اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس پارلمان اروپا انتخاب شد



اخبار,اخبار بین الملل ,رییس پارلمان اروپا

 

اخبار بین الملل - رییس پارلمان اروپا انتخاب شد

پارلمان جدید اتحادیه اروپا روزسه شنبه در نخستین نشست خود ˈمارتین شولتزˈ اقتصاددان آلمانی را بار دیگر به عنوان رییس جدید پارلمان بر گزید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شولتز از حزب سوسیال دمکرات در نخستین جلسه پارلمان جدید اروپا که امروز کار خود را آغاز کرد، توانست با کسب 409 رای از 612 رای اخذ شده، بار دیگر در راس این پارلمان قرار گیرد.

 

وی که پیشتر در ژانویه 2012 برای تصدی این سمت انتخاب شده بود، برای دوره دو سال و نیمه دیگری در سمت خود ابقا شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری بی بی سی، شولتز در سخنانی خطاب به نمایندگان گفت: سلسله مراتب جدید قدرت در اتحادیه اروپا وجود ندارد. ما امروز منبع مشروعیت دموکراتیک در اتحادیه اروپا هستیم.

 

بر پایه این گزارش، معاهده لیسبون که تقریبا پنج سال قبل امضا شد، به پارلمان اروپا در بیشتر حوزه های خط مشی اروپا قدرتی مشابه دولت های اروپایی داد.

 

شولتز ابتدا نامزد احزاب سوسیالیست برای تصدی پست ریاست کمیسیون اروپا محسوب می شد، اما با توجه به قدرت گرفتن ˈحزب مردمی اروپاˈ در انتخابات پارلمانی ماه مه، سران اتحادیه اروپا هفته پیش برای معرفیˈژان کلود یونکرˈ از حزب پیروز برای ریاست این کمیسیون توافق کردند.

 

انتخابات پارلمان اروپا از 22 تا 25 ماه مه (اول تا چهارم خرداد) در 28 کشور عضو این اتحادیه برگزار شد. نتایج نشان داد حزب محافظه کار مردم اروپا و حزب راست میانه ائتلاف پیشرفته سوسیال دموکرات ها 400 کرسی از مجموع 751 کرسی در پارلمان جدید را به دست آورده اند.

 

احزاب راست افراطی نیز در فرانسه و انگلیس پیروز شدند و توانستند از احزاب حاکم این کشورها نمایندگان بیشتری را به پارلمان بفرستند.

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
تجلیل پارلمان اروپا از ان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنرانی جنجالی رییس پارلمان اروپا در کنست



اخبار,اخبار بین الملل,سخنرانی رییس پارلمان اروپا در کنست

 
اخبار بین الملل - سخنرانی جنجالی رییس پارلمان اروپا در کنست

 رییس پارلمان اروپا که به تل‌آویو سفر کرده است، در سخنرانی خود در پارلمان رژیم صهیونیستی اظهاراتی مطرح کرد که خشم برخی از مقام‌ها و نمایندگان اسرائیلی را برانگیخت.

به گزارش ایسنا ، مارتین شولتس، رییس پارلمان اروپا در آغاز سخنرانی خود در برابر نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت، آگاه است که ایراد سخنرانی در چنین محلی آن هم به زبان آلمانی امری بدیهی نیست.

وی در سخنرانی خود همچنین تصریح کرد که فلسطینیان هم می‌خواهند در صلح زندگی کنند و آزادی حرکت نامحدود داشته باشند؛ امری که از آنان در نوار غزه سلب شده است.

هنگامی که رئیس پارلمان اروپا در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت که در آغاز این هفته به هنگام دیدار او از رام‌الله جوانی فلسطینی از او پرسیده است چرا یک اسرائیلی روزانه می‌تواند چهار برابر یک فلسطینی آب مصرف کند، در پارلمان اسرائیل همهمه اعتراضی برخاست.

البته شولتس تصریح کرد که شخصا این آمار را بررسی نکرده و پرسید آیا این آمار درست است یا نه؟ در واکنش یکی از نمایندگان پارلمان اسرائیل به نام موتی یوگف فریاد زد: شما باید شرم کنید. شما از کسی پشتیبانی می‌کنید که علیه یهودیان تحریک می‌کند.

پس از آن، موتی یوگف و هم‌حزبی او نفتالی بنت که به فراکسیون حزب مذهبی "خانه یهودی" تعلق دارند و جزو جناح راست کابینه نتانیاهو به‌شمار می‌روند، به همراه کل نمایندگان این حزب در پارلمان، صحن مجلس را ترک کردند.

نفتالی بنت، در فیسبوک خود نوشت: من هیچ موعظه اخلاقی کاذبی را در کنست بر ضد اسرائیل تحمل نمی‌کنم؛ به‌ویژه اگر به زبان آلمانی باشد.

اسحاق هرتسوگ، از حزب کارگر اسرائیل در رادیوی دولتی اسرائیل از رفتار فراکسیون حزب "خانه یهودی" انتقاد کرد و آن را "شرم‌آور و رسوایی‌برانگیز" خواند. وی گفت: ما مارتین شولتس را به عنوان یکی از مدافعان موضع اسرائیل حتی در پارلمان اروپا می‌شناسیم.

جنجال در پارلمان اسرائیل، واکنش بنیامین نتانیاهو را نیز در پی داشت. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مارتین شولتس را در ماجرای منازعه خاورمیانه به داشتن نگاهی یک‌جانبه متهم کرد.

نتانیاهو اظهار کرد، شولتس تهدیدی را که اسرائیل با آن روبروست کم‌اهمیت جلوه می‌دهد و مانند بسیاری دیگر از اروپایی‌ها درکی گزینشی دارد.

انتقاد از شولتس به سیاستمداران اسرائیل محدود نبود. آلکساندر گراف لامبسدورف، نماینده حزب لیبرال آلمان در پارلمان اروپا سخنرانی شولتس را ناموفق خواند و او را به فیلی در مغازه چینی‌فروشی تشبیه کرد.
اخبار بین الملل - ایسنا