ ایرلند هت تریک در بازی با استقلال را از این جهت که باعث خوشحالی هواداران این تیم شده بهترین لحظه زندگی اش می داند.

خودش نمی دانست که بعد از 38 سال توانست رکورد هت تریک کردن دربی را بشکند و در تبریک بازیکنان متوجه این موضوع شد. مطابق تمام ایرلندی ها، عاشق تیم سلتیک و از زندگی در ایران هم راضی است. فوتبال را برای لذتی که از آن می برد بازی می کند و از اینکه مهاجم است و می تواند با گلزنی خوشحالی را با هواداران تقسیم کند خوشحال تر. ستاره بازی دربی روز گذشته ساعتی را میهمان تماشا بود و درباره این بازی صحبت کرد.

*هنوز آن بالابالاهایی یا با معجزه ای که اتفاق افتاده کنار آمده ای؟!

هنوز روی ابرها هستم.

*فکرش را می کردی در دربی تهران موفق به هت تریک شوی؟

نه. قبل از مسابقه حتی نمی دانستم جزو بازیکنان اصلی و حاضر در این بازی هستم یا خیر. نمی دانستم پایم به این بازی باز می شود یا نه.

*اینکه بتوانی گل بزنی بیشتر شبیه معجزه بود، قبول داری؟

اعتقاد ندارم معجزه بود. بعضی اوقات اتفاقاتی در فوتبال می افتد که به هیچ وجه انتظارش را نداری. مخصوصا وقتی 10 نفره هستی و دو بر صفر عقب افتاده ای. اما من مطمئن بودم و به توانایی هایم اعتقاد داشتم. خوشحالم که توانستم توانایی ام را به نمایش بگذارم.

*در زمان ورود به زمین، دنیزلی چیز خاصی به تو گفت؟

من و مهدوی کیا همزمان آماده حضور در زمین شدیم. چیز خاصی به ما نگفت. گفت: «بروید و بهترین توانایی مان را نشان بدهید». نمی دانم در آن زمان واقعا در ذهن مربی چه بود. من زمانی که آماده حضور در زمین شدم حتی استقلال احتمال داشت گل سوم را هم بزند.

*اما به هر حال پرسپولیس با دو گل عقب بود و بیشتر هواداران از تو شناختی نداشتند و با تردید به این تعویض نگاه می کردند.

5 دقیقه از حضورم گذشته بود که مهرداد اخراج شد. اخراجی که به نظرم صحیح نبود و این کار ما را سخت و غیرممکن می کرد. مهرداد بهترین دوستم در پرسپولیس است و به من کمک زیادی کرد. او حرف های سرمربی را برایم ترجمه می کند و دوستی نزدیکی با یکدیگر داریم. اما در آن شرایط احساس کردم بازی تمام شده است و ما بازی را باخته ایم. اما زمانی که نوری پاس اول را به زیبایی برای من فرستاد، امیدوار شدیم که کار را تمام کنیم. وقتی گل دوم را زدیم فهمیدیم که می توانیم حتی برنده شویم. این حس نه تنها در من بلکه در تمام بازیکنان به وجود آمد.

*در بازی اول مقابل ذوب آهن، امیدوارکننده نبودی و نمایش خوبی نداشتی. دلیلش چه بود؟

نمی دانم مردم از من چه انتظاری در بازی اول دارند. اولین بازی بود که در ترکیب بودم و 45 دقیقه فرصت داشتم. قبول دارم که عملکردم عالی نبود و گل نزدم اما کسانی که از فوتبال شناخت دارند می دانند که زمان لازم است تا بازیکنی که تازه به تیم می آید به شرایط بازی برسد.

*در چند بازی گذشته از تو زیاد استفاده نمی شد و مربی هم اعتماد لازم را به تو نداشت.

باید از مربی بپرسید چرا به من بازی نداده است. من با مربی صحبت کردم. دنیزلی به من گفت: «علت اینکه بازی نمی کنی این است که باید بیشتر تمرین کنی و به شرایط خوبی برسی». تمرین کردم و از بازیکنان شناخت پیدا کردم و این به من کمک کرد.

*با این اوضاع تو از شب به روز رسیدی و طرفداران از این به بعد بیشتر صدایت می زنند.

علت اینکه بازی می کنم این است که می خواهم تماشاگران و هواداران را خوشحال کنم. من مهاجم هستم و گل می زنم. شب بازی و زمانی که هوا سرد بود 60 هزار نفر به استادیوم آمده بودند. این انگیزه مرا زیاد کرده بود و خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم.

*از حسی که بعد از بازی داشتی صحبت می کنی؟

باور کنید شب نتوانستم بخوابم! رویاها و تصاویری که از بازی در ذهنم بود باعث شد نتوانم بخوابم. با افراد مهم زندگی ام حرف زدم. با خانواده و دوستانم. سایت های کشور ایرلند را جست و جو کردم. اطلاعاتی از این بازی گذاشته بودند. دو سایت ایرلندی از بازی من نوشته بودند. یکی نوشت: «زاید در بزرگ ترین دربی ایران هت تریک کرد». و دیگری هم نوشته بود: «زاید ستاره بازی دیشب بود». خیلی خوشحال بودم.

*تا حالا در دوران فوتبالی ات روزی بهتری از بازی با استقلال داشتی؟

بازی با استقلال بهترین روز فوتبالی ام بود. این بزرگ ترین هت تریک زندگی ام بود. به جز این هت تریک دوبار دیگر موفق شده بودم اما این یکی خیلی بهتر بود.

*زمان گل اول مصادف بود با ناامیدی تماشاگران و آنها می خواستند بروند. متوجه این موضوع شده بودی؟

زمانی که در زمین بودم متوجه نشدم اما بازی که تمام شد و از روی کلیپ ها دیدم و متوجه شدم. در این بازی مهم که با دو گل عقب بودیم و یک بازیکن از تیممان اخراج شده بود و هوای سرد دلایلی بود که می توان برای ترک استادیوم حق را به تماشاگران داد.

*بعد از بازی جو رختکن و برخورد بازیکنان با تو چگونه بود؟

خیلی خوب بود. وقتی خوشحالی را در چهره شان دیدم برایم خیلی لذت بخش بود.

*گویا از اینکه از این بازی شناخت نداشتی به تو کمک زیادی کرده بود. چون بدون استرس به زمین آمدی و به راحتی گل زدی. شاید اگر تحت تاثیر نام دربی بودی، اینقدر راحت گل نمی زدی.

شاید. نمی دانم اما من قبل از بازی به هیچ عنوان استرس نداشتم و خیلی ریلکس موزیک گوش می دادم. قبل از بازی خیلی ها پیشم آمدند و درباره این بازی حرف زدند اما من اصلا استرسی نداشتم چون اگر بخواهیم با استرس بازی کنیم، باید توپ هایمان را به در و دیوار بگوییم.

*و همین آرامش روی گل سوم خیلی کمکت کرد.

بله. مهاجمی که یکی دو گل بزند اعتماد به نفسش چندبرابر می شود و برای همین بود که توانستم روی توپ آخر دفاع را دور بزنم و به راحتی آن توپ را تبدیل به گل سوم بکنم.

*باتوجه به این شرایط اگر باز هم در دیدارهای بعدی نیمکت نشین شوی مشکلی نداری؟

من در حال حاضر می خواهم از فوتبال لذت ببرم و در چند روز آینده هم لذت می برم و به چیز دیگری فکر نمی کنم. در بازی بعدی برایم این مساله که ببریم خیلی مهم تر است.


ویدیو مرتبط :
(+15) خوشحالی زاید الوصف دروازه بان غنا..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امیری: تا صبح نخوابیدم


ملی پوش فوتبال ایران گفت: با حذف از جام ملت های آسیا شرمنده مردم شدیم.

خبرگزاری فارس: وحید امیری پس از بازگشت تیم ملی فوتبال ایران از استرالیا اظهار داشت: شرایط بسیار خوبی داشتیم اما متاسفانه شرمنده مردم شدیم و با ناداوری نتوانستیم به جایگاهی که استحاقش را داشتیم برسیم.

وی با بیان اینکه تیم خوبی داشتیم، افزود: در دیداری که می توانستیم با اختلاف 4 گل پیروز شویم ناداوری کاری با ما کرد که بازنده شدیم.

ملی پوش فوتبال ایران ادامه داد: بعد از شکست بسیار ناراحت بودم و تا صبح نخوابیدم. ای کاش کنفدراسیون فوتبال آسیا جواب مثبت به اعتراض ایران می داد و می توانستیم به مسابقات ادامه دهیم.

امیری در خصوص از دست دادن پنالتی تصریح کرد: در آن شرایط فقط من و رضا قوچان نژاد باقی مانده بودیم که من رفتم و پشت توپ ایستادم که متاسفانه شرمنده مردم شدم.