اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زاویه دید زنان و مردان متفاوت است!


بررسی‌های آکادمیک جهانی نشان می‌دهد میزان دید زدن خانم‌ها و آقایان یکی است، خانم‌ها لو نمی‌روند اما مردها لو می‌روند!

دکتر شاهین فرهنگ، روان‌شناس، دوره‌های آموزش خانواده‌ را درباره تفاوت‌های زن و مرد برگزار می‌کند. او در یکی از این جلسات به بیان تفاوت‌های زن و مرد پرداخت.



فرهنگ بیان می‌کند: یکی از تفاوت‌های ساختاری و بیولوژیک زن و مرد، تفاوت زاویه دیدشان است، زاویه دید مردها از طرفین، بالا و پایین بسته است؛ یعنی محدوده‌ای که آقایان می‌بینند، کمتر است و دید دور آنها بهتر از دید نزدیک‌شان است. خانم‌ها دید نزدیک‌شان خوب است و دید دورشان ضعیف است. بنابراین خانم‌ها باید بدانند جنس مرد، دید نزدیکش ضعیف است. از پسر چهار ساله تا پیرمرد 90 ساله اینطور هستند. به آنها گیر ندهید که چرا نزدیک را نمی‌بینند. آقایان چیزهای نزدیک را خوب نمی‌بینند. بررسی‌های آکادمیک جهانی نشان می‌دهد، میزان دید زدن خانم‌ها و آقایان یکی است، خانم ها لو نمی‌روند، اما مردها لو می‌روند!

منبع : برنا نیوز


ویدیو مرتبط :
شیوه متفاوت رفتار مردان و زنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمایز دید زنان و مردان در رنگها



مطالب علمی,مقالات علمی,دانستنیهای علمی

تمایز دید زنان و مردان در رنگها
 شاید برای بسیاری از زنانی که از انتخاب رنگ لباس توسط همسرشان ناامید شده این مسئله عادی باشد، اما نتایج تحقیقات نشان می دهد که زنان و مردان رنگها را به صورت متفاوت می بینند.
تحقیقات نشان می دهد که پردازش رنگ در مغزهای زنان و مردان به شیوه های مختلفی صورت می گیرد.
به این معنا که اگر یک زن و یک مرد به یک پرتقال نگاه کنند مرد، پرتقال را قرمز تر از زن می بیند. به همین نحو چمن به چشم مردان زردتر و به چشم زنان سبزتر می رسد، این تفاوتها در اینجا به پایان نمی رسند.
آزمایشهای صورت گرفته توسط دانشگاه نیویورک نشان می دهد که مردان تلاش می کنند تمایزات ظریف را در سایه های زرد، سبز و آبی تشخیص دهند. این تأثیر بسیار کوچک است اما ممکن است به این معنا باشد که انتخاب یک سایه از رنگ از میان چند رنگ در یک جدول رنگی موردی است که زنان بهتر انجام می دهند.
این نتایج جالب از آزمایشهایی ارائه شده که طی آنها به زنان و مردان نورهای رنگی نشان داده و از آنها خواسته شد که نام رنگی را که می بینند بگویند.
همه افرادی که در این آزمایش شرکت کردند میزان دید عادی داشتند و هیچ کدام کور رنگ نبودند.آبراموف محقق این تحقیقات از کالج بروکلین نیویورک اظهار داشت که تمایز میان دید رنگ در دو جنس را نمی توان به واسطه تمایزها در ساختار چشم توضیح داد.
از این رو پاسخ به شیوه پردازش رنگها در مغز باز می گردد، چرا که هورمونهای مردانه تستوسترون احتمالا بر نحوه پردازش رنگها تأثیر می گذارد.
این محقق تفاوتهای جنسی را در مشاهده رنگها کوچک اما واقعی توصیف کرده و اظهار داشت که فرض ما این است که تستوسترون نقش مهمی در این تفاوتها ایفا می کند.
این مقاله در مجله زیست شناسی تفاوتهای دو جنس منتشر شده است.
تحقیقات دیگر همچنین میزان حس شنوایی و بویایی و چشایی زنان را نسبت به مردان بهتر ارزیابی کرده است. برخی از آزمایشها نشان می دهد که مردان در یافتن جزئیات دقیقی در تصاویر درحال حرکت نیز بهتر از مردان هستند، ویژگی که توضیح می دهد چرا نیاکان مذکر انسان شکارچیان خوبی بوده اند.
در دنیای مردان این ویژگی هنگام تماشای فوتبال موثر است.

منبع: asemoni