اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس جمهور: زیرزمینی شدن نقد به نفع جامعه نیست



اخبار,اخبار سیاسی,رییس جمهور: زیرزمینی شدن نقد به نفع جامعه نیست

اخبار سیاسی - رییس جمهور: زیرزمینی شدن نقد به نفع جامعه نیست

وی با اشاره به نیاز کشور به واردات در امر واکسن، گفت: اینکه کشور برای واکسن نیازمند واردات است بر دوش دولت سنگینی می‌کند و من از دکتر هاشمی (وزیر بهداشت) می‌خواهم که بحث واکسن در طول فعالیت دولت یازدهم و در پایان این دولت به نقطه‌ای برسد که ما بی‌نیاز از واردات واکسن و در این زمینه خودکفا شویم.

رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت نقد و پرسش، بر این نکته که نباید بگذاریم در جامعه اندیشه و یا نقدی زیرزمینی شود، تصریح کرد و گفت: پرسش و نقد از بین نمی‌رود و اگر نگذاریم اندیشه و نقد و پرسش بروز و ظهور پیدا کند، ناچار زیرزمینی می‌شود و این به نفع جامعه نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم نوزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با تبریک به اندیشمندان و برگزیدگان این جشنواره، اظهارداشت: ملت ایران خوشحال و خرسند است که جوانان، اساتید و فرهیختگان برای اینکه کشور در مسیر پیشرفت و تعالی قرار بگیرد همه کوشش و تلاش خود را در مسیر تحقیق و پژوهش به کار می‌برد.

روحانی با اشاره به اهمیت حوزه سلامت گفت: حوزه سلامت و نظام سلامت ویژگی‌های خاص خود را دارد و اگر بگوییم توسعه پایدار بدون سلامت و ارتقای سلامت امکان‌پذیر نیست، سخنی درست است که با واقعیت منطبق است و در واقع بیانگر آن کلام معروف است که می‌گوید روح و یا جان سالم در بدن سالم است و به عبارتی دیگر باید گفت شرایط جسمی در روح و شرایط روحی در جسم انسان تاثیرگذار است و ما را به اینجا می‌رساند که حتی آرامش، درست فکر کردن و درست اندیشیدن بدون سلامت و بدون جسم سالم یا امکان‌پذیر نیست یا بسیار سخت و پیچیده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که نظام سلامت مشکلات خاص خود را دارد، گفت: گرچه همه کشورهای جهان حتی کشورهای پیشرفته نتوانستند همه مشکلات و معضلات نظام سلامت‌شان را از بین ببرند، اما در عین حال در دنیای پیشرفته گام‌های بسیار بلندی در این ارتباط برداشته شده است.

 

این گام‌ها فقط در مرحله تشخیص، درمان، دارو یا خدمات پزشکی نیست، بلکه فراتر از این مسائل است و در واقع باید گفت ما نیاز به ساختار صحیح، شبکه قوی و نیاز به نهادهایی داریم که بتوانند رابطه بیمار با درمان را به صورت عادلانه و سالم تسهیل کند.

رییس جمهور باتاکیذ بر این‌که تحقیق در نظام سلامت منحصر به تحقیق در علوم پزشکی نیست،تصریح کرد: باید در رشته‌های مختلف پژوهشگران در این عرصه مشغول به تحقیق شوند. از جمله در ارتباط با مدیریت سلامت، اقتصاد سلامت، اخلاق سلامت و فلسفه سلامت و همه این تحقیقات باید در کنار هم قرار بگیرند و به صورت میان بخشی دیده شود.

رییس‌جمهور گفت: در کنار مراکز پژوهشی مربوط به نظام سلامت و وزارت بهداشت، وزارت علوم هم باید به میدان بیاید، سایر موسسات تحقیقاتی نیز باید در این عرصه وارد میدان شوند و از سوی دیگر معاونت علمی نیز باید در این زمینه گام‌های بلندی را بردارد و بخش خصوصی نیز باید وارد شود.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود گفت: تحقیقات برای دستیابی به نظام سلامت نسبتا مطلوب نیاز به همکاری، همدلی و هم‌افزایی در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش اصلی سلامت دارد تا ما بتوانیم بیماران را راحت‌تر، آسان‌تر، با مخارج کمتر و با آثار جانبی کمتر درمان کنیم. بسیاری از درمان‌هایی که انجام می‌شود، ممکن است برای از بین بردن آن درد مشخص موفق باشد، ولی از سوی دیگر ما باید تلاش کنیم که آثار سوء جانبی درمانی که صورت می‌گیرد را کاهش دهیم و کمتر کنیم.

وی با تاکید بر این‌که ما در بخش سلامت نیاز به راه طولانی داریم، تصریح کرد: دولت بحث سلامت را بحث استراتژیک و بلندمدت می‌بیند و باید برنامه‌ریزی بلندمدت در ارتباط با آن انجام دهد، همچنان که برنامه‌ریزی کوتاه مدت نیز مدنظر است.

روحانی به مشکلات دولت یازدهم در ابتدای فعالیت خود در ارتباط با دارو اشاره کرد و گفت: ما در آغاز این دولت در بخش سلامت یعنی بخش دارو شاهد یک نوع شبه بحران بودیم و ناچار بودیم با اقدامات فوری در راستای حل این شبه بحران در بخش دارو برنامه‌ریزی و تلاش کنیم تا این موضوع را حل کنیم. دولت در این راستا با تمام توان ضمن این‌که مشکلات مالی فراوانی داشت و دارد و تلاش می‌کند که مشکلات را پشت سر بگذارد در بخش دارو قدم‌های فوری برداشت. البته به این معنا نیست که تمام مشکلات بخش دارو حل شده است، ولی ما توانسته‌ایم از آن شرایط فوق‌العاده عبور کنیم.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به توجه دولت به بخش سلامت در بودجه سال 93 اشاره کرد و افزود: در بودجه سال 93 گرچه ممکن است ارقام بودجه در بخش سلامت همچنان رافع تمام مشکلات نباشد، اما اقدامات قابل توجه دولت در حد توان خود انجام داده است.

روحانی ادامه داد: امید دولت این است که در طول چهار سال فعالیت دولت یازدهم شرایط نظام سلامت به شرایط نسبتا مطلوبی برسد.

وی با اشاره به نیاز کشور به واردات در امر واکسن، گفت: اینکه کشور برای واکسن نیازمند واردات است بر دوش دولت سنگینی می‌کند و من از دکتر هاشمی (وزیر بهداشت) می‌خواهم که بحث واکسن در طول فعالیت دولت یازدهم و در پایان این دولت به نقطه‌ای برسد که ما بی‌نیاز از واردات واکسن و در این زمینه خودکفا شویم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که در بخش‌های دیگر سلامت نیز دولت برنامه‌ریزی‌های مفصلی دارد و مشغول برنامه‌ریزی است، تصریح کرد: چند هفته قبل یک جلسه دولت به طور کامل به بحث و بررسی در ارتباط با وضعیت سلامت کشور اختصاص داشت و تاکنون در چندین جلسه اقتصادی که با حضور رییس‌جمهور برگزار شده بحث‌ها پیرامون حل مشکلات سلامت بوده است.

روحانی گفت: در این زمینه در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قدم‌های بلندتری را برمی‌داریم.
 اخبار سیاسی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
صحبت های جهانگیری از هجمه به رییس مجلس توسط رییس جمهور در دولت دهم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به نفع رییس جمهور است که موضعش را مشخص کند



وزیر اسبق ارتباطات در دولت احمدی‌نژاد:به نفع رییس جمهور است که موضعش را مشخص کندبرای جدایی ری از تهران به آرای مردم منطقه مراجعه شود

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جریان انحرافی در تصمیمات دولت بی تاثیر نیست ، بالاخره هر کسی در کنار هر کس دیگر باشد ،بر تصمیمات او تاثیر گذار خواهد بود و این طبیعی است / ری و جدا شدنش از تهران موضوع بسیار مهمی است و در تهران و ری تاثیر گذار است و نیازمند توجه و کارشناسی بیشتر استمحمد سلیمانی وزیر اسبق ارتباطات در دولت محمود احمدی نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: رییس جمهور باید موضعش را نسبت به جریان انحرافی مشخص کند ؛ بنده نسبت به جریان انحرافی موضع مشخص و روشنی داشته و دارم ، البته علت پایان همکاری  من با دولت این جریان نبود ، زیرا آن زمان هنوز این موضوع و جریان انحرافی اینقدر حاد نبود؛ همه مرا می شناسند و می دانند افکارم چیست و آنقدر که من علیه جریان انحرافی صحبت کرده ام ، جریانات دیگر کار و حرکتی نکرده اند.

وی افزود: جریان انحرافی در تصمیمات دولت بی تاثیر نیست ، بالاخره هر کسی در کنار هر کس دیگر باشد ،بر تصمیمات او تاثیر گذار خواهد بود و این طبیعی است.
سلیمانی گفت:‌ اگر رییس جمهور موضعش را نسبت به جریان انحرافی مشخص کند ، به نفعش است و بسیاری از ابهام ها پایان می یابد.
سلیمانی در ادامه به بحث جدایی ری از تهران اشاره کرد و گفت: بخش ری و جدا شدنش از تهران موضوع بسیار اهمیت داری است و در تهران و ری تاثیر گذار است و نیازمند توجه و کارشناسی بیشتر است و باید با احتیاط تصمیم گرفت و جلو رفت و موضوع موضوع ساده ای نیست.
نماینده اصولگرای مجلس نهم افزود: اگر در استقلال ری ، نظر مردم گرفته شود و به آرای مردم این منطقه مراجعه شود ، بسیار پسندیده است ؛ اگر عموم مردم با این جدا سازی موافق باشند ، حتما اتفاق مثبتی خواهد بود و خودشان همکاری خواهند بود و معایب جدا سازی کمرنگ می شود.
وی ادامه داد: معایبی چون چسبیده  بودن ری به تهران و امکانات شهرداری تهران که در آنجا وجود دارد، از ایرادات جدا سازی محسوب می شود که باید برای آنها تدابیری اندیشید.
سلیمانی گفت: می توان با یک نظر سنجی نظر قاطبه مردم ری را جویا شد، نباید با این پدیده جدا سازی با چالش رو به رو شویم ؛ البته این جدا سازی ها مانند ری از تهران ، معایب و حسن هایی در کنار هم دارد که به نظر من حسن هایش نسبت به معایبش پیشی می گیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهر ری یک هویت خاص و مستقل در طول تاریخ دارد ، اگر شهردار ، شورای شهر ، فرماندار و نماینده مستقلی داشته باشد ، مردم نیز بیشتر برای شهر خود تلاش می کنند ، تا اینکه زیر نظر تهران باشد ؛ در یک شهر وقتی حمایت مردمی باشد کار ها سهل تر می شود و همکاری مردم در اداره شهر معجزه می کند./اعتدال