اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زاکربرگ: چرا فیسبوک را فیلتر کردید؟!


مارک زاکربرگ مدیر شرکت فیسبوک در گفتگوی تلفنی با یک مقام دولتی تاجیکستان از او درباره دلایل فیلترینگ سایت فیسبوک در کشور تاجیکستان کسب اطلاع کرد.

عصر ایران: مارک زاکربرگ مدیر شرکت فیسبوک در گفتگوی تلفنی با یک مقام دولتی تاجیکستان از او درباره دلایل فیلترینگ سایت فیسبوک در کشور تاجیکستان کسب اطلاع کرد.

هفته گذشته برای چندمین بار دولت تاجیکستان سایت فیسبوک و دو سایت دیگر روسی زبان را به دلیل انتشار اطلاعات محرمانه دولتی فیلتر کرد.

"بیگ ظهور اف " رییس واحد خدمات مخابراتی تاجیکستان که طرف گفتگوی زاکربرگ بوده است پیشتر در مصاحبه ای با رسانه ها گفته بود که دوست دارد با صاحب شبکه فیسبوک یا مشاوران نزدیکش گفتگو کند.

وی پس از گفتگو با زاکربرگ به خبرنگاران گفت که در این گفتگو به مدیر فیسبوک گفته دلیل از دسترس خارج شدن سایت فیسبوک تصمیم کمیته فیلترینگ بوده است و وی تلاش خواهد کرد تا این تصمیم را تا چند روز دیگر لغو کند.

در این گفتگو که به واسطه یک مترجم صورت گرفته مدیر سایت فیسبوک از ظهوراف به عنوان یک مقام دولتی تاجیک دلایل فیلترینگ و از دسترس خارج شدن سایت فیسبوک را جویا شده است.

ظهور اف نیز در گفتگو با مدیر فیسبوک با اشاره به اینکه تصمیم فیلترینگ سایت فیسبوک دولتی نبوده،افزوده است تمام تلاش خود را برای اقناع اعضای کمیته در تجدید نظر در تصمیم شان صرف خواهد کرد.

برخی ناظران معتقدند که دولت دوشنبه از اینکه مخالفان حکومت تاجیکستان بتوانند از قابلیت های شبکه اجتماعی فیسبوک در جهت ایجاد نافرمانی های مدنی و اعتراضات استفاده کنند، نگران است ؛ با این حال تعداد کاربران اینترنت در تاجیکستان کمتر از 5 درصد جمعیت 7 و نیم میلیون نفری این کشور را شامل می شود که از این تعداد کاربران سایت فیسبوک کمتر از 30 هزار نفر هستند.


ویدیو مرتبط :
زاکربرگ(بنیان گذار و مدیرعامل فیسبوک)در مورد رسوایی فیسبوک اعتراف کرد!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه هم فیسبوک را فیلتر کرد



 صفحه فیسبوک, فیلتر شدن صفحه فیسبوک روسیه

روسیه هم فیسبوک را فیلتر کرد

دولت روسیه دستور داده است شبکه اجتماعی فیس‌بوک به فهرست سایت‌های فیلتر شده در این کشور اضافه و از دسترسی کاربران خارج شود.

باشگاه خبرنگاران به نقل از  دویچه وله نوشت: دولت روسیه از سال 2012 پایگاهی اینترنتی با فهرستی از سایت‌های ممنوع و قانون‌شکن تهیه کرده است. هر سایتی به این فهرست اضافه شود، از دسترسی کاربران خارج می‌شود.

این سایت‌ها عمدتا با نقض قوانین و استفاده از مضامین غیراخلاقی فیلتر می‌شوند.

بر همین اساس؛ شرکت تله‌کام روسیه تایید کرد دولت روسیه دستور داده است شبکه اجتماعی فیس‌بوک به فهرست سایت‌های فیلترشده در این کشور اضافه و از دسترسی کاربران خارج شود./باشگاه خبرنگاران