اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس سابق سیا: از دست بالای ایران در مذاکرات نگرانم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مایکل هایدن

منابع آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند سفر ظریف به تهران معنای خاصی ندارد و این سفر همان طور که طرف ایرانی اعلام کرده است از قبل برنامه ریزی شده بوده است.

رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد از دست بالای ایران در مذاکرات هسته ای در شرف نتیجه ایران و گروه 1+5 نگران است.

به گزارش عصر ایران "مایکل هایدن" رییس سابق سازمان سیا (در دوره بوش) در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز با انتقاد از سیاست های دولت اوباما در مذاکرات هسته ای با ایران گفت:" من از این مساله واقعا نگرانی دارم که ایرانی ها در حال حاضر در مذاکرات دست بالا را دارند."

او افزود اصرار دولت اوباما برای رسیدن به توافق با ایران به هر قیمتی سبب دست بالای ایران در مذاکرات شده است.

هایدن با انتقاد از توافق در شرف انجام گفت این توافق راه را برای اتمی شدن ایران در آینده نمی بندد.

او تاکید کرد در هر گونه توافق خوب با ایران باید بازرسان دسترسی کاملی به همه اماکن مورد نیاز برای بازرسی داشته باشند. او گفت: ما باید این اجازه و توان را داشته باشیم تا از ایران بازرسی کنیم."

گفتنی است تنها دو روز به ضرب الاجل پایان ماه ژوئن به منظور نگارش متن نهایی توافق هسته ای باقی مانده است؛ با این حال گمانه زنی ها و اظهارات منابع آگاه نزدیک به مذاکرات حاکی است ممکن است تا پایان ضرب الاجل کار نگارش متن به پایان نرسد و نیاز به تمدید مذاکرات باشد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که دیروز (یکشنبه) در وین بود دیشب به تهران بازگشت. برخی منابع رسانه ای مدعی شده اند بازگشت ظریف به تهران به منظور مشورت درباره پاره ای از پیشنهادهای جدید ارایه شده در مذاکرات روزهای اخیر از جمله در موضوع بازرسی های هسته ای از ایران بوده است، اما منابع آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند سفر ظریف به تهران معنای خاصی ندارد و این سفر همان طور که طرف ایرانی اعلام کرده است از قبل برنامه ریزی شده بوده است.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان که به منظور مذاکرات هسته ای در وین به سر می برد دیروز با اشاره به اینکه در صورت به نتیجه نرسیدن به مذاکرات همه طرف ها شکست خواهند خورد گفت در نتیجه نرسیدن به راه حل نهایی مساله هسته ای ایران رقابتی تسلیحاتی در منطقه به راه خواهد افتاد که پیامدهای خطرناکی خواهدداشت.

 

 اخبار  سیاست  خارجی  -  عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
تیم مذاکرات هسته ای امین و دلسوز است اما من نگرانم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون رییس‌جمهور آمریکا:پیشنهاد مذاکرات ایران و آمریکا هنوز پابرجاست



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بایدن: پیشنهاد مذاکرات ایران و آمریکا هنوز پابرجاست

معاون رییس‌جمهور آمریکا گفت: پیشنهاد مذاکرات ایران و آمریکا هنوز مطرح است اما طرف مقابل در این‌باره واقع گرا عمل کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن، معاون رییس‌جمهور آمریکا که برای حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره احتمال برگزاری مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا گفت: این مذاکرات زمانی برگزار می‌شود که رهبری ایران در این باره جدی باشد.

به نوشته این روزنامه واشنگتن در گذشته آمادگی خود را برای مذاکرات با ایران اعلام کرده بود که بایدن در این باره گفت:‌ هنوز این پیشنهاد پابرجا است اما این مساله باید واقعی و قابل محسوس باشد و طرف مقابل دستور کاری برای محتوای مذاکرات ارائه کند، این مذاکرات نباید در حد حرف باقی بماند بلکه عملی شود./ایسنا