اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس جمهور پاکستان: تمام تلاش های خود را برای آزادی مرزبانان ایرانی انجام می دهیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,آزادی مرزبانان ایرانی

 

اخبار سیاست خارجی - رییس جمهور پاکستان: تمام تلاش های خود را برای آزادی مرزبانان ایرانی انجام می دهیم

ممنون حسینˈ رییس جمهوری پاکستان تاکید کرد: دولت اسلام آباد از هیچ تلاشی برای آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی دریغ نکرده و ما نسبت به گسترش همکاریها با جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اطمینان می دهیم.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی روز جمعه گزارش دادند: ممنون حسین که بمنظور شرکت در جشن جهانی نوروز به افغانستان سفر کرده بود پس از بازگشت از کابل در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در دیدار با ˈدکتر حسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران اطمینان دادم که پاکستان به همکاری و تلاش ها برای آزادی مرزبانان ربوده شده ادامه می دهد.

گروهک تروریستی جیش العدل مورد حمایت استکبار؛ بهمن ماه سال گذشته پنج نفر از مرزبانان کشورمان را در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان به گروگان گرفته و به پاکستان منتقل کردند و در چند روز گذشته یکی از این مرزبانان را به شهادت رساند.

تارنمای خبری روزنامه ˈنیوزˈ پاکستان به نقل از سخنان ممنون حسین نوشت: رییس جمهوری پاکستان تاکید کرد که دولت این کشور عاملان ربایش نیروهای ایرانی را مجازات می کند.

ممنون حسین با اشاره به حضور در اجلاس چهارجانبه ایران، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان در حاشیه جشن جهانی نوروز در کابل گفت: وی در گفت وگو با حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی تاکید کرد که پاکستان خواهان اتحاد و همبستگی امت اسلامی است.

وی با اشاره به دعوت از رییس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به پاکستان و پذیرفته شدن آن از سوی دکتر روحانی خاطر نشان کرد: پاکستان هرگز خواهان ایجاد مشکلات برای ایران و افغانستان که از همسایگان نزدیک این کشور هستند، نیست بلکه عناصر خارجی در پی ایجاد اختلافات میان این سه کشور هستند.

رییس جمهوری پاکستان تاکید کرد: در دیدار با دکتر روحانی بر مواضع روشن اسلام آباد علیه تروریسم و محکوم کردن هر نوع فعالیت های افراط گرایانه تاکید کرده و رییس جمهوری اسلامی ایران نیز از سخنان وی استقبال کرد.

روز گذشته (پنجشنبه) سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: دولت اسلام آباد همکاری های مشترک خود را با جمهوری اسلامی ایران بمنظور یافتن مرزبانان ایرانی که توسط تروریست ها ربوده شده اند، گسترش می دهد.

خانم تسنیم اسلم افزود: با اشاره به گفت وگوی رییس جمهوری کشورمان و ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان درخصوص مرزبانان ربوده شده تاکید کرد: این گفت وگو درفضای دوستانه انجام شد و بیانگر روابط نزدیک وصمیمانه تهران و اسلام آباد است. 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
مرزبانان ایرانی بعد از آزادی !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس‌جمهور خواستار اقدام جدی و فوری دولت پاکستان برای آزادی مرزبانان ایرانی شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مکالمه تلفنی روحانی با نواز شریف

 

اخبار سیاست خارجی - در مکالمه تلفنی روحانی با نواز شریف
رئیس‌جمهور خواستار اقدام جدی و فوری دولت پاکستان برای آزادی مرزبانان ایرانی شد

رئیس‌جمهور عصر امروز (چهارشنبه) در تماسی تلفنی با نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان، اقدام جدی و فوری برای دستگیری تروریست‌ها و آزادی فوری سربازان ایرانی به گروگان گرفته شده را خواستار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به اینکه بیش از یک ماه است که پنج نفر از مرزبانان ایرانی در منطقه مرزی ایران و پاکستان توسط گروهک تروریستی ربوده شده و به داخل خاک پاکستان منتقل شده‌اند و اخیراً گزارشات ضد و نقیضی نسبت به یک نفر از آنها منتشر شده است، گفت: با وجود اقدمات دوجانبه و پیگیری‌های ممتد جمهوری اسلامی ایران و تشکیل کمیسیون مشترک مرزی میان مسئولان استان سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان و تلاش‌های مشترک انجام گرفته، انتظار داشتیم که بعد از تشکیل این کمیسیون، اقدام جدی از سوی مقامات پاکستانی برای آزادسازی گروگان‌های ایرانی صورت پذیرد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه "اینگونه حوادث تاثیر منفی در افکار عمومی ملت ایران نسبت به دولت پاکستان دارد"، اظهار کرد: ما می‌خواهیم دو کشور و دو دولت همکاری بسیار گسترده‌ای برای مبارزه با تروریسم در منطقه داشته باشند و در این راستا آماده هرگونه همکاری در هر سطحی با دولت پاکستان برای تامین امنیت در مرزهای دو کشور هستیم.

روحانی افزود: معتقدم اقدامات مشترک دو کشور علیه تروریست‌ها می‌تواند اثرات مثبتی بر افکار عمومی دو ملت بگذارد.

وی با بیان اینکه "جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان و در هیچ زمانی اجازه نداده و نخواهد داد تروریست‌ها و افراد شرور از خاک ایران علیه پاکستان استفاده کنند"، به اقدامات گروه‌های تروریستی در ماه‌های گذشته از خاک پاکستان علیه ایران اشاره و خاطرنشان کرد: مسلماً این تروریست‌ها به دنبال تخریب روابط دو کشور اسلامی و همسایه در منطقه هستند و ما امیدواریم که در این راستا شاهد اقدامی فوری و عملی از سوی دولت پاکستان بوده و منتظر شنیدن خبرهای خوبی در این رابطه باشیم.

رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه ابراز امیدواری کرد تا با برنامه‌ریزی مشترک دو کشور دیگر شاهد تکرار این گونه حوادث تلخ در منطقه نباشیم.

روحانی با بیان اینکه "جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور مهم در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی هستند"، گفت: به همین دلیل رایزنی‌های مقامات بلندپایه دو کشور نه تنها در جهت توسعه روابط بلکه در راستای صلح و امنیت منطقه، اهمیت فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه "ما همواره پاکستان را دوست نزدیک خود دانسته‌ایم و در سیاست‌های کلان خود همواره توسعه امنیت و امنیت توسعه را مدنظر قرار داده‌ایم"، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان پاکستانی امن، توسعه یافته و با ثبات است.

نواز شریف: اطمینان می‌دهم دولت پاکستان برای آزادی مرزبانان ایرانی از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد

نواز شریف - نخست وزیر پاکستان - نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک نوروز به دولت و ملت ایران گفت: پاکستان اهمیت ویژه‌ای برای روابط برادرانه خود با جمهوری اسلامی ایران که بر اساس مشترکات تاریخی، مذهبی و فرهنگی بنا شده، قائل است.

وی با تاکید بر اینکه "پاکستان اقدام تروریست‌ها را عملی پلید می‌داند که توسط دشمنان دو کشور برای ضربه زدن به روابط ایران و پاکستان انجام گرفته است"، افزود: دولت پاکستان برای برقراری امنیت در مرزهای دو کشور تعهد قوی و جدی داشته و ما هرگز اجازه نمی‌دهیم تروریست‌ها از خاک پاکستان برای ضربه زدن به ایران استفاده کنند.

نواز شریف ادامه داد: دولت پاکستان از هیچ تلاشی برای آزادی افراد ربوده شده ایرانی فروگذار نمی‌کند، چراکه این مساله از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای ما برخوردار است و در این راستا کاملاً آماده‌ایم تا بر تلاش‌های خود بیافزاییم و اجازه ندهیم که دشمنان مشترک دو کشور به روابط برادرانه ما ضربه بزنند.

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه "تروریست‌ها تهدیدی هستند که پاکستان همواره با آن مواجه بوده و با آن مقابله خواهد کرد"، گفت: اطمینان می‌دهم که دولت پاکستان همه اقدامات و همکاری‌ها را در این زمینه انجام خواهد داد. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا