اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زاغ‌زنان زورگیر، زمین‌گیر شدند



زورگیری‌,حوادث,اخبار حوادث

زاغ‌زنان زورگیر، زمین‌گیر شدند

مطلع شدن ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران از زورگیری‌های مشابه و پیاپی از سوی سرنشینان دو موتوسیکلت هوندا 125 و در قالب گروه‌های 3، 4 و 5 نفره در محله‌های جنوب شهر، آغاز پرونده دیگری بود که به‌زودی بسته شد.

به گزارش بهار، با شروع رسیدگی به پرونده و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که این گروه از سارقان ابتدا به شیوه زاغ‌زنی در بانک‌ها، مراکز تجاری، اقتصادی و همچنین مراکز خرید و فروش خودرو، مانند پارکینگ عبدل‌آباد و...، مالباختگان را شناسایی و در یک فرصت مناسب با تهدید قمه، چاقو و با ضرب و جرح این افراد، از آن‌ها پول نقد زورگیری می‌کردند.

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «بیست‌وچهارم خرداد سال گذشته برای برداشت 5‌میلیون تومان به بانک مراجعه کرده ‌بودم. بعد از گرفتن پول و در زمان ورود به خانه‌ام در جنت‌آباد، ناگهان چهار سرنشین دو موتوسیکلت هوندا به من حمله‌ور شده و با تهدید چاقو و قمه و مجروح کردن دست راستم و پاره کردن تمام شلوارم، 5‌میلیون تومان را سرقت و فرار کردند.» مالباخته دیگری هم به کارآگاهان گفت: «نوزدهم آذر سال گذشته بعد از گرفتن 4‌میلیون تومان از بانک شعبه مهرآباد جنوبی خارج شدم که ناگهان چهار سرنشین دو موتوسیکلت، با تهدید و ضرب و جرح این پول را از من دزدیدند و فرار کردند.»

با شناسایی تعدادی از مالباختگان و اظهارات مشابه آن‌ها درباره زورگیری چهار سرنشین دو موتوسیکلت هوندا 125، کارآگاهان با بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته شعبات مختلف بانکی موفق به شناسایی جوانی شدند که با ظاهری بسیار آراسته وارد شعبات مختلف بانکی شده و به شیوه «زاغ‌زنی» مالباختگان را شناسایی می‌کرد.

تصاویر به‌دست‌آمده از این جوان مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان با استفاده از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار مجرم سابقه‌دار به هویت «بهزاد. ع» (28‌ساله) را شناسایی کردند. بهزاد قبل از این هم بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بارها دستگیر و روانه زندان شده ‌بود و از سال 1390، بعد از دستگیری همدستان سابق خود متواری شده‌ بود.

«بهزاد. ع» از همدستان مجرمان سابقه‌دار «عبدالله. هـ»، «ایرج. ب» و «سلمان. ض» بود که این سه نفر به همراه بیش از 20 عضو گروه سارقان زورگیر و کیف‌قاپ، در اواخر سال 90 در چند عملیات مشترک اداره پنجم و پایگاه دوم پلیس آگاهی دستگیر شدند.

در آن پرونده آن‌ها با اعتراف به ده‌ها فقره زورگیری و همچنین شناسایی 100مالباخته با قرار قانونی روانه زندان شدند. بهزاد در این پرونده و بعد از دستگیری همدستانش، از تهران فرار و زندگی مخفیانه‌ای را انتخاب کرد. اما بعد از گذشت مدتی، دوباره به اسلامشهر برگشت و این‌بار با تشکیل گروه جدیدی، سرقت‌های خود به شیوه زاغ‌زنی را دوباره شروع کرد.

 

با شناسایی هویت بهزاد به عنوان یکی از اعضای گروه، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت اعضای دیگر گروه شدند که آن‌ها هم مانند بهزاد از مجرمان سابقه‌دار منطقه اسلامشهر بودند که به واسطه اطلاع از سوابق هم، گروه سارقان زورگیر را تشکیل داده‌ بودند. یکم بهمن سال ۹۱ بهزاد و شاهرخ بعد از درگیری مسلحانه با پلیس درحالی‌که قصد فرار داشتند دستگیر شدند. سه نفر دیگر از اعضای این گروه هم بدون درگیری مسلحانه دستگیر شدند.

در بازرسی اولیه از متهمان پنج قبضه چاقو و قمه و همچنین 5‌میلیون تومان پول نقد به‌دست‌آمده از زورگیری یکی از شهروندان که با مراجعه به پارکینگ خرید و فروش خودرو در منطقه عبدل‌آباد اقدام به فروش خودرو خود کرده بود، کشف شد.

با دستگیری بهزاد و دیگر اعضای گروه سارقان زورگیر، چهار مجرم سابقه‌دار به نام‌های «حسین‌.الف»، «علیرضا. غ»، «علی. الف» و «صابر. ع» که با توجه به اعترافات بهزاد و دیگر اعضای گروه در تعدادی از سرقت‌ها مشارکت داشتند، با اطلاع از دستگیری همدستان خود از مخفیگاه و محل‌های سکو‌نتشان در شهرستان اسلامشهر-‌منطقه بهارستان (سلطان‌آباد سابق) متواری شدند.

مشخصات هر چهار متهم در سیستم جامع پلیس ثبت و کارآگاهان اداره پنجم در اسفندماه سال گذشته متوجه شدند که سه‌نفر از متهمان (حسین، علیرضا و علی) بعد از فرار، به تبریز رفته و در آن‌جا بیش از دو کیلوگرم طلا و جواهرات از یک منزل مسکونی سرقت کرده‌اند اما به علت سرعت غیرمجاز، از سوی ماموران راهنمایی و راهنمایی تبریز متوقف و دستگیر شدند.

با دستگیری و انتقال سه متهم به اداره پنجم و شروع تحقیقات، هر سه متهم با اعترافات صریح به «زورگیری به شیوه زاغ‌زنی» در مراکز تجاری و مالی به‌ویژه شعبه‌های مختلف بانکی مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در شهرک ولی‌عصر، یافت‌آباد، میدان‌ آزادی، انقلاب، نازی‌آباد، عبدل‌آباد، ترمینال‌جنوب و... با استفاده از دو موتوسیکلت، مخفیگاه همدست خود (صابر. ع) را هم به کارآگاهان اعلام و متهم چهارم پرونده هم در شهرستان اسلامشهر- منطقه سلطان‌آباد، در مخفیگاهش و در آخرین ساعات سال 1391 دستگیر و به اداره پنجم منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: «با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف به‌ویژه زورگیری و احتمال افزایش ارتکاب جرایم مختلف از سوی متهمان در تهران و دیگر شهرهای کشور، دستور انتشار تصاویر این متهمان از سوی دادیار محترم شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران صادر شده ‌است.

از تمامی مالباختگان و شاکیانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌کنیم برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

همچنین از تمامی شهروندان محترم که از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند هم درخواست می‌شود هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055237 در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.»/بهار

 

 

 

زورگیری‌های مشابه


ویدیو مرتبط :
شادی عجیب زنان و گزارشگر جو گیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رانش زمین، معدن طلای فیلیپین را زمین گیر كرد



 

رانش زمین، معدن طلای فیلیپین را زمین گیر كرد

 

 پلیس فیلیپین اعلام كرد كه در پی وقوع رانش زمین و تخریب یك معدن طلا در جنوب این كشور، یك كارگر جان باخته و پنج تن هم نجات یافتند. پلیس فیلیپین اعلام كرد كه در پی وقوع رانش زمین و تخریب یك معدن طلا در جنوب این كشور، یك كارگر جان باخته و پنج تن هم نجات یافتند.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «آرون آكوئینو» رییس پلیس منطقه «كامپوستلا ولی» در مصاحبه ای با رسانه های رسمی فیلیپین یادآور شد: در پی بارش باران و وقوع رانش زمین در جنوب این كشور، یك معدن طلا در یك شهر كوهستانی دور افتاده بطور كامل به زیر گل و لای رفت.

این مقام مسئول پلیس در ادامه به خبرگزاری آسوشیتدپرس خاطر نشان كرد: در این حادثه یك كارگر معدن جان خود را از دست داده و پنج معدنچی هم نجات یافتند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش دپارتمان پلیس منطقه «كومپوستلا ولی» هنوز مشخص نیست كه معدنچیان از كارگران غیر قانونی بوده اند یا خیر؛ چرا كه در این ناحیه معادن زیادی وجود دارند كه به صورت غیر قانونی حفر شده اند و در احداث آن ها مسایل ایمنی اصلا رعایت نشده است..... / خبرگزارى ایسنا