اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس راهور تهران خبرداد:ممنوعیت های تردد از ساعت ۸ صبح جمعه اجرا می شود



 

 

رییس راهور تهران خبرداد:ممنوعیت های تردد از ساعت ۸ صبح جمعه اجرا می شود

 

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به محدودیت ها و ممنوعیت های تردد در مراسم راهپیمایی روز قدس گفت: اعمال محدودیت های توقف از نیمه شب پنجشنبه و تردد از ساعت ۸ صبح جمعه اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار حسین رحیمی روز سه شنبه با اشاره به اینكه راهپیمایی روز قدس روز جمعه ۴ شهریورماه در مسیرهای هفتگانه اعلامی انجام می شود، به محدودیتهای تردد اشاره كرد و گفت: محدودیتهای تردد از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۴ شهریورماه در محدوده شمال از بلوار كشاورز، از میدان ولیعصر(عج) تا تقاطع كارگر، شرق خیابان ولیعصر(عج)، از تقاطع جمهوری تا میدان ولیعصر(عج) در هر دو مسیر، غرب خیابان كارگر حدفاصل جمهوری تا بلوار كشاورز طول خیابان آزادی و انقلاب از تقاطع زارع در خیابان آزادی تا تقاطع ولیعصر(عج) در خیابان انقلاب و جنوب از خیابان جمهوری از تقاطع كارگر تا ولیعصر(عج) اجرا می شود.

به گفته وی تردد در خیابان جمهوری از كارگر تا ولیعصر(عج) به صورت غرب به شرق همچنان جریان خواهد داشت.

رییس پلیس راهور تهران به محدودیت های توقف اشاره كرد و گفت: محدودیتهای توقف از نیمه شب پنجشنبه سوم شهریورماه از بلوار كشاورز از میدان ولیعصر(عج) تا تقاطع كارگر درهر دو مسیر به استثنای مسیر شمالی كه صرفا جهت پارك اتوبوس های شركت واحد در نظر گرفته شده است، خیابان های واقع در غرب خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل جمهوری تا میدان ولیعصر(عج)، خیابان كارگر حد فاصل جمهوری تا بلوار كشاورز، خیابان های واقع در ضلع شمالی خیابان جمهوری حدفاصل كارگر تا فلسطین، خیابان ابوریحان حد فاصل انقلاب تا جمهوری و خیابان دانشگاه از انقلاب تا جمهوری و طول خیابان جمهوری از تقاطع كارگر تا تقاطع جمهوری ـ ولیعصر(عج) كه به منظور استقرار اتوبوسهای شركت واحد اختصاص یافته است اعمال می شود.

به گزارش ایسنا، وی به پاركینگ های در نظر گرفته شده برای مراسم روز قدس اشاره و خاطرنشان كرد: دو پاركینگ لاله در خیابان فاطمی و كاوه در خیابان آزادی برای پارك خودرو و موتورسیكلت راهپیمایان در نظر گرفته شده است همچنین شركت كنندگان در این مسیر می توانند در حاشیه مسیرهای راهپیمایی به شكلی كه ایجاد سد معبر نكنند خودرو و موتورسیكلت خود را پارك كنند.

رییس پلیس راهور تهران با درخواست از هموطنان برای همكاری با پلیس راهنمایی و رانندگی در هر چه باشكوه تر برگزار شدن مراسم روز قدس گفت: محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیكی اعلامی تا پایان مراسم نماز جمعه ادامه می یابد..... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
سال 1394/2/7 دوشنبه ساعت 5 در انجمن تهران اجرا کنم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس پلیس ترافیك شهری خبرداد: ممنوعیت تردد موتور، كامیون و وانت در جلو مدارس



 

 رییس پلیس ترافیك شهری راهور ناجا با اشاره به این كه طرح ضربتی برخورد با تخلفات خودروهای سنگین از جمله كامیون ها به ویژه در شهر تهران در كاهش تصادفات خودروهای سنگین نقش بسیار موثری داشته است گفت: بیش از چهار هزار كامیون در بزرگراه های پایتخت در سالجاری توقیف شده است.

سرهنگ محسن مهرایی روز سه شنبه افزود: اقدامات پلیس شهری در برخورد با تخلفات خودروهای سنگین در شهرهای بزرگ كه عملیات عمرانی در آنان بیشتر است شدت می یابد.

وی در خصوص بازگشایی مدارس با بیان اینكه در روز چهارشنبه كه مدارس ابتدایی و راهنمایی آغاز به كار كردند دو میلیون دانش آموز به مدرسه رفتند، تصریح كرد: پیش از آغاز مهرماه جلسات ویژه هماهنگی میان پلیس و وزارت آموزش و پرورش تشكیل شد كه آموزش رانندگان سرویس مدارس و همچنین برگزاری مانور ویژه مدارس از جمله اقدامات پلیس در این زمینه بود.

ممنوعیت تردد موتور، كامیون و وانت بار در جلوی مدارس

وی با اعلام اینكه از تردد موتور، كامیون و وانت بار در جلوی مدارس در زمان شروع و پایان فعالیت مدارس جلوگیری خواهد شد، از آغاز به كار پلیس مدرسه خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل مصوب شورای عالی ترافیك افرادی از همیاران پلیس به عنوان پلیس مدرسه و به عنوان مراقب فعالیت خواهند كرد كه دانش آموزان را از عرض خیابان عبور می دهند كه بر اساس قانون در صورتی كه رانندگان به دستورات این پلیس مدرسه توجه نكنند برابر ماده ۷ قانون، نمره منفی دریافت خواهند كرد كه این نمره منفی برای خودروهای شخصی ۳ نمره و عمومی ۵ نمره خواهند بود.

رییس پلیس ترافیك شهری در ادامه با بیان اینكه در چهار روز تعطیلات پایان تابستان ۱۱ فقره تصادف منجر به فوت در داخل شهرهای كشور رخ داده است،گفت: در این تصادفات ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته وی در تعطیلات آخر هفته تابستان یك هزار و ۶۴ فقره تصادف منجر به جرح در شهرهای كشور رخ داده است.

۸۵ درصد از تلفات تصادفات شهری را عابران پیاده و راكبان موتورسیكلت تشكیل می دهند

وی همچنین با بیان اینكه ۸۵ درصد از تلفات تصادفات شهری را عابران پیاده و راكبان موتورسیكلت تشكیل می دهند، گفت: در شهریورماه سال جاری از مجموع ۱۵۰ فقره تصادف منجر به فوت در صحنه حادثه ۸۰ فقره (۳/۵۳ درصد تصادفات مربوط به راكبین موتورسیكلت سوار) بوده است.

به گفته رییس پلیس ترافیك شهری ۴۹ فقره از تصادفات منجر به فوت در شهریورماه سال جاری را عابران پیاده تشكیل داده اند.

وی همچنین با بیان اینكه در ارزیابی های صورت گرفته در ۳۵ درصد از مجموع تصادفات در شهرهای كشور یكی از وسایل مقصر در تصادفات خودروهای سنگین شامل اتوبوس، كامیون، كامیونت و وانت بار بوده اند، گفت: با وجود آنكه وسایل نقلیه سنگین ۳۵ درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده اند، این رقم نسبت به مدت ماه گذشته (مردادماه) ۱۵درصد كاهش داشته است.

شهرداری ها، آب و فاضلاب و نیرو بیشترین مقصران تصادفات رانندگی در كشور

به گزارش ایسنا، رییس پلیس ترافیك شهری با اشاره به ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: بر اساس تبصره سه این ماده كارشناسان تصادفات پلیس ترافیك شهری در بررسی ۲۷۲ فقره تصادف ، بیشترین دستگاه های مقصر در این تصادفات را شهرداری ها اعلام كردند.

وی با بیان اینكه با توجه به گستردگی پایتخت، شهرداری تهران با مقصر شناخته شدن در ۱۰۰ فقره تصادف در صدر سازمان های مقصر در تصادفات رانندگی قرار دارد، گفت: بعد از شهرداری تهران شهرداری بوشهر بیشترین سهم را در تصادفات داشته است.

رییس پلیس ترافیك شهری كمبود علائم و نقص هندسی در معابر را كه موجب خسارت مالی و جانی افراد در تصادفات شده است را از جمله مهمترین قصور شهرداری ها دانست و تصریح كرد: بعد از شهرداری ها، سازمان آب و فاضلاب، وزارت نیرو و مخابرات بیشترین نقش در تصادفات شهری را داشته اند.

وی همچنین با بیان اینكه طبق تبصره سه ماده پنج آیین نامه اجرایی افرادی كه از خودروی غیر مجاز برای جابجایی دانش آموزان (سرویس مدارس) استفاده می كنند مسوولیت عواقب را نیز برعهده دارند، گفت: بر اساس تبصره ۳ ماده ۴ اگر سرویس مدرسه كه از شمول خودروهای مجاز خارج شده باشد دچار تصادفی شود كارشناسان پلیس ترافیك شهری در زمان رسیدگی به تصادفات، مدیر مدرسه و یا فرد طرف قرارداد با خودروهای سرویس مدارس را به عنوان فرد مقصر به مرجع قضایی اعلام خواهند كرد..../خبرگزارى ایسنا